21 Mart 2016 Pazartesi

Maydanoz Time : Kitap - Efsane Marie Lu

Herkese merhabalar millet !

Uzun zamandır yazmayı planladığım ama bir türlü ne resmini çekme ne de postunu yapma vaktini bulamadığım yine bir distopya kitabı olan Efsane var.

Serinin ilk kitabı olan efsaneyi oldukça sevmeme rağmen serinin devamını alır okur muyum pek bilemiyorum.Başlarda yine 2 kişili anlatım olduğundan dolayı Kül kitabı ile benzettim ama Kül'ü 2 ye katlar 4 e zıplatır o kadar yani :D

Ayrıca Kül de 2 kız vardı ama bu kitapta 1 erkek ve 1 kızın gözünden anlatım var.Kül'ün yazarıda sanırım böyle bir şey planlıyordu ama çok benzer diye 2 kız yapmayı tercih etti :D

Neyse efenim dedikoduları bir kenara bırakacak olursak, 2 kişili anlatım olarak beğendiğim ilk kitap oldu.İki farklı kişide renk ve puntonun değişmesi ve kocaman kocaman kimin üzerinden anlatmaya geçtiğini yazmasına bayıldım ! Evet bazı kitaplar yazmıyor nerde ne oluyor hiç anlamıyorum.

Ayrıca kitabın başından sonuna kadar kitaba aklımı verebildim ki bu da Kül den elbette bin kat daha iyi olduğunu gösteriyor.Tabi ki distopyalar artık hep aynı tip, hayal gücü fazla değil yazarların maalesef ama ne var ki ben seviyorum :D

Kısaca konusuna gelecek olursak ;

Efsane, gelecekte bir tarihte, Los Angeles’ın kalıntıları üzerinde kurulu, yaklaşık 20 milyon nüfuslu Amerika Cumhuriyeti’de geçiyor.  Ülke özellikle doğu bölgesindeki kolonilerle savaş halinde ve sebebi bilinmeyen bir salgın hastalık insanların hayatını almaya devam ediyor. Hastalığın tedavi ve koruması tabii ki elit/soylu kesimin elinde bulunuyor. Nüfus ciddi olarak iki gruptan oluşuyor, zenginler ya da soylular diyebilirsiniz ve bir de hiç bir şeyi olmayan fakirler. Ülkenin başında 11.kez 4 yıllık görevine devam edecek Elector Primo bulunuyor.
10 yaşına gelen her çocuk denemeler adı verilen bir sınav tabi tutuluyor ve yüksek not alanlar, lise ve üniversite okuma şansı elde ediyor. Düşük notlar alanlar işçi olarak kullanılıyor. Tabii ki, varoşlardaki çocuklar genel olarak düşük notları alanlar. Yani anlayacağınız, iyi durumdakiler iyi, kötü durumdakiler daha kötü olarak yaşamaya devam ediyor.
Başrollerde Day ve June var.Day tabi ki de aranan bir suçlu ve fakir sınıfta yer alıyor.June ise zengin sınıfında soylu bir asker.(Sert tipli kızları severim June da çok sevdim burada.)
Şöyle veriyorum ki gözünüzde karakterler canlansın :D Filmi var mı yoksa gelecek mi bilemiyorum ama bence güzel film olur bu hikayeden :)




1 yorum:

  1. Kitap gerçekten çok sürükleyiciydi Bee bir çırpıda bitirdim bende 2.kitap konusunda bende emin değilim liderin oğlundan hoşlanmadım ve olayları onunla karıştıracak gibi duruyorlar belki daha sonra ama efsane gerçekten çok sağlam kitap tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...