1 Eylül 2020 Salı

Kitap - Güneşi Uyandıralım Jose Mauro De Vasconcelos

 Herkese merhabalar efenim,

Bugün kitaplarım geldi.Onlara başlayana kadar Şeker Portakalının 2.kitabı olan "Güneşi Uyandıralım" kitabına başlamıştım ama bu kitabı ilk kitabı kadar sevemedim.Zeze 11-12 yaşlarında artık bluğ çağda biridir ama çocuk hayalgücünü hala koruyan ve bizlere o hallerini yansıtan büyük bir baba açlığı ile yanıp tutuşan,her kendisine oğlu gibi davranan kişiye "baba" yüklemesi yapan hüzünlü bir hikayenin kahramanı.Şeker Portakalını da bu kitabı da sevmediğimi söylemek elbette yalan olur ama bu kitap bana bir tık daha sıkıcı geldiği için açıkçası dayanamadım sonuna kadar ve kitabın en azından %75 kadarını okuduktan sonra bırakma kararı aldım ve satın aldığım diğer kitaplar geldiği için onlara başladım.

Şeker Portakalı’nın sevimli küçük kahramanı Zezé, yine karşınızda. Gözlerinin içi yine ışıl ışıl, yüreği yine sevgi dolu. Bununla birlikte büyümek, ona yeni hüzünler getirmiş. Dahası, küçüklüğündeki şeker portakalı fidanı da yok artık. Zezé'yi zengin ve kuralcı bir aile evlat edinmiştir. Bu sayede kardeşlerine göre çok daha iyi maddi olanaklara kavuşmuş, ancak sevdiklerinden uzak kalmıştır. Sevgisizlikle başa çıkabilmesini sağlayan birkaç arkadaşı vardır: Evdeki aşçıları Dadada, okuldaki öğretmenlerinden Fayolle, yüreğine sokulup yerleşen, her ihtiyacı olduğunda ona cesaret veren bir kurbağa ve bir filmde görüp gerçek babasının yerine koyduğu ünlü Fransız şarkıcı Maurice Chevalier. Çok parlak bir öğrencidir Zezé. Şimdi ergenlik dönemindedir; sinirlidir, huysuzdur. Üstelik sırılsıklam âşıktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...