4 Haziran 2017 Pazar

Maydanoz Time : Anime - Tokyo Ghoul

Herkese merhabalar efenim ...

Oldukça uzun bir zamandır anime izlemiyordum.Ama yaz tatiline girmemizle birlikte anime kültürümü biraz daha genişletmeye karar verdim.Daha çok duyup ama izlemeye fırsat bulamadığım animeler var.Onlardan biri de mangası,animesi hatta gelecek seneye live action hali çıkacak olan Tokyo Ghoul idi.Fantastik türde olduğunu bildiğim için açıkçası çok merak etmiyordum çünkü anime olarak ben genelde Romantik-Komedi izlerdim biliyorsunuzdur :D Ama adı duyulmuş ve kurgusu cidden şahane olan korku animelerini de bayılıyorum. Death Note,Another,Dangoronpa,Death Paradise gibi ... Bu listeye şimdi Tokyo Ghoul'da eklendi çünkü resmen bayıldım anime.

Sanırım toplamda 2 sezondan oluşuyor ama ben sadece 1.sezonunu izledim bazı sahneleri beni artık çok sıksada toplamda 12 bölüm olduğu için 2 günde bitirdim.Baş karakterin bu kadar arka planda kaldığını sonradan sonradan açılıp güçlendiği klişesi maalesef beni biraz soğuttu.Genelde başrolde kahraman tipli ve güçlü karakterleri seviyorum ama çocuk tam bir ezik :D Animede ki kadın karakterler daha güçlü çocuktan o şekilde yani.İşkence sahneleri ve saykolukta en az testere ile yaraşır oradan benden artı puanları aldı.

Kısaca konusundan bahsecek olursak : Ghoul hortlak gibi bir şey aslında ama ben daha çok vampirlere benzettim.Vampirlerden tek farkı sanırım sadece insan kanı değil insan etiyle beslenen bir tür olması.Ama aynı zamnda tüm Ghoullarında kendine has güçleri var ne kadar çok insan yersen  o kadar çok güçlü olursun hesabında.Bir gün Ghoul bir kız tarafından (Rize benim favori sayko kız karakterlerimden artık) yenmeye çalışılan bir çocuğun ısırılması ama Rize'nin ölmesi sonucunda organları çocuğa verilince yarı insan yarı Ghoul olarak yeni hayatına devam etmesi diyebiliriz.Çocuğun yamyamlık düşüncesinin ters gelmesi artık bir Ghoul olduğunu kabullenmediği sahneler psikolojik açıdan çok başarılı bşr şekilde yansıtılmıştı.

Son olarak 1.sezonu aslında beni yeterinde tatmin etti ve sonrası çok tahmin edilebilirdi daha çok bir döngü içine girecekmiş gibi geldiği için 2.sezonu izlemedim zaten daha önce izlemiş olan kardeşimden ve bir çok bloggerdan duyduğuma göre 2.sezon leşmiş ve izlenmese de olurmuş.Ama amngası animesinden bin kat daha iyi duydum zaten İzmir Kitap Fuarına gittiğimde en çok satılan manga idi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Romantik Film : The Tearsmith

 Herkese merhabalar efenim, Netflix de ergen filmler izlemeyi acilen bırakmam lazım ! Yine Wattpadd den senaryosu çıkmış gibi olan bir film ...