18 Şubat 2017 Cumartesi

Maydanoz Time : Kitap - Şehrin Aynaları Elif Şafak

Herkese merhabalar efenim...

Güzel bir pazar sabahında yeni bir kitap postu ile güne başlayalım istedim.Şu sıralar Türk yazarlarını okumak istiyorum arada elbette 1-2 yabancı yazarda katabilirim :D 

Elif Şafak benim en sevdiğim Türk yazarlarından biridir.Dili,toplum eleştirilileri,kadına bakış açısı,karakterleri yazışı ... Sanırım bir çok kitabını okudum.Aşk,Baba Ve Piç,İskender,Bit Palas,Siyah Süt,Havvanın 3 Kızı,Firarperest.Bu kitaplarının her birini zevkle ve heyecanla okumuştum ama nedense bu kitabını - Aynalar Şehrini- çok zor bir şekilde okuyup bitirdim.

Şafak normalde biraz daha hafif yazan bir yazar ama bu kitabında hem edebi dili oldukça ağır çok fazla süslü kelimeler kullanmış hem de bi konu bütünlüğü yokmuş gibime geldi benim.Kategorisi Roman olmasına rağmen sanki bana Hikaye ya da Deneme türünde yazmış gibi geldi.Belli başlıklar altında bir İspanyol da bir Osmanlı da geçen olayları anlatmış.

Cümleleri okuması ve anlaması o kadar zordu ki tam olarak kitabın içine giremedim bile.Ayrıca genelde hayatın içinden bizden bir yazar olduğunu düşündüğüm Şafak'ı ilk defa bu kadar yabancı ve uzak hissettirdi bana kitap.Evrensel bir yazar olduğunu kanıtlama çabası varmış gibiydi sanki.Bilmiyorum ben ilk defa sanırım bir Şafak kitabını beğenmedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...