Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eylül, 2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Kitap - Ramses: Işığın Oğlu Christian JacQ

Herkese merhabalar efenim ...

Şu sıra okul ve KPSS birlikte yürütmeye çabaladığım için bi çok şeye vakit ayıramıyor gibi hissetsem de kendimi bence yeterince ya da en azından elimde geldiğince vakit ayırmaya çabalıyorum.

Bliyorsunuz ki ben iflah olmaz bir kitap bağımlısıyım o yüzden elimde bir kitap olmadan duramam ve şansıma Balıkesir İl Kütüphanesi yeni binasına taşındığı için 9 Ekime kadar oradan kitap alamıcam ben de elimdeki alternatifleri değerlendirip üniversitenin kütüphanesinden aslında benden çok kardeşimin ilgi alanı olan Mısır Tarihinden Ramses'in hikayesini anlatan bir kitap aldım.Evet tarih kitapları okumayı çok sevmem bu kitabı da eh sevdim diyebiliriz :D Maksat elim kitapsız kalmasın :D

Aslında mitolojiler ve dünya tarihi içinde benimde en sevdiğim ve sırlarla dolu olduğunu bildiğim medeniyet kesinlikle Mısır ve Yunanistan.Hem çok eski köklü medeniyet olmalarından dolayı hem de güçlü kişilerin tarihlerinde bol bol rol oynamaları ki güçlü kişilikleri ne kadar sevdiğimi…

YouTube - VLOG12 : Balıkesir / Değirmen Boğazı

Dram Film - Lady Macbeth

Herkese merhabalar efenim ...

Evet yine bir dönem filmi :) Tamamen tesadüf :)

Kendini yalnız hisseden,kendisine köle gibi davranan bir adamın kadını olmaya çabalayan daha 15-16'larında kadın olmaya zorlanmış aslında bir çocuk...

Bir kadının cinnetini,taşlışmış kalbi ile oldukça soğukkanlı bir şekilde işlediği cinayetleri ve bürünüdüğü psikolojiyi oldukça iyi bir şekilde yansıtan bir edebiyat eserinin beyaz perdeye yansıtılmış hali olan Lady Macbeth filminden bahsedicez bugün.

Ben hem karakter hem de mesleki anlamda hümanist bir karakter olduğum için insanların doğuştan kötü olmadığına ve insanların kötülük yaparken bir yaşanmışıkları,kendince arkasına sığındıkları mantıklı bir sebepleri olduğuna inanırım ... Bu filmde de bir kez daha kendimi yanıltmadım dışardan bakıldığında ya da en azından filmin altındaki yorumları gördüğümde insanların filmi izlerken sadece kadının çok rahat ve soğukkanlı bir şekilde cinayet işleyip,iftira atabildiği üzerine durmuşlar.Kimse kadın kimliği ile bakma…

Biyografi Film - Girl With A Pearl Earring

Herkese merhabalar efenim ... 

Sanatın her dalını biliyorsunuz ki çok severim.Yeteneğim sıfır olsa bile :) Gerçi güzel bir şeyden estetik bir haz alabilmek için "gören" gözlere ihtiyacı var sadece insanın yeteneğe değil elbette :)

Beyaz perdeye aktarılan ünlü eserlerin hikayelerinden biri de Türkçe adıyla : "İnce Küpeli Kız".

Aslında beyaz perdeye 2003 yılında aktarılmış sanırım ben biraz izlemek için geç kalmış olabilirim ama her zaman ki gibi geç olsun güç olmasın diyoruz a dostlar !

Filmin resmin gerçek hikayesini ne kadar yansıttığını çok fazla bilemiyorum ama hizmetçi-efendi ilişkisinde bence filmden daha derin şeyler vardır gibime geliyor çünkü filmde çok yalın anlatılmış aralarında ki ilişki :D Ayrıca filmin akışı oldukça ağır bazı yerlerde kanser olmamak içten bile değil o yüzden biraz atlayarak izlediğimi itiraf etmem gerekiyor :D

1665 seneninde Hollanda'sında geçen bu filmde 17 yaşında olan Griet (Scarlett Johansson) babası bir iş kazasında kör olunca aile…

Müzik - Shakira - Chantaje ft. Maluma

Herkese yeni bir haftadan merhabalar efenim ...

