10 Nisan 2016 Pazar

Maydanoz Time : Kişisel - Kitap Ağacı İle Harper Lee Bülbül'ü Öldürmek

Herkese merhabalar millet !

Yarından itibaren vize maratonum başlıyor o yüzden dinlemeye vaktim oldukça şu elimde kalan etkinlik postlarını yazmayı düşünüyorum.Bugün plan zaten belli : Odama kapanıp akşama kadar Öğrenme Psikolojisi çalışmak ve tabi ki kafıyı sıyırmadan sağ salim yarına çıkabilmek ...

BalTog 'tan bir çok etkinlikte daha öncedende bahsetmiştim sizlere.Bir çok etkinlik oluyor ama başka şeylerle anda zamanda olduğu için maalesef tüm etkinliklerine yetişmem mümkün olmuyor.

Ben daha çok Kitap Ağacı etkinliklerini sevdiğim için özellikle kaçırmamaya çalışıyorum.Her ay bir ev sahibi oluyor ve gün misali bizlerde hediye altınlarımızı (kitaplarımızı) alaraktan ev sahibinin belirlediği yere gidip belirlenen kitap hakkında tartışmalar yapıyoruz.

Bu Nisan ayının kitabı benim de okuma listemde olan ve çok merak ettiğim bir kitapta olan Harper Lee'nin Bülbül'ü Öldürmek kitabıydı.Yine çektiğim YouTube videosunda ayrıntıyla bahsediyorum elbette ama buraya da ayrı bit etkinlik yapıldığı için yazmak istedim.

Aslında bu sadece kitap ve etkinlik postu olmadı aynı zamanda Mekan Keşfi postuda olmuş oldu.Cafe Felsefe ye daha önceden hiç gitmemiştim ama renkli tabureleri,masaları,atmosferi,duvarlarda felsefi akımların öncülerin ve yazarların adının olması ve bu bahar günlerinden çok güzel bir bahçeye sahip olmasıyla,daha çok cazz tarzı (tam da benim sevdiğim gibi klasik ) müzikleriyle benim gönlümü fetheden bir yer olmuş oldu.

Kitaptan bahsedecek olursak aslında hiç beklemediğim türde bir kitaptı.Bülbül'ü Öldürmek çok eski ve klasik bir kitap aslında.1960 yıllarında geçen bir çocuğun ağzından ırkçılık gibi hassas ve ağır bir konunun anlatılması üzerine.Aynı zamanda bir kız çocuğunun büyümesiyle birlikte geçen zamanda dönem zihniyeti ve tasvirlerle okuyucuya doygunluk sağlayan bir eser.

Tartışma sırasında da arkadaşlarla bilhassa bu konu üzerine değindik zaten ki : kitabın sonu daha farklı bitebilirdi.Bazı yerler gereksiz uzatılıp sıkıcılaştırılmış , bazı yerler de alel acele geçilmiş.

Mayısın ilk haftası başka bir kitapla yine birlikte olucaz umarım aynı grupla.Yine çok klasik ve sevdiğim bir yazardan bir kitaba karar verildi şimdilik söylemiyorum sizlere de süpriz olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Program : Love Like a K-Drama

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bayramda izleyip bitirdiğim ve beni son bölüme kadar saran bir programdan bahsedicem.Program Netflix üzeri...