25 Kasım 2017 Cumartesi

Kitap - Cesur Yeni Dünya Aldous Huxley

Herkese merhabalar efenim ...

Evet annecik distopyaya güya geri döndü hatta en afillisinden bir geri dönüş yapayım diye distopyada en çok konuşulan ve beğenilen bir kitap olan Cesur Yeni Dünya'yı okuyayım dedim cörtledim resmen :/ Çünkü hiç beğenmedim kitap akmıyor,gitmiyor.Toplamda 270 sayfa falan ama ben 190 'da kaldım daha fazla da okuyamadım 1 haftadır elimde süründürüyorum resmen.Aslında daha farklı bir kitap olacağını düşünmüştüm ama bence şu zamana kadar okuduğum distopyalar içinde neredeyse en kötü olanı.Şimdi beni taşa tutacaklar olacak ama razıyım bu benim fikrim :/

Öncelikle dönem zihniyeti bence iyi bir şekilde yansıtılmamış.Sen yeni bir dünya kuruyorsun ama diyaloglar dışında hiç bir şekilde betimsellikle çevreyi anlatma yok diyaloglardan ve olayların akışından anlamaya çabalıyor insan nasıl bir dünyada olunduğunu.Daha çok Freud'dan ve psikolojik kuramlardan etkilenerek yazılmış bu çok belli."Herkes herkes içindir." gibisinden bir yasa var.Ayrıca insanlar zevklerini "soma" denilen bir şeyle sağlıyorlar.Duygulara yer yok.Her şeyi makineler hallediyor.Bu arada karakterleri de pek anlamadım kim baş karakter kim yan karakter vallahi billahi de anlamayamadım sadece sürekli aynı şeylerden bahsediliyor ve aynı sloganlar üzerinde gidiliyor."Yaşasın Ford!" "Toplu seks poplu seks" falan :D

Bence çok güzel bir fikir ama yazarlıkta ya da anlatımda sorunlar var gibi geldi bana.Yani çeviride sorun olduğunu düşünmüyorum sonuçta İthaki yayınları.Bilemedim ... Tek bildiğim daha fazla okumak istemeyip yarım bıraktığım :/



2 yorum:

  1. bayaa yerden yere vurmuşsun yaa :D daha okumadım ben de ama sıkılarak da olsa okumaya çalışırım herhalde birçok distopyanın kaynağı çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yerden yere vurmak haddime değilde sadece bana pek hitap etmedi herhalde ya da çok büyük beklenti içine mi girdim naptım bilmiyorum hayal kırıklığı yaratması üzdü beni :/

      Sil

Romantik Film : Set It Up

 Herkese merhabalar efenim, Dünde dediğim gibi hafta sonu tatilimde izlediğim filmlerden biri de Türkçe adıyla Patronlara Tuzak olarak Netfl...