23 Eylül ekinoksu ile birlikte resmi olarak Sonbahar gelmiş bulunuyor efenim.O yüzden hem bu sonbahara girişi kutlamak hem de yeni bir haftaya biraz haraketli başlamak adına müzik postu ile başlamak istedim.

Bu yazın çok tutulan şarkılarından biri olan Shakira ve Maluma iş birliği olan Chantaje şarkısı var.Klibini ben de açıkçası buraya koymadan önce ilk defa izlemiştim şarkıyı ilk çıktığı zamandan beri biliyor ve beğeniyordum ama klibini bir türlü izleyememiştim.

Klip ilk başta fazlasıyla Rihanna ve Drake'in "What's My Name ?" klibine benziyor ama daha sonradan tam bir Shakira klibine dönmeyi başarıyor.Danslarını izlemeyi oldukça özlemişim ama Shakira'nın bir evlattan sonra vücudunun da eskisi gibi olmadığını sizde farketmişsinizdir hafif deformeler olmuş ne kadar ünlü olursan ol anne olmak böyle bir şey illa ki :D

Bu arada şarkının sözleri İspanyolca ve anlattığı şeyleri tahmin edebilirsiniz yine duygularında ve karar…

Aksiyon Film - Baby Driver

Herkese merhabalar efenim ...
Aslında bugün yine tesadüfen (!) üst üste izlediğim dönem filmlerinden birini yazacaktım ama bugün araya hem Namjoon ve V 'nin Kore'de ki galaya Ansel Elgort'un gelmesi ve bu filmi önermeleri hemde yakın zamanda düşüncelerine değer verdiğim bir arkadaşımın da aynı filmi önermesiyle araya sokmak istedim :)
Ansel'in daha önce "Aynı Yıldızın Altında" filmi ile zaten tanıyorduk bu izlediğim ikinci filmi ve bence çok değişik ve hoş bir havası var çocuğun o yüzden kendisini izlemeyi seviyorum :)
Filme gelecek olursak tam bir Hollywood filmi.Fazlasıyla abartılı aksiyon ve kaçış sahneleri vs vs.Bunların dışında aslında Ansel müzik zekası olan üstün zekalı bir bireyi oynuyor çocukken yaşadığı kaza tramvası,şarkıcı olan annesini kaybetmesi,ayrıca kendisine bakan dedesinin de işitme engelli olması bence filmde yer alan hoş ayrıntılardı.Bu ayrıntılar dışında bence normal bir suç-aksiyon filminden çok farklı değildi ...
Hırsızlık çetelerinin suç …

Dram Film - Voice From The Stone

Herkese merhabalar efenim ...

GOT dizisi ve "Senden Önce Ben" filmi ile dikkatleri üzerine çeken Emilia Clarke'ın bir filmi var bugün film postumuzda :)

"Senden Önce Ben" filminde de aynı rolü "mürebbiye" rolünü oynuyordu bu filmde de aynı şekilde.Filmin kategorisine ne Fantastik ne Dram diyebilirim en iyisi Psikolojik-Gerilim deyip işi içinden çıkmak çünkü belli tatlı sanatsal sahneleri ve unsurları olsa da oldukça açık bir filmdi.Açık derken hava da kalna,soyut olmak anlamında diyorum ... Oldukça garip bir konusu ve işleniş vardı ve sonu biraz hayalkırıklığı da oldu açıkçası sonunda bir ters köşe yapsa başları umut vadeden bir filmdi.Ayrıca filmin İtalya'da geçmesi ve ara ara İtalyanca konuşulması da ayrı bir hoşluk katmıştı filme.

1950' li senelerin Toskana 'sındayız. Film annesinin beklenmedik cinayetinin hemen sonrasında suskun kalan genç bir çocuğa yardım etmek için büyük bir mücadeleye girişen bir hemşire Verena'nın unutulmaz hikay…

Müzik - The Weeknd - Starboy ft. Daft Punk

Herkese merhabalar efenim ...

