14 Mayıs 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Kitap-Ferrari'sini Satan Bilge Robın Sharma

Merhabalar efendim...Bugün planımda sizlere umut dolu bir kitap tanıtımı yapmak vardı.Ama dün akşam Soma'dan gelen bir facia haberiyle içimde ki tüm hayat ışıltısı ve umut beni terk etti desem yeridir herhalde.784'e yakın emekçinin çalıştığı maden yatağında 205'e yakın kişinin cansız bedenine ulaşılmış bu sayı daha da artacağa benziyor.Umarım artmaz ve bununla teselli buluruz.Ki teselli bulduğumuz şey oldukça ironik öyle değil mi? Her şeye diyecek bir laf buluyorum da ölüm karşısında gerçekten gıkımı dahi çıkaramıyorum arkadaşlar başımı önüme eğmekten başka bir şey gelmiyor elimden duamız onlarla...
Dedikten sonra kendi konumuza zorda olsa dönmek istiyorum.Malum ateş düştüğü yeri yakıyor ve geri kalanlar hayatlarına kaldığı yerden devam ediyor.Bu yüzden biz geri kalanlar hayatın ve yaşamın değerini bilmeye gayret edelim.Bu kitapta bununla ilgili aslında.Mutlu bir hayata ulaşmanın sırlarını anlatan bir öykü aslında.Simyacı ile karşılaştırıldığında daha yerinde ve anlamlı bir hikaye gibi geldi bana.Ama benim hayatımda pek bir şey değiştirdi diyemem.Ben zaten her güne gülümseyerek başlayan,aldığım her nefes için Allah'a şükretmesini bilen bir insanım o yüzden oldukça da mutluyum.Dediğim gibi ölüm dışında hiç bir şeyi kafayı takmamayı öğrendim.Hayat gördüğünüz gibi gerçekten çok kısa ve kimsenin yarına bileti yok elbette bunu her zaman diyorum yine de demeye devam edeceğim.Hikaye bazı semboller ve anlamları üzerine kurulmuş aslında.Ben okurken daha çok Sofie'nin Dünyası aslı kitaba benzettim orada da belli bir hikaye altında iki kişi arasında geçen belli sorulara verilen cevaplar ve verilmek istenen bir mesaj vardı.
Yalnızlık Ritüeli: Her gün aynı saatlerde yalnız kalarak ruhu dinlendirmek insana iç huzur, iç sessizlik, derin iyilik hali ve sınırsız enerji gibi faydalar sağlar, günün gerginliğinin atılmasına yardımcı olur.
Fiziksel Ritüel: Bedenimizi egzersizlerle beslemek, vücudun kendi doğal canlılığına dönmesini sağlar.
Yaşam Gıdası Ritüeli: Doğal gıdalarla, taze sebze, meyve ve tahıllarla beslenmek, vücudun sağlıklı ve dinç olmasını sağlar.
Bereketli Bilgi Ritüeli: İnsan hayatı boyunca öğrenmeli ve öğrendiklerini kendisinin ve çevredekilerin iyiliğini esas alarak geliştirmelidir. Düzenli okumak bunun için en iyi yöntemdir.
Kendin Hakkında Düşünme Ritüeli: Biten her günün sonunda tüm davranışlarımızı gözden geçirmeliyiz.
Erken Uyanma Ritüeli: Normal ve sağlıklı bir insan için altı saat uyku yeterlidir. Güneşin doğuşunu izlemek, kişinin yaşam enerjisini ortaya çıkarır. Duygusal ve fiziksel canlılığını tazeler. Uykunun süresinden ziyade kalitesi önemlidir. Kesintisiz altı saatlik uyku yeterlidir.
Müzik Ritüeli: Müzik ruhun gıdasıdır. Her gün mutlaka müzik dinlemek için zaman ayırmalıyız. İnsanı motive eden en iyi araçlardan birisi müziktir.
Sözcükleri Tekrarlama Ritüeli: Kelimeler insan zihnî için güçlü etkilere sahiptirler.
Ahenkli Karakter Ritüeli: İnsanın her gün artan biçimde kendisini geliştirmesi gerekir. Yaptıklarımız alışkanlıklarımızı oluşturur. Alışkanlıklar ise hayatımızı yönlendirir.
Sadelik Ritüeli: Hayatımızın önceliklerine, önemli ve anlamlı şeylere odaklanarak yaşamımızı sadeleştirmeliyiz.
İşte bunlar kişisel başarıya ve mutluluğa,erdeme ulaşmanın yollarından bazıları.Kitabı okursanız daha fazlasına ulaşabilirsiniz.Kendini geliştirmek ve hayatını değiştirmek isteyenler için oldukça yararlı bir kitap olacağı düşüncesindeyim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...