17 Temmuz 2014 Perşembe

Maydanoz Time:Kitap-Dan Brown-Cehennem

Herkese merhabalar efenim...İzmir'de 1 güncük süren yağmurdan sonra güneşi yaz günlerine geri dönmüş bulunuyoruz Aydın'da aldığım ve bitirmem sadece 3 günü bulan yine bir Dan Brown kitabı ile karşınızdayım.Okunacak listemde 1 numaranın da üzerini çizdiğim için ayrıca bir mutluyum.Dan Brown bildiğiniz gibi favori yazarlarımdan.Her okuduğumda umarım bunlar gerçek değildir diye hep beni düşündüren gerçekçi bir yazardır kendisi.Hani edebiyatta denir ya okurken kahramanların damarlarında akan kanı gördüm sanki kanlı canlı karşımdalardı diye hah aynen öyle hissediyorum işte Dan Brown okurken bu arada adamın daha yeni tipine bakma şerefine eriştim suratsız yaşlı bir moruk beklerken dünya tatlısı yanaklarını sıkasımın geldiği bir beyefendi çıktı iyi mi? Bu yüzden ayrı bir mutlu oldum bir ön yargımı daha çatadanak kırdım huh ... Neyse kitaba gelicek olursak aklında diyecek pek bir şey yok not dahi almadım kitabın heyecanından inanın yani...Betimlemesiyle,hikayesiyle kalın bir kitap olmasını rağmen hiç sıkmayan hatta 3 gün gibi bir süre de okuyup bitirebileceğiniz harika romanlardan biri ayrıca İstanbul'un ve Türklerinde reklamını yapması ayrı bir güzel olmuş bu kitapta orijinalinde kitap kapağı böyle mi bilemiyorum ama kapağa İstanbul'u koyması çokta hoş olmuş Dan Brown sülalecek (kardeşimde okuyor kuzenlerimde) severek okuyoruz...

Konusu:Dan Brown kitaplarının Simgebilim uzmanı olan kahramanı Robert Langdon Cehennem romanında gözlerini bir hastane odasında açıyor. Son olarak Harvard üniversitesindeki bir anısını hatırlayan Langdon kendini bir anda başından vurulmuş, son 48 saat içinde hiç bir şey hatırlamadan İtalya’da buluyor. Ne olduğunu anlamaya çalışırken hastanede saldırıya uğruyor ve bu saldırıdan genç bir doktorun yardımı ile kurtuluyor. Dahası cebinde üzerinde tehlikeli simgesi olan bir cihaz buluyor. Ülkesinin konsolosluğundan yardım isteyen fakat yardım yerine kendisini öldürmeye çalışan kişiyi karşısında bulan Langdon kendi ülkesinin de kendini öldürmeye çalışması ile bir şok daha yaşıyor ve genç fakat sıra dışı zekası olan doktor ile işin gerçeğini çözmek için yine simgelerde gizli olan ipuçlarının peşine düşüyor.Floransa’nın tarihi yerlerinde başlayan macera İtalya’nın diğer büğülü şehri olan Venedik’e uzanıyor ve Longdon kendini bir genetik uzmanı olan ve dünya nüfusunun hızlı artışı nedeni ile insanoğlunun 100 yıl içinde neslinin tükeneceğini düşünen, bu yüzden ölümcül bir virüs yaratan ve bunu Dante’nin Cehennem Haritası ile ilişkilendiren deha birinin peşinde buluyor. Tek sorun bu psikopat bir hafta önce intihar etmiştir ve virüsün aktif aktif etmesine bir günden az kalmıştır ve virüsün yerini bulmak için tek umut Langdon’dur.Dan Brown’un Cehennem romanı okurlarını yine mükemmel bir maceranın içinde sürüklüyor. Kitapta yine tarihi öğeler, gizemli sırlar ve en güzeli ise İstanbul’un tarihi köşeleri var. Yerebatan Sarayı, Ayasofya ve Kapalı Çarşı kitapta geçen yerler ve yazar gerçekten buraları mükemmel anlatmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Program : Love Like a K-Drama

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bayramda izleyip bitirdiğim ve beni son bölüme kadar saran bir programdan bahsedicem.Program Netflix üzeri...