20 Aralık 2016 Salı

Maydanoz Time : Kitap - İçimdeki Müzik Sharon M. Draper

Herkese merhabalar efenim ...

Final haftası yaklaşıyor bi sürrü ödevim var ama dünya umurumda değil vallahi keh keh hala kitap okuma,dizi izleme,gezme ve sinemaya gitme derdindeyim tabiki gönüllü faaliyetlerimide aksatmıyorum.Hee bu durum sınavlardan düşük alacağım ya da fazla sermekeş bir yapım olduğu anlamına gelmesin bre dostlar sadece stres benim bünyeye baya bi zarar , su akar yolunu bulur her şey zamana gelince hallolur bu tür stresler için kendi zevklerimi hiç bir zaman arka plana itmem :)

Neyse efenim gelelim bugünün kitap postuna.Kitapağacı bünyesindeki toplantımızı dün gerçekleştirdik bu ayki ona da sıra gelecek ama öncelikli olarak ev sahibine vermeden önce hediye olarak aldığım kitaptan bahsetmek istiyorum sizlere.Kitap hediye etmenin böyle de bir güzelliği var işte hediye etmeden önce o hediyeden sizde faydalanabiliyorusunuz :D

"İçimdeki Müzik" uzun zamandır bloglarda gördüğüm hatta bi ara Çok  Satanlar listesine girmiş ve bir çok dile çevrilip bir çok yerdende ödül almış bir kitap.

11 yaşında engelli bir kızın hikayesi.Adını şu an tam olarak hatırlamıyorum ama kızımız spastik.Yani beyninde herhangi bir problem yok,düşünebiliyor,duygu kontrolleri var hatta eğitilebilir düzeyde.Ama gel görün ki tekerlekli sandalyeye ve bir bakıcıya muhtaç şekilde bir bedenin içine hapsolmuş şekilde yaşıyor.Konuşamıyor,öz bakım becerilerini kendisi karşılamıyor,sarılamıyor,öpemiyor diğer çocuklar gibi ordan oraya koşturup,dans edemiyor.

Normalde bu tarz kitaplardan eskiden cidden çok etkilenir daha kitap başlar başlamaz ağlamaya başlardım.Şimdi düşününce sanırım onların ne hissettiğini tam olarak anlayamadığımız için birazda acıdığımız için ağlıyordum.Oysa bu mesleğin içine girince ve bir çok engelli vatandaşla tanışınca,sohbet edince bu tarz hikayeler ağlamamaya onları anlamaya,dinlemeye ve hissetmeye hatta başarılarına,güçlerine gülümsemeye başladım.

Aslında itiraf etmek gerekirse bu kitabın sonunda yine ağladım ... Ama gözyaşlarım engeller için değildi diğer insanların hatta 11-12 yaşlarındaki çocukların içindeki kötülüktü,engelli bireylere olan bakışlarıydı.Bunlar maalesef sadece kurgu değil,gerçek yaşamın içinde zaten varolan şeyler bunları bilmek daha çok canımı acıtıyor maalesef.Kötülük her ne alanda,her ne yaşta olursa olsun kötülüktür.

Şiddetle okumanızı tavsiye ettiğim nadir kitaplardan biri diyebilirim.


1 yorum:

  1. benim de bloglarda görüp aldığım ama daha fırsat bulup okuyamadıklarımdan :) En kısa zaman da okumaya başlamalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...