5 Ağustos 2014 Salı

Maydanoz Time:Ben-Samsun Batı Park

Herkese Samsun'dan merhabalar efenim...Yine sınırları aşıp post yazacak bilgisayar bulmuş bulunuyorum o yüzden lafı pek uzatmadan allandıra ballandıra Samsun gezmelerimizin ilk gününü yazıyorum !!!

Samsun'da havalar (Karadeniz malum) bir güneşli bi yağmurlu tabi benim şans seviyemi düşünecek olursak biz bi yağmurlu kısmına denk geldik.Amasya'ya oranla daha nemli ve bol sivrisinekli Samsun.(Sanki havasını suyunu hiç bilmiyormuşum gibi anlattım ama 4 yılımı devirdim ben bu şehirde tabi Samsun ile görüşmeyeli 6 yıl olmuş o ayrı bi konu.) Ama 6 yıl içinde ne gelişmiş be Samsun...Biz gidince sanki adamlar bizim gitmemizi bekler gibi her şeyi yapmışlar gezmelik turistik şahane bir kente dönüştürmüşler...(Evet sanırım kıllıkları banaydı.)...Bugün hava hava tahminlerine göre bol yağmurlu görününce havuz işini yarına düşürmeye karar verdik ama bakalım böyle giderse oda yatacak gibi duruyor yine bizim havuz özlemimiz bir başka bahara kalmaz umarım.

Evet sıkı durun bugün gezi durağımız Samsun Batı Park! Batı Park'ta neler mi var hadin görelim...

Öncelikle sevgili Samsun Belediyesinin Batı Park turistik yer çalışmalarını görmek için maile bir şekilde ücretsiz bir üstü açık gezi otobüsüne binip estire estire bir yandan da Hmm Yar Dım dım Yar eşliğinde omuz sallaya sallaya geziyoruz.Otobüsün ilk durağı Amazonlar Köyü.

Samsun'da tee bilmem kaç seneler önce Amazonlar diye bir kadın kabilesi yaşıyormuş.Onların heykelleri,yaşayış tarzları,köylerini koruduğu var sayılan dev aslanları görmeye gittik.

Köyün içinde mini bir müzede var :)

Amazonlar hakkında bir bilgi tabelası aynısını Vikipedia'dan da eğer çok merak ediyorsanız araştırıp bulabilirsiniz...

Dev aslanların içine girebiliyor ve içindeki mini müze gezilebiliyor.Bütün bu uygulamalar ücretsiz onu önceden belirtelim...Aslanın dişlerinden manzaramız pek güzel :)

Duvarları çevrelen Amazon kadınlarını savaşlarını sahneleyen kabartmalar...

2 dev aslanın ortasında ki dev kadın savaşçı Amazon kadını heykeli...

Ortam pek ormantik :)

Amazon köyünün içinde bir tanıtım sinevizyonuda var :)

Amazon Köyünden sonra gezi otobüsü sahilden gitmeye devam ediyor bu arada sizde müzik eşliğinde deniz manzarasını seyredebiliyorsunuz.

Deniz bisikletleri ile Sevgi Göl'ünde sefa da sürebilirsiniz...

Ve Grinin Elli Tonu..Ah evet biliyorum bu espiri biraz baymaya başladı ama bende yapmazsam olmazdı..Hava tahmini bir kez daha tuttuğu için meterolojinin te Allah bela...Neyse neyse bela okumak küfür etmek yok bugün kara bulutlar etrafı sardı yağmura yakalanmadan geziyi bitirdik malesef...

Son olarak yağmur yağmadı ...Bizde balkonda mangal keyfi yaptık ve gezinin acısını tavuklarla çıkarmış olduk.Yarın hava 31 derece ve güneşli görünüyor umarım bu sefer de tahmin doğru olur ve biraz havuz keyfi yaparız.Şimdilik haberler bu kadar...