6 Eylül 2020 Pazar

Kitap - Felaketzedeler Evi Guillermo Rosales

 Herkese merhabalar efenim,

Nihayet KPSS belası da bitti yani sayılır sadece 20'sinde olucak olan ÖABT sınavım kaldı sınava zaten bu sene hiç çalışmadan girdim 120 sorudan 70 tane anca işaretlemişimdir diğer dersleri bırakında kendime en çok güvendiğim paragraf sorularını bile neredeyse yapamadım hatta çok fazla oyalanıp zaman kaybettim çünkü bu kadar kitap okumama rağmen paragrafları anlayamadım.Ayrıca ilk defa maske ile sınava girdim öğrencilerime empati yapma konusunda bir rehber öğretmen olarak nirvanaya ulaştığımı düşünüyorum çünkü maske ile sınava girmek ÖLÜM !

Neyse efenim bu beladan da kurtulduğumuza göre kitap okumaya kaldığımız yerden dewamke diyebiliriz ! Jaguar yayın evinden okumalarıma devam ediyorum.Bu yayın evini bu kadar sevmemin nedenlerinden biri de dünya edebiyatını önümüze çok güzel bir çeviriyle sunmaları."Felaketzedeler Evi" kitabı Küba da geçen bir dram öykünü anlatıyor.Sanırım yazar kendi hayat hikayesini anlatıyor diyebiliriz bu kitap için sonu dışında (çünkü çok havada bitti) oldukça dramatik ve realistik bir kitaptı.Narin yapılı kişilerin bu kitabı okumamasını tavsiye ederim.Genel olarak hikaye bi akıl hastahanesinde geçtiği için Guguk Kuşu 'na benzettim ben.

Küba’nın 47 yaşında intihar eden dâhi yazarı Guillermo Rosales’in, ağır bir şizofreniden muzdarip olduğu günlerde kaldığı zamanlardakine benzeyen bir bakımevini anlattığı Felaketzedeler Evi’nin baş karakteri William Figuares, –yine tam da yazar gibi–  Küba’dan Miami’ye gelmiş sürgün bir yazardır. Ama halası, onu göçmenlerin çoğunlukta olduğu “bakımevi”ne yerleştirince burada bambaşka bir dünya bulur: Tersine işleyen bir Amerikan rüyası. “Dışarıda bakımevi diyorlardı oraya, ama mezarım olacağını biliyordum ben,” der William burası için. “Hayattan umudunu kesmiş insanların sığındığı, kıyıda köşede kalmış barınaklardan biriydi. Kaçıklar çoğunluktaydı. Yapayalnız ölsünler, kazananların başına bela olmasınlar diye aileleri tarafından bırakılan yaşlılar da vardı.” 

Felaketzedeler Evi’nin sakinleri, yeryüzündeki kişisel felaketlerin cisimleşmiş özetini sunarlar âdeta. Fakat bir süre sonra William, kendisi gibi bir felaketzede olan Francis’le tanışır. O güne dek içinde bir boşluk duygusu ve elinde İngiliz şairlerin kitabıyla yaşayıp giderken ruhunda bir umut filizlenir: Yeniden hayal kurup planlar yapmaya ve Beatles şarkıları mırıldanmaya başlar.

1987’de Octavio Paz’ın oyuyla Letras de Oro Roman Ödülü’nü kazanan ve bugün Küba edebiyatının kült kitaplarından biri olarak kabul edilen Felaketzedeler Evi’ni Gökhan Aksay İspanyolca aslından çevirdi. 

1 yorum:

Komedi Filmi : The Blackening

 Herkese merhabalar efenim, Benim gibi ofansif Amerika mizahını biliyor ve seviyorsanız beğeneceğiniz bir film.Çok fazla Amerika mizah kültü...