16 Eylül 2018 Pazar

Kitap : Factotum Charles Bukowskı

Herkese merhabalar efenim ...

Kardeşimin kitaplığından okumalara vakit buldukça kitap okumaya devam ediyorum.Factotum'un kelime anlamı "ayakçı " demekmiş.Yani nitelik gerektirmeyen her türlü işi yapan adamlara deniyormuş.Kitapta ki kahramanımızda zaten tam da böyle bir adam.2 yıllık gazetecilik okumuş ve kitap yazıyor olmasına rağmen genelde nitelik gerektirmeyen beden işine dayalı işlerde çalışan işlerinden ya kovulan ya da iş yeri iflas ettiği için çıkarılan,hayat kadınlarıyla ya da ucuz kadınlarla arkadaşlık ve ilişki kuran,alkol ve sigara almaktan ve biraz da karnını doyurmaktan başka hayatta hiç bir amaca sahip olmayan , ailesinin bile sevmediği bir adamı anlatıyor.Tam da yazar kendisini anlatıyor aslında Bukowski'yi biracık olsun araştırırsanız bu özelliklere sahip kadınlar hakkında saçma sapan konuşan,alkolik,genelde "hayat edebiyatı" yapan bir adam olduğunu göreceksiniz.Normalde bu adamı günahım kadar sevmem -daha önce hiç bir kitabını ya da yazısını okumamış olduğum halde - kardeşim merak edip alınca bende okudum sevmemekte ne kadar haklı olduğumu bir kez daha görmüş oldum.

factotum ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...