26 Eylül 2014 Cuma

Maydanoz Time:Kitap-Tahsin Yücel Yalan

Herkese uzun bir aradan sonra merhabalar efenim...Evet biliyorum bugün geleneksel müzik cuması ama güzel bir cuma müziğinden önce bi kitap postu yapalım dedim.Şuan an itibariyle Balıkesir Kütüphanesinde bulunuyorum okulun tam yanı olması benim için ayrı bir zevk oldu açıkçası arkadaşlar.Hem ders çalışıyorum hem kitap okuyorum hem de bilgisayara girip bloğumda yazı yazıyorum bugün tüm gün boşum dersimde yok dışarda usul usul yağmur yağıyor.Ayy tam benlik buralar bu hayat :)

Biz gelelim asıl konumuza aslında bu kitap bizim Türkçe ödevimizdi.Türkçe hocamız dil kuramlarını işleyen bu kitabı okumamızı üzerine tartışacağımızı söyledi.Dedim tam benlik muahh böyle olur hep ödevlerimiz tam 1 haftada 576 sayfayı yalayıp yuttum ne yalan söyleyeyim.Bir sürüde not aldım unutmayayım diye.Tahsin Yücel Cumhuriyet Edebiyatında değerli yazarlardan biri daha önce hiç kitabını okumamıştım dili oldukça sade ve açık geldi bana.Ama konu biraz çok dar roman ama adam sanki kendi dil görüşlerini,siyasi görüşlerini,insanlara bakış açılarını bir karakterin altında vermiş.Bence bu kitabı okumak isteyen kişilerin bu kitabı anlayabilmesi için belli bir kültür birikimine sahip olması gerekir derinliği olan bir kitap.Bir hikayeden çok düşünce kitabı gibi olmuş.Bazı satırları oldukça hoşuma gitti izninizle o satırları sizinle paylaşmak istiyorum.

''Ne var ki anksiklopedi her soruyu yanıtlayamıyor,ansiklopediden ya da anneden alınan yanıtlarda en azından kimi konularda soruları tüketmek şöyle dursun durmamacasına yenilerini doğuruyordu.Örneğin babaların ölümünü hastalıkla yüreğin durmasıyla,kefenle,tabutla,mezarla açıklayıp betimleyebiliyordu ama belli bir babanın rakı almak üzere evden çıkıp da bir daha dönmeyişini ne ilkokul Anksilopedisi açıklayabiliyordu ne Hayat Ansiklopedisi...''

''Bu korku büyük olasılıkla hiç tanımadığı babasından kaynaklanmaktaydı.Kendisinden kalan tek fotoğraf,bıyıksız ve sarışındı öyleyse kendisini götüren haydutlar ancak bıyıklı ve esmer olabilirlerdi.''

2 yorum:

  1. güzele benziyor :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ödev olmasa okunacak bir kitap değil aslında romandan çok düşünce kitabı elbette geliriz ziyarete :)

    YanıtlaSil

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...