Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ocak, 2018 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Gezi - Bursa - Osmangazi/Uludağ Gezisi

Herkese merhabalar efenim ...

Aslında hiç aklımızda yokken bir anda çıkan bu tatil yeni okul dönemi öncesi bana ilaç gibi geldi ! Ayrıca ilk defa ailemle kış tatiline gittik çünkü genelde annem kış tatilinden pek zevk almıyor ayrıca yollar tehlikeli bilmem ne falan diye dırdır edip dururdu bu zamana kadar.O yüzden benim için bir ilk oldu diyebilirim.



Bursa'nın ilçelerine gezmek için gitmiştim biliyorsunuz ki ama hiç merkezde bir yere ve Uludağ'a gitmemiştim.İlk durak yerimiz Osmangazi oldu.













Oldukça hafif bir öğle yemeğinden sonra Uludağ'a gitmek için biraz vaktimiz olunca Osmangazi'yi şöyle bi gezelim dedik.Tam bir Osmanlı ! Binalar ancak o dönemde kalmış olmalı en genci gibi görünenler bile o kadar eski ve yıpranmış ki ... Ama ben böyle "yaşanmışlık" olan yerleri fazlasıyla seviyorum.Şansımıza o gün de hava gerçekten güzeldi.Ayrıca o gün "Osmanlı Haftası" olduğu için sağ solda yeniçeriler ve sarıklı adamlar görmek mümkündü :D Ayrıca biz gelmeden 1 saa…

Gerilim Film - Butterfly Effect

Herkese merhabalar efenim ...

Unutulmaz filmler arasına giren ama benim yaşım tutmadığı için izlemek bu yaşıma kısmet olan filmlerden biri de Türkçe çevirisiyle Kelebek Etkisi.Senaryosu,kurgusu ve olayların akışı tam bir karmaşa.Başta filmi izlerken hiç bir halt anlamıyor insan ama daha sonradan sonradan olaylar geliştikçe taşlar yerine oturmaya başlıyor ama film Mr.Nobody filmine çok benziyor orada ki gibi birçok olasılık ve olasılıkların getirdiği olaylar ve durumlar hatta bilimsel olarak diyecek olursak paralel evrenler var.Hayat tamamen bizim seçimlerimizin üzerine kurulu temasını her zaman sevmişimdir bu filme de bayıldım ama tabi ki yine bir çok soru işaretleri kalıyor seyircide.

Çocukluğundan gelen korkunç hatıralarıyla mücadele etmek zorunda kalan Evan (Ashton Kutcher) zaman içinde geçmişe yolculuk yapabildiğini ve olayları değiştirebildiğini keşfeder. 
Ne var ki her değişiklik hem kendi hayatını hem de çevresindeki insanların hayatını büyük ölçüde etkilemektedir. Üstelik de çoğu…

Komedi Film - Aile Arasında

Herkese merhabalar efenim ...

Aslında sinemaya daha çıktığı ilk hafta gittim ama yazmak bu zamana kısmet oldu efenim.Gülse Birsel benim sektörde gerçekten en sevdiğim ve taktir ettiğim oyunculardan.Kadın hem yazıyor hem de oynuyor tam bir idol ! "Aile Arasında" tam bir olaylar silsilesi ve olay komedisi.Oyuncular ve oyunculuklar elbette yıkılıyor ! Engin Günaydın ve Demet Evgar başrollerde zaten daha ne olsun ! Benim komedi anlayışım biraz daha derin olduğu için öyle çok fazla gülmedim ama izlerken acayip eğlendim çünkü yoğun tempolu filmlere bayılıyorum.Sürekli bir şeyler oluyor,sıkılmaya zaman olmuyor güzel vakit geçirmek ve kafa dağıtmak için birebir ! Hele de o zamanın finallerim olduğu hafta olduğunu düşünecek olursak :)

21 yıllık ilişkileri aynı gün noktalanan nevrotik Fikret ile müzikhol vokalisti Solmaz komik bir tesadüfle tanışır. Solmaz’ın kızı Zeynep, Adanalı sevgilisiyle evlenmeye karar verince her şeyden korkan Fikret, kendini bir anda hayatının rolünü oynarken bu…

Kore Dizi - I'm Not A Robot

Herkese merhabalar efenim ...

