7 Temmuz 2018 Cumartesi

Kitap - Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği M.Kundera

Herkese merhabalar efenim ...

Bu yazıyı büyük olasılık yarın sabah okuyacaksınız ama ben yine de şimdiden yazmak istedim.Daha yoldan yeni geldik malumunuz 1 haftadır buralarda yoktum tatildeydim, bol bol güneş,deniz ve lezzetli yemeklerin tadını çıkardım artık tatilin sonuna geldim belki ağustos ya da eylül başı gibi yine bir yerlere gidebiliriz ama şimdilik bir KPSS molası vermem gerekiyor bu mola da eh haliylen 1 ay kadar sürecek :)

Neyse efenim Marmaris Vlogu YouTube a yüklenirken size uzun süredir adını duyduğum ve arkadaşlarımda , fikirlerine,düşüncelerine değer verdiğim ünlü kişilerinde övdüğü bir kitap olan "Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği " den bahsedicem hatta bu ünlü kişilerden biri bu kitabı o kadar seviyormuş ki bu kitaba " benim incilim" diyormuş.O yüzden beklentiyi sanırım biraz yüksek tuttum çünkü hayal kırıklığına uğradım desem yeridir.

Öncelikle kitap akmıyor,gitmiyor çok fazla olaydan olaya hatta düşünceden düşünceye geçiyor.Yazarın kitabı yazarken ki amacı şuymuş bence : "Kapitalizm,komünizm ya da varlık bilumum başka felsefelerden ve psikolojilerden bahsedeyim ama öyle bir bahsedeyim ki kimse onlardan bahsettiğimi açık açık anlamasın".

Tanzimat döneminde Ahmet Mithat halkı padişahtan gizli bilgilendirmek için bir roman yazarmış arada da fasulye tarifi verirmiş ya heh o tarz bir şey olmuş bu da.Konular,karakterler çok alakasız ne yaptıkları,duyguları belli değil araya sürekli kendi düşüncelerini sokuyor bir de üçüncü perdeyi kaldırıp okuyucuyla direk temasa girecek şekilde yazmış mesela : 

"Şimdi bu karakterimizin neler yaptığını bırakalım ve daha önemli konulara geçelim ... " 
gibisinden.Normalde bu tarz yazıları severim ama bu romana hiç olmamış bilemiyorum ya ben çok sevemedim ya da çok şey bekledim beklentimin altında kaldı kitap."Sen kitabı anlamamışsın" falan demeyin.Göndermelerin hepsini gayet iyi anladım o kadar okuyuculuk ve genel kültür birikimim var Allah'a şükür :)

Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği M.Kundera ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : Irish Wish

 Herkese merhabalar efenim, Bu haftasonu tatilimi genelde film izleyerek geçirdim.Netflix e yeni gelen bir yapım olan Irısh Wish'i izled...