23 Ekim 2014 Perşembe

Maydanoz Time : Kitap - Bu Ülke Cemil Meriç

Herkese yepyeni bir günden merhabalar efenim...4 gün boyunca tiyatro toplantısı nedeniyle Balıkesir'de mahkum kaldım sevgili arkadaşlar.İzmir'e dönüşüm salı gününe ertelenmiş bulunuyor.Can yoldaşlarım Selenay ve Sevim memleketine gittiler bense burada kaldım.Lanet olsun bu içimdeki tiyatro aşkına işte ne yapalım ilk hafta önemliymiş ilk haftadan gelmemezlik yapmam hiçte iyi olmazmış malum ilk izlenim önemlidir.Neyse tiyatrocu arkadaşımında bana dediği gibi No Pain No Gain yani Acı Yok Kazanç Yok :(

Neyse biz gelelim bu haftanın kitap postuna.Bu hata ki kitap postunda yine bir felsefe ödevim olan bir kitaptan gideceğiz hocamızın deyimiyle münevver (aydınlanmış) olacağız ...Gevezelik yapmadan kitabı okurken aldığım notlara izin verirseniz geçmek ,istiyorum.

Her filozof hakikati kendine göre ele alır.Anladım ki aklıma geleni yazmak yazı yazmak değildir.

Bir adamı tanımak için düşüncelerini,acılarını,heyecanlarını bilmemiz lazım hiç değilse.

Hayatın maddi olaylarıyla ancak kronoloji yapılabilir.Kronoloji aptalların tarihi.

Yazı hayatının başlangıcı Karagözdeki şiirleridir.Suç ve Ceza çevirdiği ilk kitaptır.Markist düşünceyi benimsiyor.İlk yazısı Yenigün'de çıktı.''Geç Kalmış Bir Muhasebe'' Zola gençliğinin tanrılarındandır.

İstanbul'da çıkan ilk yazısı Balzacla ilgili.

Ben putperest değilim kitaba tapmıyorum içimdeki ses,içindeki ışık,içindeki sevgi,içindeki ruh,içindeki çile,içindeki göz yaşı,içindeki tecrübe,içindeki Tanrı çekiyor beni.

Düşünce dünyasını etkileyen Doktor Bucker'in Madde ve Kuvvet adlı eseridir.

Tefekkür vuzuhla başlar,kurtuluş şuurla.

Kelimeleri tarif etmeden girişilerek her tartışma kısır kalmaya mahkumdur.

Tefekkür kılıçla fethedilmez,bir parça kendi kafanızla düşünmek ne kadar güç.

Cemiyetle beraber hakikatler de gelişir.

Tek tehlike bunu kavramamak,kızıl şal görmüş İspanyol boğası gibi her düşünceye ve her düşünenen saldırmak bu canım memleket bu yüzden cüzzamlılar ülkesidir.

Mağaradakiler,Umrandan Uygarlığa,Kırk Ambar,Bir Facianın Hikayesi,Işık Doğu':dan Gelir,Jurnal diğer eserleridir.

İlk kitabı Balzac'tan çeviri Altın Gözlü Kız'dır.

Hakikati bulan başkaları farklı düşünüyor diye onu haykırmaktan çekiniyorsa hem budala hem de alçaktır.

Bir adamın ''benden başka herkes aldanıyor.''demesi güç şüphesiz ama sahiden herkes aldanıyorsa o ne yapsın?

İzm'ler idrakimize giydirilen deli gömlekleri itibarları menşe'lerinden geliyor.Hepside Avrupalı.,

Vatanlarını yaşanmaz bulanlar vatanlarını ''yaşanmaz'' laştıranlardır.

Don Kişot'u çıldırtan kitap mı Don Kişot çılgın olduğu için mi kitap delisi ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...