Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Sabahattin Ali Kuyucaklı Yusuf

Herkese merhabalar millet !

Umarım keyifler yerindedir.Eh benim de yerinde olduğuna göre o zaman şöyle tam da öğle arası yemek vakti bir kitap postu yayınlayayım dedim.Sizde benim gibi bir şeyler yer içerken kitap okuma aşığı iseniz buyrun burdan alalım sizi ...

Uzun zamandır elimde adete sürünen bir kitap oldu kendisi.Çünkü bir türlü okumayı beceremedim.

Çünkü kitap hiç akıp giden bir kitap değil maalesef ! İlk defa Sabahattin Ali kitabında skıldım offladım puffladım ! Osmanlıca sözcükler pek fazla olduğu için kitabın akıcılığı sekteye uğramış maalesef.Ayrıca benim kitap hakkında ki beklentim çok farklı yönlerdeydi açıkçası.

Ben sanıyordum ki böyle daha çok Efelikle ilgili falan bir şey.Mekanlar yine Balıkesir-Aydın-İzmir olunca insan böyle düşünüyor tabi bilmiyorum ya da benin kuruntum :)

Ama tamamen bir aile drama bir aşk kitabı diyebiliriz.Aslında aşkta yok tam anlamıyla içinde.Ben böyle saçma bir aşkta görmedim arkadaş ! 

Karakterler desen ayrı felaket hepsine ayrı ayrı uyuz oldum ! Hiç mi sevimli göze gönle yaraşır bir karakter olmaz canım aaa !

Kısaca konusuna gelecek olursak ; Balıkesir-Edremit'in köylerinin birinde geçen bir hikaye diyebiliriz.Başrolde bir şeye balta olamamış Yusuf 15 yaşındaki Muazzez adlı bir kızı sever kız da bunu sever ama cadı annesi kızı bu Yusuf'a vermek istemez fukaralık çekmesin diye kötü adamın birine vermek ister.Ama aşıklar kaçıp evlenip mutlu olalım derken hiçte umdukları gibi olmaz.Kızın babası ölünce annesini de yanına alırlar ve cadı kaynana güya kızını sefaletten kurtarıcam diye elalemin heriflerini eve toplayıp toplayıp içki alemleri yapar.Mal Yusuf 'ta ölümüne boynuzlandığı halde hiç bir halt yapmaz ama en sonunda basar gözleriyle görünce artık bir şeyleri kendisine bir dellenme gelir ve ortalığı yakar yıkar kızıda alır başka yerlere kaçmak ister kızda o hengamede yaralanır ve en sonunda ölür ! 


Yorumlar

  1. Kitabı bende aldım fakat kitaplıkta bekliyor okunmayı, bakalım ne zaman sıra gelecek.
    Teşekkür ederim kitap yorumunuz için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…