Bu haftanın müzik postunda benim çok sevdiğim ve dinlerken beni çok dinlendiren bir şarkı olan Starboy var.Klip ve sözler bir şey anlatmadığı için ( en azından dişe dokunur şekilde) klibi ve sözlerini analiz anltına almayacağım o yüzden sadece arkanıza yaslanın ve The Weeknd'in güzel sesine ve Daft Punk'ın eşsiz müzik kabileyetine kendinizi bırakın :)

Dram Film - The Zookeeper's Wife

Herkese merhabalar efenim ...

Bugün film postunda yine çok sevdiğim 2 oyuncunun : Şarap Kadın Jessica Chastain ve Alman Kötü Adamlık Prensi Daniel Brühl :D Bu adamın lakabı biraz gar,p oldu ama cidden öyle adam nerde kötü rol varsa gidiyor oynuyor ve açıkçası çokta yakışıyor ama bence adamın çok tatlış bir havası var ben çok seviyorum adamın havasını :D

Aslında bu tarz filmler çok fazla konu bakımından çok orijinal diyemeyeceğim ama işleniş bakımından tarzında ki filmlerden daha farklı ayrıca filmde güçlü kadın karakterler ön planda bu başlı başına izlenmesi ve sevilmesi için bir sebep bence :) Ayrıca gerçek bir hikayeye dayanıyor oluşu da beni bir kez daha etkiledi ki zaten Yahudi Soykırımı beni her zaman derinden etkileyen bir konu olmuştur insanlık tarihinin en utanç verici olaylarından biri ...

The Zookeeper's Wife filmi İkinci Dünya Savaşının başlarında 1939 yılında Almanyanın Polonyayı işgal etmek emeliyle girişti hava hareketi neticeninde Polanyanın Warsaw isminde ki hayvanat …

YouTube - VLOG 11: Amasya

Dram Film - My Cousin Rachel

Herkese merhabalar efenim ...

Akşam beni uyku tutmayınca bugün de okulum olmayınca sabahın 4'üne kadar film partisi yaptım resmen ve 3 tane dönem filmi izledim :D Neden hepsi de dönem filmi bilemiyorum sanırım öyle denk geldi ama hepsi de 2017 filmleriydi.

Başrollerinde Rachel Weisz ve Sam Claflin olan bu film Romantik-Dram ve Gizem idi.Hatta tek başına Gizem bile denebilir çünkü film resmen komplo teorilerini üzerine kurulu idi hatta film : "O yaptı mı yoksa yapamadı mı ? " diye başladı ve öyle de bitti.Yapıp yapmadığını biz de öğrenemedik maalesef çünkü sonu açık bitti filmin ! (Bu spoiler sayılır mı ? :D)

Ayrıca romandan uyarlaması daha izlenesiydi ayrıca kostümler,o sahnelerde ki kasvetli hava en sevdiğimden ohh yeah :D Bu tarz dönem filmleri seviyorsanız tabi bol bol da gizem tavsiye ederim :)

Daphne du Maurier'in romanından uyarlanan film, genç bir adam olan Philip'i temel alıyor. Philip günün birinde gizemli bir akrabası tarafından ziyaret edilir. Rachel, Phil…

Kişisel - Bloğum 4 Yaşında !

Herkese merhabalar efenim ...

Bugün 18 Eylül.Resmi olarak okullar başladı,yeni bir haftanın ilk günü ve elbette bloğumun 4.yaş günü ! 4 yıl ! Koskoca 4 yıl dile kolay :) O zaman bu sene neler yapmışım blogta neler varmış bir hatırlayalım ve birlikte nice senelere diyelim :)


1-BTS Grubu Hastası ve ARMY oldum ! ( Biasım RapMonster :D )


2-Pi Gençlik Zirvesine Katıldım !

3-İnterrail Balıkesir ile tanıştım !

4-PDR Biriminde danışmaya başladık !

5-Eskişehir

6-İzmir - Sığacık ve Seferihisar

7-22.Yaş Günüm !

8-22.İzmir Kitap Fuarına Katıldım

9-Bursa - Tirilye

10-Bursa - Seyitabat

11-Bursa - Gölyazı