1 Nisan 2017 Cumartesi

Maydanoz Time : Kitap - Yurdunu Kaybeden Adam Cengiz Dağcı

Herkese merhabalar efenim...

Osmancık tek ödevim değildir elbette.Onunla birlikte bir de Yurdunu Kaybeden Adam diye bir kitap daha verdi hocamız.Romandan çok Anı niteliğinde akışı biraz eksik ve karışık bir kitap anlaması da diğer gibi yine oldukça güç.

Türk Edebiyatında milyonlarca anlaşılacak harika eseler varken neden gidip en zor anlaşılacak karmakarışık hiçte ilgimi çekmeyen eserler verdi bilemiyorum zaten zorla birinin dayatmayla verdiği kitabı okumayı hiç sevmiyorum bence insanları,öğrencileri okumayı sevdirmek yerine daha da uzaklaştırıyorsunuz bu tarz bir zorlamayla sevgili öğretmenler :/ 

Bu iş bence zevkle bir hobi olarak yapılmalı bunun not kaygısı olmamalı ... Yazara,esere bu tarz bir dayatmayla haksızlık edildiğini düşünüyorum şahsen.Kitap okumayı seven hatta baya baya bağımlılık haline getiren ben bile böyle düşünüyorum bu konularda bilmem anlatabildim mi ? :)

Tarihten sonra sevmediğim ikinci bir türde savaş hikayeleri : 

Sadık Turan, (aslında bu kişi yazarın kendisidir) İkinci dünya Savaşı’nda, Rusların çeşitli Türk boylarından kurdukları bir birlikle beraber, Almanlarla çarpışırken onlara esir düşmüş bir yedek subaydır. Bir süre sonra Almanlar, esir ettikleri Türklerden kurulu bir birliği Ruslara karşı savaşa gönderirler. Bu kısmı (Yurdunu Kaybeden Adam)’ın birinci bölümü olan (Korkunç Yıllar)'da hikâye eden yazar, ikinci ciltte de olayların akışını anlatır:

1942 yılının ilkbaharıdır. Rusya'dan alınmış Türk asıllı esirlerden bir Türk Lejyonu kurulmuş ve bu lejyon Alman ordusunun kadrosu içine alınmıştır. Türk asıllı esirler, bu yeni ve değişik askerlik görevini büyük bir istekle kabullenirler. Çünkü 1932 den bu yana Rusya'da artık kendilerine insan muamelesi edilmemekte, en azından ikinci, üçüncü sınıf vatandaş gibi görülmektedirler. Sahip bulundukları her şeyleri ellerinden alınmıştır. Kendi topraklarında sürgün gibi dolaşmaktadırlar. Eğer Almanlar başarıya ulaşacak olurlarsa onlar da - öteki bütün soydaşları ile birlikte -yurtlarına, topraklarına ve onurlarına yeniden sahip olacaklardır.

Sadık Turan, bu Türkistan lejyonunda bölük komutanıdır. Savaş alanına gitmeden önce birliğiyle iki aylık bir eğitim dönemi geçirmiştir. Cepheye gitmeden önce kendisine, Kırım'daki doğduğu köye gidip gelmesi için kısa bir izin verilmiştir.

Sadık Turan, doğduğu köye gelir. Annesini babasını ziyaret eder. Onu, yıllarca önce Almanlarla savaşırken öldü diye bilen anne - baba ve köylülerin sevinç ve şaşkınlıkları büyüktür. Kırım'ın bu köşesinde Rus emperyalizmi gibi Alman emperyalizmimin de izleri göze çarpmaktadır. Ne var ki başarıya ulaştıktan sonra her iki emperyalizmden de kurtulmak ümidi genç subayı teselli etmektedir. Bu ümit içinde birliğine döner.

Türkistan Lejyonu'nu teşkil eden Türk asker ve subayları, Alman ordusuyla birlikte, doğu cephesine gönderilir. Fakat Almanlar Türklere karşı ilk günlerdeki davranışlarını değiştirmişlerdir. Onlara karşı katı ve kabadırlar. Bu durum onlarda oldukça büyük bir moral çöküntüsü yaratır. Öte yandan Alman kuvvetleri de Ruslara yenilmek üzeredirler. Nitekim Stalingrad'da büyük bir bozguna uğrayıp geri çekilirler. Ruslar, çekilen Alman ordusunun peşinde Varşova kapılarına kadar dayanmışlardır. Bu çekilen ordu içinde görevli bulunan Sadık Turan, çatışmalardan birinde yaralanır. Hastanede kendisine bakan Marya adlı Polonyalı bir kızla anlaşır. Kız kendisini sevmektedir. Onun yardımı ile batıya doğru çekilen Polonya çetelerine katılır. Dile tarife sığmaz eziyetli günler aylar geçirirler. Amerikalıların yaptıkları bir uçak bombardımanında Marya ağır bir yara alıp ölür. Sadık Turan, her bakımdan yalnız kalmış olarak, İtalya'ya ulaşır.


6 yorum:

  1. '' Zorla birinin dayatmayla verdiği kitabı okumayı hiç sevmiyorum bence insanları,öğrencileri okumayı sevdirmek yerine daha da uzaklaştırıyorsunuz bu tarz bir zorlamayla sevgili öğretmenler :/ ''

    Farkında olmadan dış kontrollu bireyler yetişiyor bu eğitim sisteminden dolayı. aslında bu daha büyük bir vahamet, ne oluyor peki en basitinden polis yoksa biz emniyet kemerimizi takmıyoruz oysa emniyet kemerini inandığımız için takmamız gerek.

    YanıtlaSil
  2. Yorumları okuyormuşsun demek, baya oldu hala cevap yazmadın bak :) kafanda farklı başka şeyler vardır anlarım hatta sen engellemeden ben engellerim ama hiç kâle alınmamak kötü yani her neyse sınavlarda başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumları elbette okuyorum ve genelde herkese yanıt veriyorum zaten ne demek istediğinizi anlamadım :/

      Sil
  3. o halde ipucu vereyim

    bkz:
    https://tinyurl.com/lrc7nto

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumu görmemişim ki daha yeni görüyorum teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için :)

      Sil

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...