Ay ayy ! Şu sıra izlediğim,her bölümünü heyecanla beklediğim kategorisi Romantik-Komedi olan bir Kore dizisi ile karşınızdayım.Bitirdiğim gibi hemen duygularım tazeyken yazmak istedim.Şu sıra bu kadar hevesle izlediğim bir Kore dizisi daha yok maalesef daha çok Amerika dizilerine yöneldim onlardan da zamanı geldikçe bahsedicem.Ama önce bu tatlış diziden bahsetmek istiyorum ve mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum.Bunun konusunda daha önce bir dizi görmedim o yüzden konusu ve sahneleri bakımından orijinal olduğunu söyleyebilirim.Oyuncularını da daha önce bir dizide gördüğümü hatırlamıyorum ama adamı da kızı da çok sevdim ayrıca aralarında ki kimya da çok güzeldi.

Konusu:

Dizi, insanlara karşı alerjisi olduğu için şimdiye kadar hiç kız arkadaşı olmamış bir adam (Yoo Seung-Ho) ile robot gibi davranan bir kadının (Chae Soo-Bin) arasındaki aşk hikâyesini anlatmaktadır.

Karakterleri:

Yoo Seung-Ho dizide Kim Min-Kyu karakterini canlandırmaktadır. Min-Kyu, Kore’nin en b…

Kitap - Yokyer Neil Gaiman

Herkese merhabalar efenim...

Gaiman'nın daha önce 1 kitabını okumuş ve çok beğenmiştim.Tam da benim sevdiğim türde yazıyor.Fantastik ! Yokyer İngiltere'nin yer altında olan bir dünyasını anlatıyor.Yer altı burada soyut anlamda değil tam da gerçek anlamında ! Değişik tür canlıların yaşadığı,hayvanların konuşabilidiği,prenseslerin ve muhafızların falan olduğu bir dünya.O dünyaya ait olmayan bir adamın bir olay sonucunda o dünyaya gitmesini ve yeni edindiği arkadaşlarla maceraya atılmasını anlatıyor.Aslına bakarsanız bana biraz Alice Harikalar Diyarının daha yetişkin ve başrolü erkek olan versiyonunu anımsattı.Tabi olaylar,kurgular daha farklı ama anımsattı sadece :D Kitabı sevmekle sevmemek arasında kaldım aslında.Okurken hiç sıkılmadım ki bu bence kitabın benden geçer not aldığını gösterir :D

Kitap - Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları : Su Buket Uzuner

Herkese merhabalar efenim ...

5 gündür Bursa'daydım daha dün geldim pazartesi de Balıkesir'e geri dönüyorum.1 aylık ara tatilimde böylece son buluyor :)

Bu arada taslaklarım doldu taştı yine yazacak o kadar çok şey birikti ki her şey sırayla bakalım :)
Bugünün kitap postunda daha önce 2 kitabını okuduğum Buket Uzuner'den bir polisiye romanı var.Bu roman bildiğiniz polisiyelerden değil.Bol bol Türk kültürünün köklerinden beslenerek oluşturulmuş.Şamanizm ve  daha fazlasını barındıran hem bilgilendirici hem de akıcı bir roman.Şahsen polisiye kitaplarında hep bilindik konular okumaktan sıkılmıştım bu kitap gerçekten iyi geldi ayrıca Türk polisiyesi okumakta ayrı bir garip geldi.Hemen bana "Ee Ahmet Ümit var ya ?" demeyin çünkü daha önce hiç Ahmet Ümit okumadım ama okumayı düşünüyorum kütüphanede sık sık çıkıyor karşıma illa ki okumak kısmet olacak diye düşünüyorum.

Etkinlik - Kitap Ağacı Toplantısı !

Herkese merhabalar efenim...

