4 Ekim 2019 Cuma

Gerilim Filmi : Midsommar

Herkese merhabalar efenim,
Ekim ayı demek "korku" ayı demek ! Ekim ayı demek Cadılar Bayramı zamanı demek ! Ekim ayı demek İzmir'e artık gerçek anlamda sonbahar geldi demek ! Ekim ayı demek yılın en sevdiğim zamanlardan biri demek :) Evet bu ay korku film maratonu yapmaya karar verdim her Ekim ayında olduğu gibi :) İlk film ise yazdan beri internete düşmesini beklediğim Midsommar filmi.Tabi ki de Ari Aster gibi yeni yeni bu tarz filmlerle adını duyurmaya başlayan ve bence korku,gerilim sinemasına sanatsal bir soluk getiren yönetmenin filmi.Daha önce "Hereditary" filmini izlemiş ne kaadarrr çok beğendiğimi söylemiştim.Korku filmerine sanatsal açılardan bakan filmler şu sırlar beni favorilerim :)

Filmin konusunu yazmıyorum çünkü öyle çok ahım şahım bir konusu yok sadece filmin 2.30 saat sürdüğü için zaman zaman sıkıcı olduğunu ama kamera oyunları ve inanılmaz güzel görselleri olduğu için sabırla atlamadan izlemeniz gerektiğini söylemem gerek.Ari Aster'i bence farklı kılan da bu yönetmenlik ve kamera çekim,sahne çekme becerisi.Pagan rütiellerine kurban giden masum (!) Amerikalılar aslından bizim oldukça bildiğimiz bir konu ama bu konuyu işlemek ayrı bir yetenek bence :) Bu filmi korku filmi olarak kategorilendirmedim çünkü bu bir korku filmi değil bence korktuğum hiç bir yer yoktu daha çok psikolojik gerilim ya da rahatsızlık verici film diyebiliriz.Yönetmenin tarzı da amacı da daha çok bu zaten seyirciyi korkutmak değilde tüylerini diken diken edicek kadar "rahatsız etmek."

Bu arada filmi kendimce anlayabildiğimi düşünsem de her zaman bu tarz filmlerin bir de derin inceleme videolarını izlerim bunlardan en iyisi benim şu sıra favori youtube kanallarımdan biri olan Bobinkafa onunda bir derin incelemesini aşağıya bıraktım :)

Florence Pugh in Midsommar (2019)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kore Dizisi : Welcome to Samdal-ri

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bahar tadında bir Kore dizimiz var.Eğer küçük kasabalarda geçen kalp ısıtan aşk Kore dizilerini seviyorsan...