Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Bioshock Rapture Şehri John Shirley

Herkese merhabalar efenim ...

Nihayet şu kitabı bitirebildim resmen 2 aydır elimde sürünüyor ! Oysa ne hayaller kurmuştum ne kadar çok heveslenmiştim bu kitap için ! Çünkümçok sevdiğim oyun serilerinden biri olan Bioshock'un kitabı.

Tabi ben oyun gibi sandım kitabıda iyice araştırmadan kitabı öyle hevesle isteyince olayların en başını anlattığını Rapture şehrinin kuruluşunu anlattığını bilmiyordum.Aslında yazar ya da çevirmen - evet maalesef çeviri aşırı vasattı - daha iyi olsaydı belki daha yukarlarda bi kitap çıkabilirdi ortaya betimlemeler o muhteşem Rapture atmasferi çok yavan anlatılmış olayların gidişatı aşırı sıkıcıydı kitabın sonunu cidden çok zor getirdim !

Ama oyununda kitabında konusu cidden bi harika o kısma asla ama asla çamur atamam vallahi ! Çok iyi bir distopya örneği diyebilirim.Kısaca konusuna değinecek olursak : 

2.Dünya Savaşından sonra Ryan adında çookkk zengin bir iş adamı dinden,otoriteden,insanların sömürülmesinden nefret eder ve o dünyadan uzakta denizin altında kendi kafasında kurduğu ütopyayı gerçekleştirmek ister.Bu ütopyada Sanat,Bilim ve Endüstri olacaktır sadece.Tanrı'nın,dinin ve siyasetin girmesi yasaktır ! Bu ütopyasında yaşayabilicek insanlarıda buraya davet eder ve resmen denizaltında bir dünya kurar burayada Rapture ismini verir.Her şey iyi güzel gidiyor derken bilimadamları Adam ve Eva adını verdikleri bir şeyler keşfederler.Bu keşifle teleport olmak , insan DNA dizilimleri ile oynanması sonucu bazı güçler elde edilir.

Ryan başta eşitlikçi ve özgürlükçü bir yönetim sistemi belirlesede bu buluşlar hoşuna gitmez ve bir kaos ortamı oluşur.Ütopya bir anda distopyaya dönüşür.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Tayvan Dizisi : Before We Get Married

Herkese merhabalar efenim,
Aldatma konulu diziler sadece Kore de değil Çin ve Tayvan dizilerine de yayılmaya başladı.Bu tip konuları çok fazla desteklemiyor olsam da izlemesi maalesef ki acayip heyecanlı oluyor.Aslına bakarsanız baş roldeki adamımız bildiğin tacizcinin teki bile sayılabilir o yüzden başlarda biraz öfkelendiğim bir dizi de oldu ama nedense beni sonradan aktı götürdü ve son bölümde buldum kendimi bir anda :/ Bir şeyleri desteklemesem ya da sevmesem bile bir an da kapılıp gidebiliyorum :/

 Li Hao Yi ile nişanlı olan Zhou Wei Wei, başarılı, azimli nişanlısına sadık bir kadındır. Lia Hao Li, tutumlukta çığır aşmış, hayatının her anını planlamıştır.
Chu Kehuan, başarılı bir girişimcidir. Aynı gün içerisinde onu kader, 3 kez Zhou Wei Wei ile karşılaştırır. Chu Kehuan, Zhou Wei Wei'den etkilenir ve kendini onun dünyasına kaptırır. Chu Kehuan'ın 10 yıllık kız arkadaşı olmasına rağmen Zhou Wei Wei ile ilişki kuramaya çalışır.

Tayland Dizisi : Boy For Rent

Herkese merhabalar efenim ...

Çerezlik bir Tayland dizisi ile devam ediyoruz yine Türkçe çevirisi olmadığı için ingilizce alt yazı şeklinde izledim haberiniz olsun :) Dizinin konusundan bahsedicek olursak , erkek kiralayabileceğiniz bir şirket var yani aslında şöyle kiraladığınız adamı cinsellik içinde kullanabilirsiniz ya da başka şeyler içinde kullanabilirsiniz.Baş roldeki kızımız hoşlandığı çocuk tarafından seksi olmadığı ve ezik bir kız olduğu için reddedilir bu kızımızda bir erkekle bir ilişki nasıl yaşanır ve nasıl daha seksi erkeklerin isteyebileceği bir kız olurum diye bu şirketten birini kendine öğretmen olarak kiralar tabi işler sonrasında karışır :)