2 Mayıs 2018 Çarşamba

Kitap - Puslu Kıtalar Atlası İ.Oktay Anar

Herkese merhabalar efenim ...

Bugünkü kitap postumuz da bir çok ödül almış ve yazarın ilk kitabı olan ve adını çokça duyduğum "Puslu Kıtalar Atlası" var.Aslında tarih kitaplarını hiç sevmem ama bunun bir tarih kitabı olarak düşünmek çok yanlış çünkü sadece dönem olarak Osmanlı'da geçiyor.Evet çokça eski dil kullanılmış bu yüzden okurken akıcı bir şekilde okuyamıyorsunuz ama zaten kitap akıcı okunmak için yazılmamış.Kitap daha çok her bir hikayenin,cümlenin hatta karakterlerin bile üzerinde durup düşünülmesi için yazılmış.Osmanlı tabi ki sadece saraylardan,haremden ve padişahtan mütevellit değildi koskoca bir halk yaşıyordu.Efendiler,cariyeler,tüccarlar ve dilenciler.Bu romanda daha çok dilencilerin ve gizli teşkilatların üzerinde durulmuş o yüzden benzerlerinden itinayla sıyrılıyor.Biraz anlaması ve dili,okuması zor bir kitap bende normalde 1 hafta da okuyabileceğim kitabı 15 günde anca okuyabildim ve eminim kitapta daha anlayamadığım bir çok şey vardır.

Son olarak arka kapak yazısından ve Onedio'nun kitap için hazırladığı posttan bahsedicem :

Yeniçeriler kapıyı zorlarken Uzun İhsan Efendi hâlâ malûm konuyu düşünüyor, fakat işin içinden bir türlü çıkamıyordu…
“Rendekâr doğru mu söylüyor? Düşünüyorum, öyleyse varım. Oldukça makûl. Fakat bundan tam tersi bir sonuç, varolmadığım, bir düş olduğum sonucu da çıkar: Düşünen bir adamı düşünüyorum. Düşündüğümü bildiğim için, ben varım. Düşündüğünü bildiğim için, düşlediğim bu adamın da varolduğunu biliyorum. Böylece o da benim kadar gerçek oluyor. Bundan sonrası çok daha hüzünlü bir sonuca varıyor. Düşündüğünü düşündüğüm bu adamın beni düşlediğini düşlüyorum. Öylese gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum.”
Kapı kırıldığında Uzun İhsan Efendi kitabı kapadı. Az sonra başına geleceklere aldırmadan kafasından şunları geçirdi:
“Dünya bir düştür. Evet, dünya... Ah! Evet, dünya bir masaldır.”

Akıcı üslubu

Her satırında insana hayat dersi vermesi

Edebiyatımızın İnci Tanesi Puslu Kıtalar Atlası'nı Mutlaka Okumanız İçin 15 Geçerli Neden

https://onedio.com/haber/edebiyatimizin-inci-tanesi-puslu-kitalar-atlasi-ni-mutlaka-okumaniz-icin-15-gecerli-neden-688376

puslu kıtalar atlası ile ilgili görsel sonucu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...