24 Mayıs 2017 Çarşamba

Maydanoz Time : Kitap - Cumhuriyet Türküsü Emine Işınsu

Herkese merhabalar efenim ...

Kaç gündür hem gezmelerde ,hem ders çalışmalarda idim o yüzden buraları biraz boşlamış bulundum :D Yarın Balıkesir de ki son günüm cuma günü İzmir'e gidiyorum ve üniversitemin 3.senesini de kazasız belasız tamamlamış oluyorum darısı seneyenin başına amin :D

Bugün  yarın sözlüsünü olacağımız okuduğum bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Normalde tarih içeren kitaplarda çok fazla hoşlanmam hele de Cumhuriyet dönemi eserlerinden.Cumhuriyet dönemi olmasına rağmen ne dilde sadeleşmeye gidilmiş ne de anlam karmaşası ve geçişler hafifetilmiş ... Bu kitapta da aynı şeyi yaşayarak mecbur bi şekilde okudum maalesef.Başlarını sevemedim çünkü daha çok bir konu anlatmak yerine lisede ki inkılap kitaplarından birini okuyormuşum gibi hissettim ama daha sonrada olaylar açılmaya başlayınca kitap beni baya baya sardı ve zevkle okuyup bititdiğimi farkettim ayrıca o ağır diline de alışmıştım.

Emine Işınsu'yu en son yine lise edebiyat dersinden hatırlıyorum onun dışında yazarlığı ve kitapları hakkında pek bir bilgim yoktu ben kadın bir yazar olduğu için Halide Edip gibi daha çok bunun üzerinden gider sanıyordum aslında yine baş karakterler kadın ve kadınların yaşadıkları ama dönem zihniyetini vurgulayarak bir kadın anlatımı yakalayamadım maalesef daha çok iki kız kardeşin birbirlerini kıskanmaları ve düşündüklerini,iç dünyalarını görüyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...