Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Film - Edward Scıssorhands

Herkese tekrardan merhaba arkadaşlar şu sıra full film-dizi-kitap süper üçlüsünden gittiğim için yazacak çok şey birikti o yüzden yine 2'li postlara bir dönüş yaptım bugünün 2.postu asıl günün filmi olarak seçtiğim 1990 yapımı ailecek izleyebileceğiniz Deep'in o tatlı gözleriyle resmen oyunculuk yaptığı gerçekten ilk bakıldığında çocuk filmi gibi dursada(ben korku filmi sanmıştım) içinde insalıkla ilgili derin mesajlar içeren bir yapıt ayrıca dışarda kar yağarken temaya uygun böyle filmler izlemek acayip hoşuma gidiyor diyebilirim :) (Gerçi artık İzmir'deyim burada yağmurdan başka bir halt yok ama Balıkesir duyduğuma göre bildiğiniz buz tutmuş!1 Şubat itibariyle ordayım!)

Konusu:Film küçük bir kızın büyük annesine karın nasıl yağdığını sormasıyla başlar. Yaşlı kadın Edward'ın hikâyesini anlatmaya başlar... Bir mucit Edward'ı buluşunun bir parçası olarak yarattıktan sonra ona can vermek ister ne yazık ki ellerini tamamlayamadan önce mucit ölür. Sonsuza kadar tek başına kalmaya mahkûm olan Edward'ın hayatı Peg Boggs (avon satış elemanı) ile tanışınca değişir. Peg onu evine götürür kıyafetler verir, o ve ailesi ile yaşamasına izin verir. Bir süre sonra Edward Peg'İn kızı Kim'den hoşlanmaya başlar. Bu yüzden sürekli Kim'in sevgilisi ile sorunlar yaşar. Hayatını insanların saçlarını keserek ve komşuların bahçelerindeki çalılara şekil vererek geçiren Edward'ın, Kim'in sevgilisi yüzünden başı derde girer. Hırsızlık suçu ile yargılanan Edward'a artık tüm komşular sırt çevirmiş ve tek bir hatasını beklemekteydiler.
Yılbaşı gecesi Edward büyük bir buz kütlesine şekil verirken etrafa saçılan buz parçaları kar yağıyormuş gibi etrafa dağılıyordu. Kim bu manzarayı izlerken Edward yanlışlıkla Kim'in eline zarar verir. Bu fırsatı kaçırmayan Kim'in sevgilisi olayı büyüterek insanları gaza getirir, bu olay üstüne bir de Kim'in sevgilisinin, hızla gelen arabasının önünde duran Kim'in kardeşini(Kevin) kurtarırken yüzünü kanatması ve küçük çocuğun korkudan çığlık atması eklenince herkes Edward'ın oradan ayrılmasını ister sadece Peg'in ailesi Edward'ın tarafındadır. Polis insanların Edward'ı şikayet etmesi üzerine gelince, Edward ilk başta mucit ile yaşadığı kocaman ve gotik bir teması olan köşke geri döner. Kim de onun peşinden gider ve onu sevdiğini itiraf eder bu ânı Kim'in sevgilisi Edward'a saldırarak bozar.
Kim'e de zarar vermesinden sonra Edward o kadar sinirlenir ki ufak ve hızlı bir hareketle Kim'İn sevgilisini öldürür ve camdan aşağı atar, bunu gören komşular iyice korkarlar. Bunun üzerine Kim, evde bulduğu bir makas el alıp köşkün bahçesine iner ve yedek makas eli göstererek Edward'ın öldüğünü, üstüne çatı düştüğünü, eski sevgilisiyle birbirlerini öldürdüklerini söyler. İnsanlar için artık konunun merak edilir hiçbir yanı kalmamıştır, bu yüzden evlerine dönerler. Kim Edward'ı yalnız bırakıp hayatına devam etmiştir.
Onun dışında kimse Edward'ın yaşadığını bilmemektedir. Film birden başa dönerek küçük kız ve büyük annesini gösterir. Yaşlı kadın Kim'in kendisi olduğunu belirten bir konuşma yapar ve Edward'ın hâlâ yaşamakta olduğunu belirtir. Pencerede yağan kar gözüktükten sonra hâlâ köşkte yaşan Edward gözükür ve köşkte (sokağın en yüksek yeri) şekillendirdiği buz kütlesi yüzünden bütün sokağa kar yağar. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…