Ana içeriğe atla

Gerilim Film - The Shinning

Herkese merhabalar efenim ...

Nostalji film kuşağında bugün Türkçe'ye  "Cinnet" olarak çevirilen ve Psikolojik-Gerilim türünün atalarından olarak sayılan The Shinnig filmi var.Tam bir Jack Nicholson oyunculuğu izleme filmi de diyebiliriz.Tabi dahi yönetmen Kubrick'inde Stephen King'in romanını beyaz perdeye uyarlama şekli de enfes diyebiliriz.Bu arada King filmi izleyip beğenmemiş ve kendi bir dizi şeklinde çekmiş kafasına göre ama seyirci de onun yaptığını beğenmemiş ki haklıda burada bir Kubrick harikası var King lütfen !

Neyse efenim.Aslında film sahne sahne üzerine sayfalar yazılacak derinlikte bir film.Bir çok sahnede açıkça "Amerika" eleştirisi var ama ben izlerken bazılarını anlayabildim gerisi için sözlüklerden yararlandım.Cidden çok derinliği olan bir film.Eğer araştırarak izlemezseniz çok havada kalacak hatta çoğu kişiye de saçma bir korku filmi gibi gelicek.Ki korku filmi de değil türü Psikolojik-Gerilim.Kubrick'in kendine has sinema çekimleri ve dekor kullanımı... Film baştan sona resmen bir sanat.Tek sevmediğim şey başrolde ki kadın ve onun lanet olası oyunculuğu oldu.Küçücük çocuk bile harika bir oyunculuk performansı yaşatırken Shelley Duvall'in oyunculuğu çoook vasat ve samimiyetsiz kalmış.Bence Kubrick onu sırf tipi dolasıyla seçti.Çünkü kadının tipi tam bir "korku filmi kadın tipi" diyebiliriz.

Shelley Duvall cinnet ile ilgili görsel sonucu

Stephen King’in romanından Stanley Kubrick’in elini atarak sinemaya aktardığı film, klasik filmler arasında kült sayılan bir psikolojik gerilim filmidir. Yazarlık yapan Jack Torrance (Jack Nicholson) Overlook isminde bir oteli satın alır. Ailesi ile birlikte otele yerleşirler. Jack’in doğaüstü psikşik yetilere sahip ufak oğlunun, zamanla otelde yalnız olmadıklarının farkına varmasıyla ve bu konuda ailesini inandırmaya çalışması onların olağan dünya ile fantastik bir dünya arasında sıkışmasına sebep olur. Kar fırtınasının çıkması ile aile otelde mahsur kalınca Jack yavaş yavaş aklını kaybetmeye başlar.


Cinnet : Afis

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…