13 Nisan 2014 Pazar

Maydanoz Time:Ben-İzmir Konak

Herkese öncelikle iyi pazarlar dilerim efenim!Bu ''Ben'' postunda İzmir Konak'a gidicez biraz alışveriş biraz da şehir turu yapıcaz elbette.İzmir'e taşındığımızdan bu yana Gaziemir-Karşıyaka-Alsancaktan başka bir yer görmedim burada desem yalan olmaz herhalde malumunuz bu sene gezmelere pek vakit ayıramadım üniversite sınavım olduğu için hele de benim gibi gezenti ve keşfetme meraklısı birisi için bu oldukça sıkıcıydı.Eğer Allah izin ederse ve istediğim yeri kazanırsam bu yaz bol bol önce İzmir'i keşfetme turunu tamamlıcam(Bornova-Alaçatı-Çeşme-Efes) sonrasında belki Aydın Kuşadası-Amasya-Samsun ve daha süpriz şehirlere gitme imkanı bulabilirim gidip gezip gördükçe buraya fotoğrafları ve izlenimlerini yazarım elbette.En büyük hayalim bildiğiniz gibi yurt dışı gezileri yapmak Allah izin ederse belki üniversite de belki üniversite den sonra öncelikle heyecanlı merak ettiğim yerleri gezip görücem daha sonra tavsiyeler üzerine gidilebilecek yerlere gidicem.Hayat bu belli olmaz diyelim ve İzmir Konak keşfimize dönelim.

İzmir'de ulaşım oldukça kolay aslında ya metro ile ya da Esot denilen ilçeler arası belediye otobüslerine binip istediğiniz yere gidip gelebiliyorsunuz.Diğer gezilerimiz de metroyu tercih etmiştik bu sefer hem daha kolay hem daha ucuz olan Esot'u denemeye karar verdik.Gaziemir-Konak arası tam vakit tutmadım ama 1 saate yakın sürüyor.Otobüste yer bulup oturursanız çok ama çok şanslısınız demektir hele de ben gibi cam kenarı bulduysanız hem İzmir'i gezmiş oluyorsunuz hem de Konak'ın o muhteşem manzarasını tepeden görmüş oluyorsunuz o enfes manzarayı çekemedim şimdilik otobüs tıklım tıkış olduğundan telefonu bile çıkaramadım yol manzaramla idare edin artık eğer tekrar gidersem mutlaka çekicem ve bu yazının altına ''Edit''yazıp koyucam!

Bizi ilk olarak ne karşılıyor Konak'ta bilin bakalım?Evet eylem!Allah gaz yemeden sağ salim kurtulabilsek diye düşünmedim değil hani lens taktığım için anında kör olurum vallahi.Gerçi Ergenekon davasından içeri girenleri protesto ediyorlarmış emekli astsubaylar,subaylar.Burası Türkiye büyük şehirlerde hele de bu zamanda (!) eylemlerle karşılaşmaya hazır olsak iyi olur halk yeniden sokağa dökülmez umarım diyelim ve fazla siyaset yapmadan devam edelim.

Konak'a ilk girişte(eylemi biraz geçtikten sonra) bu kaktüs ağaçlarını ve yolu görüyoruz.Ben Konak'ın bu tarafını Teksas'a benzettim.Çorak toprak yapısı ve kaktüsler :)Ha bu arada unutmadan bana bugün kahverengi deri ceketim,gri elbisem geçen yıl Koton'dan aldığım uzun deri siyah çizmelerim(annem bugün yağmur yağacak diye tutturdu mecbur bot giydim çantama da ne olur ne olmaz diye bir bere atmıştım spor ayakkabılarımı giymeyi tercih ederdim) ve kahverengi büyük Mango çantam eşlik etti.

Ve İzmir Konak deyince akla gelen ilk yer elbette ünlü saat kulesi ve kuşları :) Gerçekten çok güzel ve cıvıl cıvıl bir meydan.Turistler,kuşları kovalayan çocuklar,banklara oturmuş olan biteni izleyen yaşlılar ve benim gibi Konak'ı keşfetmeye gelmiş nice insan.Ah tabi kuşlara yem satanları ve fotoğraf makineleryile fotoğraf çektirmek isteyenleri bekleyen satıcı.Onun haline çok üzülüyorum.Bu teknoloji çağın da böyle bir meslek edinmek...Herkesin elinin altında iyi kötü bir telefon,fotoğraf makinesi var şimdilerde...

Ve Konak Yalı Cami.Bu küçük camiyi zamanında Mehmet Paşa'nın kızı Ayşe Hanım 1754 yılında yaptırmış.

Ve hemen saat kulesinin arkasında Hasan Tahsin anıtı var.Bildiğiniz gibi Yunan işgali sırasında
düşmana ''İlk Kurşun''sıkan gazeteci olarak biliniyor.

Caminin hemen arkasında Hükümet İli Konağı bulunuyor ve Hasan Tahsin anıtının hemen yanında da fışkiyeler var :)

Burada alışveriş yapılacak en iyi yer elbette Kemeraltı.Sadece bu fotoğrafları çekebildim o kadar dar bir sokak binlerce insan bir ara da diye düşünün.Sokağın iki tarafında dükkanlar,çeşitli markaların olduğu mağazalar,kitapçılar,dönerciler,pazarlar ve ara sokaklar elbette.O sokağın resmini de çekmek çok istedim ama elimi telefonuma atacak pek imkanım olmadı kalabalıktan sadece bu turşucukları çekebildim çünkü şahsen turşu çok severim.Babamla bir karışık turşu aldık hemen :) (Bizim fantezimiz de bu ne yapcan?) :)

Gezip tozduktan ve alışverişimizi yaptıktan sonra (alışveriş dediği turşu,İşler kitapevinden soru bankası ve New Blance'dan lacivert-kırmızı spor ayakkabısı almak oluyor) babam çok yoruldu.(Yaşlı adam napcan böyle dediğimi duymasın tefe koyup çalar beni vallahi) :) Şaka maka gez gez bende çok yoruldum ve en iyi yemek seçeneği olarak görülen Başak Döner'den Döner-Ayran-Turşu üçlü kombinasyonu yaptık.Ve artık tabanlarımız ağrıdığı için geri döndük.Daha burada aklıma takılan gezilecek 3 yer var.Oraları da umarım bir gün gezme imkanı bulurum.