Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Cumhuriyet Türküsü Emine Işınsu

Herkese merhabalar efenim ...

Kaç gündür hem gezmelerde ,hem ders çalışmalarda idim o yüzden buraları biraz boşlamış bulundum :D Yarın Balıkesir de ki son günüm cuma günü İzmir'e gidiyorum ve üniversitemin 3.senesini de kazasız belasız tamamlamış oluyorum darısı seneyenin başına amin :D

Bugün  yarın sözlüsünü olacağımız okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Normalde tarih içeren kitaplarda çok fazla hoşlanmam hele de Cumhuriyet dönemi eserlerinden.Cumhuriyet dönemi olmasına rağmen ne dilde sadeleşmeye gidilmiş ne de anlam karmaşası ve geçişler hafifetilmiş ... Bu kitapta da aynı şeyi yaşayarak mecbur bi şekilde okudum maalesef.Başlarını sevemedim çünkü daha çok bir konu anlatmak yerine lisede ki inkılap kitaplarından birini okuyormuşum gibi hissettim ama daha sonrada olaylar açılmaya başlayınca kitap beni baya baya sardı ve zevkle okuyup bititdiğimi farkettim ayrıca o ağır diline de alışmıştım.

Emine Işınsu'yu en son yine lise edebiyat dersinden hatırlıyorum onun dışında yazarlığı ve kitapları hakkında pek bir bilgim yoktu ben kadın bir yazar olduğu için Halide Edip gibi daha çok bunun üzerinden gider sanıyordum aslında yine baş karakterler kadın ve kadınların yaşadıkları ama dönem zihniyetini vurgulayarak bir kadın anlatımı yakalayamadım maalesef daha çok iki kız kardeşin birbirlerini kıskanmaları ve düşündüklerini,iç dünyalarını görüyoruz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Tayvan Dizisi : Before We Get Married

Herkese merhabalar efenim,
Aldatma konulu diziler sadece Kore de değil Çin ve Tayvan dizilerine de yayılmaya başladı.Bu tip konuları çok fazla desteklemiyor olsam da izlemesi maalesef ki acayip heyecanlı oluyor.Aslına bakarsanız baş roldeki adamımız bildiğin tacizcinin teki bile sayılabilir o yüzden başlarda biraz öfkelendiğim bir dizi de oldu ama nedense beni sonradan aktı götürdü ve son bölümde buldum kendimi bir anda :/ Bir şeyleri desteklemesem ya da sevmesem bile bir an da kapılıp gidebiliyorum :/

 Li Hao Yi ile nişanlı olan Zhou Wei Wei, başarılı, azimli nişanlısına sadık bir kadındır. Lia Hao Li, tutumlukta çığır aşmış, hayatının her anını planlamıştır.
Chu Kehuan, başarılı bir girişimcidir. Aynı gün içerisinde onu kader, 3 kez Zhou Wei Wei ile karşılaştırır. Chu Kehuan, Zhou Wei Wei'den etkilenir ve kendini onun dünyasına kaptırır. Chu Kehuan'ın 10 yıllık kız arkadaşı olmasına rağmen Zhou Wei Wei ile ilişki kuramaya çalışır.

Tayland Dizisi : Boy For Rent

Herkese merhabalar efenim ...

Çerezlik bir Tayland dizisi ile devam ediyoruz yine Türkçe çevirisi olmadığı için ingilizce alt yazı şeklinde izledim haberiniz olsun :) Dizinin konusundan bahsedicek olursak , erkek kiralayabileceğiniz bir şirket var yani aslında şöyle kiraladığınız adamı cinsellik içinde kullanabilirsiniz ya da başka şeyler içinde kullanabilirsiniz.Baş roldeki kızımız hoşlandığı çocuk tarafından seksi olmadığı ve ezik bir kız olduğu için reddedilir bu kızımızda bir erkekle bir ilişki nasıl yaşanır ve nasıl daha seksi erkeklerin isteyebileceği bir kız olurum diye bu şirketten birini kendine öğretmen olarak kiralar tabi işler sonrasında karışır :)