Ana içeriğe atla

Kitap - Siddhartha Hermann Hesse

Herkese merhabalar efenim ...

Alman edebiyatından devam ediyoruz efenim kitap postlarına. İlla ki bu kitabı duymuşsunuz hatta belki de okumuşsunuzdur.Çünkü kitap hem Nobel ödüllü hem de bir çok ülke de "çok satanlar"a girdi. Siddharta bir Budizm öyküsü aslında. Budizm inancını,Buda'nın ilk zamanlarını genç bir oğlanın gözünden anlatıyor. Kitabın anlatmasına ve benim bildiklerime göre Budizm benim hiç aklımın olmadığı bir inanç doğrusu. Daha doğrusunu söylemek gerekirse benim hayat felsefeme,hayata bakış açıma çok ters. Budizm'de daha çok kendine,içine yönelme var. Dünyadaki her şeyden arınıyorsun,yemekten,insanlardan,paradan maldan mülkten hatta kıyafetlerden biri. Daha çok meditasyon yaparak ve Buda öğretilerine uyarak bir yaşam geçiriyorsun.

      İnsanlardan,gerçek hayattan çok uzak,real olmayan bir yaşam bence.Evet dünyanın zevklerinden arınmak ve hayatını böyle yaşamayı sürdürmek iyi bir şeymiş gibi geliyor başlarda ama bence insanoğlu "insan" olduğunu unutuyor bazen herhalde. Dünya'nın zevklerini tatmadıktan sonra ne anlamı var ki yaşamanın ? İnsanlardan ayrı yaşadıktan sonra ne anlamı var ki insan olmanın ? Ayrıca temel ihtiyaçlarını dilenerek daha doğrusu onların gözünde "sadaka" isteyerek gideriyorlar. Kalk çalış ! Bak bu zihniyete sinir oluyorum işte.Para olmadan,yemek olmadan,insan olmadan,stres olmadan,gezmeden,görmeden,araştırmadan,dinlemeden,acı çekmeden,gülmeden,sevişmeden,aşık olmadan,dans etmeden,yağmurda yürümeden vb ... hayat yaşanmaz ! YAŞANMAZ ! Sonra Siddharta gibi olursunuz işte :D Neyse o taraflar spoilera giriyor o yüzden daha fazla şey etmiyorum.Ne demişler her şeyin fazlası zarar."Orta" erdemdir.Her şeyi "orta" yaşayın ama YAŞAYIN !

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Maydanoz Time : Dizi - Love 020

Herkese merhabalar efenim ...
Dizi yolculuğumuza bu sefer Çin Dizileri ile devam ediyoruz.Normalde Çin'i de ,kültürünü de,dilini de çok fazla sevmem ama arada cidden çok tatlı çocukların olduğu ve konuda oldukça güzel olan dizilere denk gelince izlemeden geçemiyorum elbette.
Love 020 benim şu zamana kadar izlediğim en ilginç dizilerden biriydi.Aslına bakarsanız normal romantik-komedi dizisi gibi gözüksede içinde fantastiğe yakın diyebileceğim unsurlar bulunuduran açıkça söylemek gerekirse bir oyun dünyasının içindeki karakterler olarak haraket eden ve bazı sahneleri buna göre çekilmiş bir dizi,benim gibi oyun severler eminim bu diziyi çok seveceklerdir.Normalde genelde filmlerde gördüğümüz fantastik efektleri bir dizide görmek beni ayrıca etkiledi diyebilirim.
Çocukluğumda Metin 2 , Lol,Dota tarzı oyunlar vardı - gerçi halen var - bu oyunların gerçek karakterler oynuyormuş gibi düşünün bir oyunun içindeki dünya bir de dışta gerçek bir dünya var.Oyunun en iyisi olan bir erkek ve bir k…

Maydanoz Time : Dizi - Miss Rose

Herkese yepyeni bir günden merhabalar efenim.Taslaklarda bekletilmekten harap olmuş bir Tayvan dizisi var bugün dizi postumuzda.Wookiemin Tayvan versiyonu olan bir adamla tanıştım resmen.Aynı coolluk aynı tatlılık ! Sırf adam için bile oturup izlenir yani.Konusu maalesef oldukça sıradan daha önce buna benzer bi çok dizi izledim.Patron ve onun yanında çalışan komik,sakar ama iyi kalpli sekreter ve onların zamanla birbirine aşık olmaları.Yalnız koskoca(!) Tayvan'da başka güzelim kız mı kalmadıda bu gudubeti layık gördüğünüz çakma Wookime acaba ?