16 Mayıs 2014 Cuma

Maydanoz Time:Kitap-Kolej Curtis Sittenfeld

Herkese merhabalar efendim...Normal de cuma günlerini çok severim bilirsiniz genel de bu tatile hazırlık gününde güzel bir canlı müzikle içinizi yaşam enerjisiyle doldurmak isterdim ama ülke bildiğiniz gibi çok karışık ve ülkede 3 günlük bir yas ilan edildi.Bize göre 3 gün içeride ölen insanların ailelerine göre bir ömür acı elbette.:Biliyorsunuz ben kötü olayları biraz olsun unutturup gönül ferahlatma içinde olma yanındayım bu bloğuda bunun için açtım.Bugünkü kitap postunda dün okuyup bitirdiğim kitap listemde olmasada daha önce bahsettiğim yeni keşfettiğim Sahaftan 2 TL gibi oldukça cukka bir fiyata almış oldum.2.el olsun bizim olsun diyenlerdenim ben açıkçası.Neyse biz gelelim kitaba.Yazarı da kitabı da daha önce hiç duymadığım önce her zaman ki gibi biraz ön yargı ile yaklaştım kitaba.Ama bu hafta bitirdiğim diğer kitaplara oranla(Sil Baştan ve Ferrasi'ni Satan Bilge)'ye göre daha heyecanlı okuduğum ve daha çok sevdiğim bir kitaptı.Lee diye Amerikan bir kızın Amerikan Kolejlerinden birin de geçen 4 yılını anlatan bir anı kitabı aslında.Lise yıllarımı özlemedim değil hani bu kitabı tekrardan okuyunca.Geçen seneki çilelerimden sonra lise hayatımın bittiğine çok seviniyorum ama zaman zaman özlemiyorda değilim hani bu post kitap postunu yanın da biraz kişisel bir post olacağa da benziyor.Yazar acaba kendi hayatını mı anlatıyor(elbette isimleri değiştirerek) yoksa kurmaca bir yapıt mı orasını pek anlayamadım ama lise yıllarında ki aşk,arkadaşlık,ders sıkıntıları(özellikle de matematikte) ilişkileri bana çok samimi geldi.Olaylar belli başlıklar altında kopuk kopuk anılar şeklinde olsa da ben oldukça beğendim okumanızı tavsiye ederim.Tabi yaş aralığı bence 14-20 arası diyorum çünkü pek size bir şey katacak bir kitap değil.Sadece biz matematikte integralle trigonometri ile uğraşırken millet x+y=2 gibi 1. ve 2.derece problemlerle uğraşmış lise hayatında ki kitapta kız onda da tökezliyor yani biz bu konuları 7. ve 8. sınıfta o da kolay konular olarak görüyorduk.Ahh ahh biz bunlara göre çok ama çok zekiyiz.Bu salak eğitim sistemini benimseyen kim kaldı ki Allah aşkına bi Kore bi biz yani...

Lise hayatımdan bahsetmişken bi 4 foto ile bir hatırlayayım size de tanıtayım dedim...

Okul mezuniyetimizden ve Geometri hocam ve Tm'den en yakın arkadaşım olan Elif'le (Biz ona Pocahontas)diyoruz çünkü eskiden saçları onun ki gibi uzun ve simsiyahtı ahh nasılda özledim onu :)Okul da en sevdiğim hocalardan biri olan ki kendisi Geometri hocamızdı(en nefret ettiğim ders nasıl bir ironi Allah'ım) gözleri burda kapalı çıktığı için biraz garip çıkmış ama çok sevimli ve hayatım boyunca unutmayacağım bana iyilikleri olan şahane mütevazi bir adamdır kendisi.Diğer yanda ki fotoğraf okulca ilk Sucuk Ekmek ve Kar Gezimiz Mersin'de nasıl bir kar gezisi olur siz tahmin edebilirsiniz artık ama arkadaşlarımla yaptığım ilk geziş olduğu için benim için oldukça önemliydi bu fotoda ordan kalan en sevdiğim resim.Benim lisede ki kız grubum 9.sınıftayken aynı sınıftaydık ben,Elif ve FatmaNur hariç hepsi sayısalcı oldu.Sağdan sola;Başak,ben,Ayşegül,Buse k. ve FatmaNur...

Bu resim de okulumuz da çok sevdiğim ve Tm'cilerin en sevdiği hocası elbette coğrafya hocamız Ahmet Hoca ve okulumuz da yapılan 3 çardaktan en orta da olanda :) Diğer resimde son sınıfta sınıf hocamız ve İngilizce hocamız (en sevdiğim 2.ders 1.ders tahmin ederseniz ki edebiyat) Meltem Hoca'nın doğum gününde sınıfta onun için hazırladığımız bir partiden.Ahh ahh 4 yıl ne çabuk gelip geçti kötü günlerin yanında çok güzel zamanlarımız da oldu.Ben özellikle 10. ve 11.sınıfta oldukça aktiftim.Kompozisyon yarışmalarımı dersiniz,okul gezilerimi dersiniz,tiyatrolar mı dersiniz...Bir daha gelmiyor o günler o yüzden kötü anlar olduğu kadar eminim güzel zamanlarda olmuştur işte sizin üzerinize düşen o güzel zamanların tadını çıkartmak hadi görüşmek üzere!!

2 yorum:

  1. yazini okudukca lise yillarim aklima geldi :/

    YanıtlaSil
  2. ahh lise yılları zorlu da olsa güzeldir daha geçen sene mezun olmama rağmen bazen özlemiyor değilim hani ...

    YanıtlaSil

Kore Dizisi : My Lovely Liar

Herkese merhabalar efenim, Bayramın son günündeyiz.Dün ve dünden önce ki geziyordum o yüzlerden buralarla ilgilenemedim.Bugün evde dinlenmec...