Ana içeriğe atla

Kitap - Bir Ömür Nasil Yasanir? İlber Ortaylı

Herkese merhabalar efenim,
Şu sıra kardeşim annemden aşırdığı paraları kitaplara yatırınca benim içinde bir sürrü okuyacak yeni kitap oldu.Bunlardan biri de kardeşimle çok sevdiğimiz değerli bir hoca olan İlber Hoca'nın yeni kitabı.Daha doğrusu onun yazdığı bir kitap değil söyleşi tarzında derlemesini ve söyleşisini Yenal Bilgici'nin yaptığı , uzun süredir bir çok kitap satış sitesinde En Çok Satanlarda 1.olan bir kitap.böyle bir kitabın yazılmaya ve böylesine çok okunmaya bence Türkiye'nin çok ihtiyacı vardı.İlber Hoca bir çok edebiyat dergisinde de yazıyor ama edebiyat dergilerinin ülkemizde okunma oranı belli maalesef ki.

İlber Hoca sadece tarih alanında değil hayatı yaşamakla ve bu hayatınızı nasıl daha verimli ve keyifli bir hale getirirsiniz bunlardan bahsetmiş.İşi şakaya vuracak olursak "Nasıl cahil olmaktan kurtulunur?" bunları anlatmış diyebiliriz ama ben kitabı okudukça kendimi daha da cahil hissettim ki bir çok alanda kendimi iyi derece olduğumu düşündüğüm halde.Daha Allah izin verirse yaşayacak çok senemiz ve daha çok yolumuz var elbette hatta daha yolun başında bile sayılabilirim bence (24 yaşındayım.)

Kitabın içinde gezilmesi gereken yerler,dinlenmesi gereken şarkılar,okunması tavsiye edilen kitaplar ve izlenmesi tavsiye edilen filmlerde yer alıyor.bir çoğu tarihle ilgili olduğu için benim öyle aman aman ilgi alanıma girmese de altını çizdiklerim oldu.



Yorumlar

  1. Ben de merak ediyorum bu kitabı. O cahil hissetme hissi bende de var. Daha çok şey öğrendikçe, daha donanımlı kişileri gördükçe nasıl yetişeceğim korkusu geliyor insana. Umarım daha erkendir ve dolu dolu bir ömür yaşarız. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…