13 Eylül 2015 Pazar

Maydanoz Time : İkon - Elizabeth Taylor

Herkese güzel bi pazar sabahından merhabalar efenim ! 

Hani biz Bornova'ya taşınıyorduk ya heh işte o iş hayal oldu.Annemler oturduğumuz (Gaziemir'de ki evi) almaya karar verdiler.Bi 5 yıl daha buralara mahkumuz yani anlayacağınız.Ama aynı zamanda annem odamı yenileme sözü verdi.Hayalimdeki kütüphaneden alıp hayalimdeki odayı yapıcam.Ben bu evde konuk sanatçı olduğumdan tabi en küçük odaya atılıcam ama olsun sonuçta huzur bulacağım kendi zevkime göre döşediğim bi oda olucak ayrıca kitaplarımda sığacak artık !

Neyse efenim bu pazar İkon postunun konuğu Hollywood'un Menekşe Gözlü starı Elizabeth Taylor.Bu kadının filmlerini bulmakta,izlemekte oldukça zordu aslında.Çünkü değişik türleri olan hatta biraz sıkıcı diyebileceğim filmlerde oynamış kendisi buna rağmen kendini ispatlamış bi oyuncu olmuş.Yüz hatları ve bulanık menekşe gözleri ile bence en çok bu kadın kötü kadın rolüne yakışırmış ama hiç o tip bir role girmemiş.



Hayatı : 

Dame Elizabeth Rosemond Taylor (27 Şubat 1932 – 23 Mart 2011), iki kez Oscar kazanmış Liz Taylor olarak da tanınan İngiliz oyuncu. 79 yaşında kalp yetmezliğinden dolayı hayatını kaybetmiştir.
Taylor geçirdiği bir ameliyat sırasında tıbbi anlamda 5 dakika ölü kalmıştır. CNN'de yayınlanan Larry King Live isimli programda kendisi yaşadıklarını şöyle anlatmıştır:
"Michael Todd'un (uçak kazasında kaybettiği 3. eşi) ruhuyla karşılaştım. Ben de onunla burada kalmak istediğimi söyledim, fakat o bana dünyaya geri dönmem gerektiğini ve daha vaktimin gelmediğini söyledi. Onun aşkı ve sevgisi beni tekrar yaşama döndürdü."
Elizabeth Taylor yakın dostu Michael Jackson da dahil Hollywood'un birçok ünlüsünün da mezarının bulunduğu Forset Lawn Memorial Park mezarlığında defnedildi.


İzlediğim 5 Filmi :


Cat On A Hot Tin Roof : Film 1958 yapımı.Film renkli.Türkçe adıyla Kızgın Damdaki Kedi olarak biliniyor.Elizabeth'in izlediğim ilk filmi.Elizabeth'e bu filmde Paul Newman eşlik ediyor.Elizabeth Marilyn'in esmer hali gibi.Aynı tip saçlar,kaşlar,gözler ... Hatta yanağındaki ben bile ... Ayrıca şöyle de bi nokta var ki Elizabeth'in alnı çok geniş bu saç modeli ona pek yakışmıyor ki moda bile olsa ...

Çok yavaş ilerleyen bi film ve yer yer çok sıkıcı sahneleri var.Tek bir evin hatta tek bi odanın içiden geçen bi film.Hatta film bile diyemem buna daha çok bi tiyatro izler gibiydim.Az oyuncu,az mekan oyuncuların kendilerini gösterdikleri bir şey bir yer işte.Fazla bi kurgu yok.Durumu anlatan bi film.

Sakat bi adamın ailesiyle ve karısıyla olan diyaloglarından oluşan bi film diyebiliriz kısaca.

Elizabeth'i Marilyn ile karşılaştırmak ne kadar doğru olur bilemiyorum.Ama resmen onun esmer hali gibi.Ama şöyle bi detay var ki Elizabeth'in oyunculuğu daha samimi ve gerçekçi geliyor bana.Marilyn bütün filmlerinde hep bi prenses havasında.Buna bazen gıcık oluyordum izlerken,gerçekçiliğini kaybediyordu.

Elizabeth kızgın bi kadın halini yaparken gerçekten kızıyor öyle narin narin bağırmıyor.


Who's Afraid Of Virginia Woolf ? : Film 1966 yapımı.Film siyah-beyaz.Menekşe Gözlüye Richard Burton eşlik ediyor.13 dalda oscar gösterilip 5'ini kazanan dram türünde bi film.Elizabeth burda orta yaşlı bi kadın artık,eski gençliği güzelliği kalmamış gibi.Elinde sigara tüm gün fosur fosur içen sonra konker oynayan tip kadınlara benziyor.Oynadığı rol mü böyle yoksa artık Elizabeth böyle bi kadına mı dönüşmüş bilemiyorum.Virginia Woolf burada yazar olan değil deil mi bi ara onun hayatını anlatıyor sandım.Yine az mekan,az oyuncu yine bi tiyatro izler gibi izliyorsunuz filmi.Sanırım bu Elizabeth'in tarzı ama bana göre değil maalesef çok sıkıldım açıkçası izlerken iki filmini de.



Suddenly Last Summer : Film 1959 yapımı.Film siyah-beyaz.Elizabeth'e bu filmde Matgomery Clift eşlik ediyor.Elizabeth burda aklını bi kazadan dolayı kaçırmış ve tecrit edilmiş deli bi kadını oynuyor.Açıkçası bu rol için bence çok ürkek gözlere sahip biri Elizabeth.Gerçi farkettimde filmi izleyince şimdi Elizabeth'te kötü kadın havası var.

Film yine tam Elizabeth'in tarzına göre aslında daha çok psikolojisi bozuk bi kadınla doktoru ve ailesiyle arasında geçenleri anlatıyor.




Kleopatra : Film 1963 yapımı.Film renkli.Kleopatra'nın hikayesini bi çoğunuz biliyorsunuzdur o yüzden oralara pek girmicem diş görünüş,makyaj,saç olarak ifade olarak Kleopatra'yı Elizabeth'ten daha iyi oynayacak birini düşünemiyorum bulamıyorum maalesef.Makyaj ve saç inanılmaz yakışmış.Elizabeth bu filmde oldukça cesur sahnelerin altına girmiş (masaj yaptırdığı sahnede bildiğiniz çıplak).Elizabeth' e Richard Burton eşlik ediyor.



The Sandpiper : Film 1965 yapımı.Film renkli.Elizabeth'e bu filmde o senelerde bi çok filmde eşlik etmiş Richard Burton eşlik ediyor.İkisiin kimyası öyle çok uyuşmuş olacak ki seyirci onları hep yanyana görmek istemiş filmlerde.Elizabeth bu filmde bi anneyi oynuyor oğluyla Big Sur'da vahşi ama kendince bi hayat süren ikili modern haytla tanışınca yalpalar ve bu durumu yaşarlarken onlara yardımcı olucak biri vardır.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...