13 Eylül 2014 Cumartesi

Maydanoz Time:Kitap-Kurt Seyt Ve Shura Nermin Bezmen

Herkese İzmir'de son günümden merhabalar efenim...Evet yarın gidiyorum! Bugün bitmeyecekmiş gibi geliyor bana açıkçası.Dün bitirdiğim Kurt Seyt Ve Shura kitabının hemen taze taze bi postunu yapayım dedim bu arada yeni Kore dizilerini de başladım artık Balıkesir'de sıkıldıkça açar açar izlerim yurtta bilgisayar odamız var elbet ama ne zaman vaktim olur gelir size post yazarım bilemiyorum ama buraya yazmak ve post yapmak biliyorsunuz benim en büyük hobim :) Laptop alana kadar bi şekilde idare edicez artık ne yapalım :)

Açıkçası Kurt Seyt Ve Shura dizisini açıkçası bir kaç bölüm dışında malum sınav senemdi pek izleyemedim ama kadronun çok iyi seçilmiş olduğunu kitabı okuduktan sonrada söyleyebilirim.Ayrıca Mürvet rolü ile bu dönem Fahriye Evcen girecekmiş izlemeye vaktim olur mu pek bilemiyorum ama Fahriye Evcen'i de pek severim ayrıca Kıvanç ile de Farah'tan daha çok yakışıyorlar.Bu arada senaryo ve kitap kurgusu olarak paralel gidiyorlar ama kitap yazarın dedesi olduğu için daha çok Kurt Seyt taraflı yazılmış dizi sanki daha dengeli kurmuş.

Konusu:Edebiyat dünyasına 'Uyandıran Aşk' isimli şiir kitabı ile adım atmış olan Nermin Bezmen, bu kez Çarlık Rusyasının debdebeli yaşantısından Bolşevik ihtilali ile İstanbul'a sürüklenen hayatları anlatıyor. 1892'nin Yalta'sından St. Petersburg'un saltanat günlerine Karpatlar cephesinden ihtilalin cehennemine ve nihayet işgal altındaki İstanbul'a, 1920'lerin Pera'sına, macera dolu bir yolculuk yapacaksınız. Onlarla beraber politikaların, troykaların sihirli alemini, ihtilalin acımasızlığını, parçalanmış Osmanlı İmparatorluğunun son günlerini yaşayacaksınız. Kurt Seyt: Mirza Eminof'un oğlu olarak servet ve ünvanla doğmuştu. Yakışıklıydı, hırslıydı, cesurdu. Çar Nikola'nın Muhafız Alayında genç bir Üsteğmen oluşu onu bolşeviklerin ölüm listesine dahil etmişti. Kaçarken getirdiği bir taka dolusu silahı Mustafa Kemal'in Kuva-yi Milliyesine teslim ettiğinde, karşılık istemeyecek kadar gururluydu. Hayatına sıfırdan başlarken elinde kalan serveti sadece gururu ve aşkıydı. Shura: Tchaikovsky nağmelerinin romantizmi ile sarılmış karlı bir Moskova gecesinde, henüz onaltısındayken saf güzelliği, beklentisiz aşkı ile Seyit'in dünyasına girdi. Ailesinin ünvanı, serveti onun da ülkesinde kalmasına yardımcı olamadı. Sevdiği erkekle atıldığı bu macerada bir daha hiç göremeyecekleri vatanlarının, ailelerinin, artık yaşamayacakları geçmişlerinin hasretlerini birbirlerinin aşklarında dindirmeye çalıştılar. Büyük bir aşkın, harbin, ihtilalin, hasret ve hüzünlerin hikayesi ile okuyucuyu baştan sona kendine has bir tat, merak ve heyecanla sürükleyen, uzun süren araştırmaların gerçekçilikte aktarıldığı bir roman, 'Kurt Seyt ve Shura.'







Kurt Seyt : Kıvanç Tatlıtuğ


Shura:Farah Zeynep Abdullah


Petro:Birkan Sokullu


Celil:Ushan Çakır


Osman:Barış Alpaykut


Valentina:Seda Güven


Mirza Mehmet Eminof:Serdar Gökhan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...