2 Mayıs 2017 Salı

Maydanoz Time : Kitap - Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser Honggyu Son

Herkese merhabalar efenim ...

Gezmelerle dolu bir hafta sonundan sonra (onun postuna da sıra gelecek) okula,tempoya geri dönüş yaptım bu tarz küçük kaçamaklar hayatıma resmen renk ve huzur katıyor.Gezmeyi çok ama çok seviyorum :D 

Bugünün kitap postunda Kore dizileri,filmlerinden sonra birde edebiyatına sıvışayım dedim ve ilk defa bir Koreli yazardan bir kitap okudum.Aslında içinde Türklerde var.Yetim olan Koreli bir çocuğun Kore savaşında gazi olmuş Hasan dede ile tanışmasını ve oradaki çocukluk yaşantılarını anlatıyor.Kore kültürene ait bir çok şeyden bahsediyor hatta Korece kelimelerin bir çoğunu da anladığımda ayrı bi mutlu oldum :D Kore edebiyatındaki eserlerin çevirimini ülkemizde umarım daha çok görürüz çünkü ortak bir mazimiz var sonuçta illa ki bir çok hikaye vardır daha bu şekilde anlatılan.Kitabın tek sevmediğim yanı sanırım Müslümanlık hakkında yazılanlar ve yazarın düşünceleri idi bilmiyorum belki de ben abarttım ama sadece dikkatimi çekti okurken.

"Üvey babamın kanını damarlarımda taşıyorum." diyebilecek kadar sevebilmiş demekki bu Hasan dedeyi yetim evladımız bunu diyebilmek en sonunda ne güzel bir şey.Kitap genel olarak çok dokunaklı ve hoştu ayrıca çevirimi de oldukça iyiydi Korece notlarda çevirmenin tatlışlığı idi :D Ayrıca kitap kahraman bakış açısıyla yazılmış yani ortalama 13-14 yaşlarında bir erkek çocuğunun gözünden yazılmış.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...