Bu toplantının üstünden 2 aylık toplantı daha geçti ama diğerlerine katılamadığım için en son katıldığım toplantı olan kasım ayı toplantısını yazıyorum.Kasım ayında ekip olarak Steinbeck'in Fareler ve İnsanlar romanını okuduk.Aslında ben bunu yine lisedeyken okumuştum ama inanın lisede okuduğum hiç bir kitap aklımda kalmamış benim hele de klasiklerden :/ O yüzden tekrardan okuyup ekiple yorumlamak,üzerine tartışmak kitabın bende daha kalıcı olmasını sağladı.

Okunması çok kolay,yalın anlatımı,sadeliği ve sürükleyeciliği ile benden çoktan geçer not aldı.(Dünyada çok sevilmesi benim için bir anlam ifade etmiyor ben sevmiyorsam o kitap bitmiştir :D )
2 işçi takımıdan zıt karakterli arkadaşın bir evde işçi olarak çalışma hikayesini okuyoruz.Karakterlerden biri tam tanı kriterlerini karşılamasa da otizmli biri en azından zeka geriliği olduğunu söyleyebiliriz.Diğer karakterde onun bu durumunu sadece saflığa yoran zamanında o kişiye çok sahip çıkmış,kendini zeki …

Etkinlik - PDR Kısa Film Şenliği

Herkese merhabalar efenim ...

Final zamanında ödevlerimizden biri Kısa Film çekmekti ve filmleri birleştirip bi mini kısa film şenliği yaptık.Benim ödevim başka olduğu için ben sadece çekimlere falan yardım ettim konuk oyuncu olarak katıldım arkadaşlarımla çok güzel bir anımız oldu :) Benim ödevim bir köy okuluna gidip orada ki öğrencileri rehberlik uygulamaktı onu da başarıyla yerine getirdim ama köyü gezicek,çekim yapacak zamanım olmadığı için elimde somut bir veri yok maalesef size anlatabileceğim :/

Neyse efenim kısa filmlerimizin hepsi Psikoloji ile alakalı sadece bizim grubun değil diğer sınıf arkadaşlarımınkini de koydum :) Konumuz Sanal Dünya tam da bu zamanı anlatan yapımlar keyifli seyirler yorumlarınızı bekliyorum :D














Etkinlik - Uraz Kaygılaroğlu İle Söyleşi

Herkese merhabalar efenim ...

Tee okulun son haftalarında -sağolsun okulumuz ayda yılda 1 yapıyor böyle şeyleri - benim dizi sektöründe en başarılı ve sevdiğim erkek oyunculardan biri olan Uraz Kaygılaroğlu'nu davet etti.Kendisini aslında ilk Pis Yedili adlı dizide Can Burger karakteri ile severken daha sonra Yedi Güzel Adam,Baba Candır gibi yapımlarda izlemeye ve sevmeye devam etti.Daha sonra kendisinden sinema da bahsettirdi ama daha çok özel hayatı ile gündemde oldu.Çünkü bir evlilik yaptı ve Ada diye dünyalar tatlısı bir kızı var şu anda.Şu aralar kendisinin söylediğine göre bir projesi yokmuş o yüzden üniversite üniversite gezmek istediğini hayranlarına vakit ayırmak istediğini söyledi ama en son yanılmıyorsam Sen Kiminle Dans Ediyorsun diye bir komedi filminde yer almıştı ama izlemeye daha fırsat bulamadım maalesef.

Tam da tahmin ettiğim gibi espirili,rahat ve mütevazi bir adam.Ayrıca ses tonu da çok karizmatik.Sevmeye son hızla devam ediyorum :)





Kitap - Sürgün Gezegeni Ursula K.Le Guin

Herkese merhabalar efenim ...

Birara İthaki'nin Bilim Kurgu serisine sarmıştım ama elime aldığım hiç bir kitabı resmen beğenmedim.Daha doğrusu beni sarmadı sanırım klasik olmuş bilim kurgulardan çok popi bilim kurguları ya da distopyaları seviyorum sanırım.Ursula Bilim Kurgu konusunda tam bir Queen olduğunu duymuştum ve ilk defa okuyacağım için heyecanlanmıştım açıkçası sanırım yanlış bir kitaptan başladım o yüzden başka bir kitabı için yine bir şans vereceğim kendisine ...

