6 Nisan 2017 Perşembe

Maydanoz Time : Kitap - Freud'a Kafa Tutan Kız : Dora Lidia Yuknavitch

Herkese merhabalar efeinm ...

İçinde "Freud" ismi geçen her şeyi manyak gibi atlayıp okuyorum hemen :D Hatırladığım kadarıyla Freud'un zamanında Dora isimli çok ilginç bir vakası vardı ama vakanın ne olduğunu tam olarak hatırlayamıyorum maalesef.Ona hitaben yazılmış bir kitap diye düşündüm ama hiç bir alakası yoktu.Zaten kitap Freud'un zamanında bile geçmiyor  şimdi ki zamanda psikiyatristinin adı Sigmund Freud olan bir kızın yaşam hikayesini anlatıyor aslında.Normalde bu tarz sorunlu ergen kızları anlamaya çalışır hatta hafiften bir sempatide duyarım çünkü benim içimde de inanmazsınız ama sorunlu bir ergen var :D Tabi bu kadar sorunlu değil :/ Bu kız resmen iticinin önde gideni.Kitabın yüzde %90'u cinsellik ve cinsellik içeren kelimeler %10 'u da küfürdü zaten Freud 'un cinsel teorilerini az çok biliyorsunuzdur.Ki kitabın kapağına bakacak olursak "parçalanmış muz". Erkek egemenliğini alaya alan bir genç kız ve alt eden demeliyim aslında.Zekasını ve teknolojiyi kullanarak dünyayı birbirine katıyor resmen :D

Kitap kızın dilinden yazıldığı için hiç bir edebi tarafı yok o kısmı geçebiliriz :D Babasının annesini aldatması,kendine zarar verecek şeyler yapması - jilet atmak gibi - üzerine aile onu kızın deyişiyle Sig diye bir psikiyatriste gönderiyor.Kızda herkesin bir kez daha hakkından geliyor.


2 yorum:

  1. Adını görsem ben de alırdım ama iyi oldu yorumunu okuduğum.
    Bazı zamanlar isim yanıltıcı olabiliyor maalesef :(

    YanıtlaSil

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...