2 Aralık 2016 Cuma

Maydanoz Time : Etkinlik - Kitap Ağacı İle Yaşar Kemal Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca

Herkese merhabalar efenim ...

Bu ayın ev sahibi bendim kitap ağacında o yüzden resimde de gördüğünüz gibi bi sürrü kitap ile geri döndüm :D Bu ayın kitabı da okuması kolay olsun diye - vize haftamız diye - Yaşar Kemal 'den Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca'yı seçtik.İsmi biraz uzun farkındayım ismi kadar okunması da bence biraz zor bi kitaptı :/ Aslında zor olmasından çok biraz sıkıcıydı diyebilirim ya da bana çok fazla hitap etmedi.Yaşar Kemal'den okuduğum ilk kitaptı.

Yaşar Kemal 'den okuduğum ilk kitap olabilir ama edebiyat derslerimden öğrendiğim kadarıyla bildiğim ve üslubuna hakim olduğum bir yazardı.Çok eski bir yazar olmamasına rağmen sürekli eski kelimeleri kullanması ,akıcılığı sağlayamaması özelliklede  bu kitabında sürekli tekrar hatasına düşmesini ben çokça eleştirdim.

Kitap aslında bir çocuk kitabı daha çok bir fabl gibi görünse de "Hayvan Çiftliğine" benzer bir tarzda yazılmış.Yani alt metni oldukça göndermeli ve derin bir kitap hele de "kominizm ve sosyalizm "  gibi konuları içeriyorsa.Kitapta oldukça üllitirasyonlar vardı bi ara onlarda bile tekrara düştüğünü ve beni sıkmaya başladığını hissettim maalesef.Ayrıca arkadaşlarımın yorumu da katacak olursam : Sonradan eklenmiş gibi duran olaylarda vardı ve bu kitabın akıcılığını,samimiyetini engellemiş.
Kitabı arkadaşlarımın arasında sanırım en çok ben kötü anlamda eleştirdim bilmiyorum beni çok fazla sarmadı maalesef nedense kitap bana çok orijinal gelmedi buna benzer bir çok kitap okudum ve kendi anlatış biçimi bile yoktu bence sadece üslup nihayetinde çok bizdendi."Bre" ler bizim yörelere ait küfürler :D 

Bu aylık bu kadar gelecek ay için bir yazar buluşması yapmaya karar verdik eğer gerçekleşirse Metin Savaş ile buluşacağız.Buluşmaya kadar yazarın bir kitabını okusam iyi olucak yazarla tartışmaya girebileceğim bir veriler olsun elimde :D Bilirsiniz kimseden çekinmem düşüncem neyse çatır çatır eleştiririm övmeyi de,iltifat etmeyi de unutmam gerekirse hak edene !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...