Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Anton Çehov Martı

Herkese merhabalar efenim...Bugün Balıkesir'de bildiğiniz kar soğuğu vardı.Tabiri caizse resmen kıçım dondu ! Kar yoksa bu soğuğu niye Allah'ım ! Bari bunca seneden sonra gözümüz bir iki kar görsünde mutlu olalım ! Zaten yılbaşı haftasını da İzmir'de geçiririm sanırken yılbaşının çarşamba gününe denk geldiğini ve o haftanın final haftası öğrendim ve bütün hayallerim yıkıldı.İlk defa yılbaşını ailemden uzakta geçiricem sanırım :( Bu arada buraya geldim geleli ilk defa çamaşır yıkadım bu çamaşır makinesi ne karışık şeymiş yarabbi ! Bir sürü tuşu var şeysi bilmem neysi var beyazlarımı yıkayayım dedim attım makineye kızlardan duyduğum kadarıyla 60 dereceye çevirdim deterjan gözüneden salladım deterjanı hayırlısı bakalım dönmeye başladı ama daha fır fır ne kadar dönecek hiç bilmiyorum.Umarım bir şey olmaz kirli donlarıma ! :) Ben ne bileyim arkadaş baba evinde hiç kendi çamaşırımımı yıkadım anacuğum her işimi görürdü.Hayat işte bende bir gün ana olucam o zamana kadar öğrenmiş olurum umarım her şeyi.

Neyse efenim yine kendi hayatımdan alıntılar yaptım karıştırdım ortalığı hemen bu haftaki uzun süreden sonra bir tiyatro oyunuyla karşınızdayım.Aslına bakarsanoz bu da tiyatro ödevimizdi.Kitabı okuyacak ve üzerine karakter tahlili yapacaktık.Anton Çehov Şekspir'den ( onu böyle yazmayı seviyorum yoksa bende nasıl yazıldığını biliyorum :) ) sonra en çok oyunu olan yazarmış.Yine bir rus yazar okuyorum şu sıra fulltime ruslardan gider oldum zaten ne zaman kurtulucam şu milletten hiç bilmiyorum zaten sevmiyorum hepside soğuk nevale.İkliminden midir nedir... Çevirilerden midir nedir onuda anlayamadım ben bu adamları bi türlü anlayamıyorum ya zaten isimler bi karışık kimseyi aklımda tutamıyorum olay akışında bütün isimler birbirine giriyor sonra mal gibi kalıyorum.Zaten tiyatro hocamızın dediğine görede Çehov çok ilginç ve karmaşık biri.Nerde ne saçmalık var adam onu bulup yazıyor.Karakterlerin hepsi ayrı bi gıcık ne istediklerini bilmiyor hepsi ayrı bir alemde.Gerçeklik içinde saçmalık var yani temelde.Bu tiyatronun ana fikri şu bundan bunu öğrendim deme imkanınızda yok zaten Çehov'un mesaj iletme amacıda yok.Günlük sıradan ne varsa sallayıp yazmış adam.Çağına göre sıyrılan orijinal fikirli bir adam ona diyeceğimiz yok eyvallah ama bu çağa göre ne bileyim saçma yahu saçma !


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…

Çin Dizi - Love 020

Herkese merhabalar efenim ...
Dizi yolculuğumuza bu sefer Çin Dizileri ile devam ediyoruz.Normalde Çin'i de ,kültürünü de,dilini de çok fazla sevmem ama arada cidden çok tatlı çocukların olduğu ve konuda oldukça güzel olan dizilere denk gelince izlemeden geçemiyorum elbette.
Love 020 benim şu zamana kadar izlediğim en ilginç dizilerden biriydi.Aslına bakarsanız normal romantik-komedi dizisi gibi gözüksede içinde fantastiğe yakın diyebileceğim unsurlar bulunuduran açıkça söylemek gerekirse bir oyun dünyasının içindeki karakterler olarak haraket eden ve bazı sahneleri buna göre çekilmiş bir dizi,benim gibi oyun severler eminim bu diziyi çok seveceklerdir.Normalde genelde filmlerde gördüğümüz fantastik efektleri bir dizide görmek beni ayrıca etkiledi diyebilirim.
Çocukluğumda Metin 2 , Lol,Dota tarzı oyunlar vardı - gerçi halen var - bu oyunların gerçek karakterler oynuyormuş gibi düşünün bir oyunun içindeki dünya bir de dışta gerçek bir dünya var.Oyunun en iyisi olan bir erkek ve bir k…