2 Ekim 2015 Cuma

Maydanoz Time : Kitap - Çocukluğun Soğuk Geceleri Tezer Özlü

Herkese günün 2.postu olan kitap postundan merhabalar efenim.

KafkaOkur'u çok zamandır duyup takip ediyordum ama bir türlü almaya fırsatım olmamıştı.Alanım PDR olasa da hobi olarak Edebiyat'a çok büyük bir ilgi duyduğumu söyleyebilirim.KafkaOkur'un 6.sayısında Tezer Özlü vardı onun hayatını ve eserlerinde ki alıntıları okurken "Ben bu kadının mutlaka bi kitabını alıp okumalıyım." dedim ve hemen kütüphanenin yolunu tuttum.Allah'tan şansıma yazdığı ilk kitap vardı.Aslında Roman olarak geçse de tür olarak Otobiyografiye ve birazda Anı'ya biraz da Hikaye türlerinin içine de sokabiliriz pek ala.Tezer Özlü daha önce sadece Lise Edebiyat'ta adını duyduğum bir kadındı o kadar aslında okudukça kadını bir çok yönden benzerliklerimiz olduğunu keşfettim diyebilirim.Özlü benim gibi duyguları ve hisleri çok yoğun yaşayan bir kadın hatta bu yüzden ruhsal çöküntüler yaşamış hatta manik depresif teşhisi konulmuş bir kadın.Bizim tıp terimlerini bir yana bırakacak olursak Özlü aslında iki tarafı olan bir kadın.

Bir tarafı mutlu,huzurlu edebiyata ve eşine aşık...Bir tarafı ise mutsuz,huzursuz,eşinden ve hayatından,yaşamaktan nefret eden ve çokça intihar etmeyi düşünen biri.Hatta bu yüzden kliniklere kapatılıyor ve (şu anda olmayan ) elektro şok tedavisi uygulanıyor üzerinde.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...