Kitaba gelicek olursak öncelikle yine olayların ortasında bulduk daha kitabın ilk başından kendimizi.Tamamen farklı bir evrende ve hikayede aslında bu kitaba Romeo ve Juliyet'in bilimkurgu hali diyorlar ben öyle çok aşk falan da hissedemedim açıkçası.

Kitapla ilgili anladığım tek şey : Alterralılar ve Tevarlılar diye iki ayrı farklı inanışları,gelenekleri olan kabile tarzı topluluklar var.Bu iki topluluktan birbirine aşık 2 genç var.Sonra ne oluyor ben de hatırlamıyorum :D Ben de öyle çok iz bırakan etkilendiğ…

Kitap - Kelebekler Ve İnsanlar Üstün Dökmen

Herkese merhabalar efenim ...

Bu romanı bitirdiğimde sonbahardaydık düşünün yani ne kadar zaman olmuş :D
3 Aralık Engelliler Günü kapsamında okumuştum aslında bu kitabı.2 engelli gencin aşk hikayesini anlatıyor Üstün hoca bu kitabında.Tabi arada mesajlarını vermeyi de unutmuyor.Ben hocanın bu tarz romanlarını okumayı çok seviyorum.Çok yalın bir dilin kullanması,edebi şeylerle pek ilgilenmemesi sadece anlatmak istediğini anlatması hoşuma gidiyor.Kafamın yoğun olduğu zamanlarda okunacak hem duygusal hem de düşündürücü olan bir kitap tavsiyemdir !


Kore: Dizi - Because This Is My First Life

Herkese merhabalar efenim ...

Yeni Kore dizileri ! Yarım bıraktığım yeni Kore dizilerini elime fırsat geçmişken izleyip bitiriyor ve hemen buraya yazıyorum çünkü daha izlenecekler listemde çok fazla şey var !

İzlediğim en klişe ama en tatlı,en naif dizilerinden biriydi.Karakterler öyle naifti ki anlatamam size.Aslında soğuk,duygudan yoksun kişilikler ve ilişkiler gibi görünse de bence ilk defa hayatında böyle şeyler yaşadıkları için şaşırmış ve şapşikleşmiş durumdalar.Bence bu dizi için denebilecek en iyi şey "naif" kelimesi ... 

Konusu:
Dizide, 30’lu yaşlardaki bekâr insanların hayat ile olan mücadelesi gerçekçi ve komik bir şekilde ele alınmaktadır.

Karakterleri:
Lee Min-Ki dizide 30’lu yaşların başında bekâr bir erkek olan Nam Se-Hee karakterini canlandıracaktır. O, 'bekârlık sultanlıktır' misali evlenmemeyi seçmiştir. Bir ev sahibi olmasına rağmen ipotek borcu bir hayli fazladır. Bir şekilde Yoon Ji-Ho (Jung So-Min) ile aynı evi paylaşmaya başlar ve ikisi ev arkadaşı o…

Müzik - Taylor Swift - Look What You Made Me Do

Herkese merhabalar efenim ...

Mommy is back ! Yess Taylor değil tabi ki bu bloğun anası yani bendeniz geri geldi çünkü nihayet yeni bir bilgisayar aldık rahmetli MacBook'un yerini tutmuyor tabi ama Asus aldık ve bugün ilk günüm şu zamana kadar memnunum tabi biraz daha yavaş ama beni idare ediyor.Sonuç olarak bloğa ve yazmayı çok özledim.Taslaklarda çok fazla post birikti.Her gün post yazmaya kaldığımız yerden devam efenim ...

Geri dönüşümü bir müzik klibiyle kutlayalım dedim o yüzden Swift'in atarlı bir şekilde geri döndüğü Look What You Made Me Do şarkısıyla sizi baş başa bırakıyorum.