15 Mayıs 2015 Cuma

Maydanoz Time : Ben - Bandırma & Erdek Gezisi

Herkese tekrardan merhabalar efenim.Kışın benim bahar ve yaz için bol bol gezme planlarım ve hayallerim vardı.Kah sınavlar,kah ödevler falan derken anca geçen hafta Bandırma-Erdek gezisi yapabildim.Gerçi daha yaz tam olarak gelmedi ama umarım İzmir'de ki gezme planlarımda suya düşmez.Bütlere kalma gibi bir olasılığım dahi olmaz inşallah ki annem beni kıtır kıtır keser salataya koyar bi de üstüne afiyetle yer!

Neyse efenim Balıkesir'e bahar geleli çok oldu ama şöyle gönlümüz gözümüz açıla açıla gezemedik.Kalmalı gezilere şimdilik ailem izin vermediğinde katılamadığım için şimdilik böyle günübirlik gezilerle idare edicez bakalım günübirlik gezi yapmamıza rağmen hayatımda gittiğim en güzel gezilerden biriydi diyebilirim.

Bandırma-Erdek tam bir cennet! Özellikle de Balıkesir Merkezin yanında biz buralarda çürüyormuşuz vallahi!

Öncelikli olarak şunu belirtmeliyim ki Allah'tan bu tip geziler yapacağımı düşünüp paramı bol bol arttırmıştım daha önceden 1 gün için yol parası dahil 100 Tl'ye yakın para harcadım vallahi.Ama bi daha da aynı yerleri gezmemem hastalığı olduğundan bende bi daha mı gelecez ayol buralara deyip saç paraları Leyla'ya dedim :D

Balıkesir Terminalden 20 Tl'ye Bandırma otobüs bileti alaraktan başlamış oldu yolculuğumuz.Sabah hava sıcak olmasına rağmen rüzgarda vardı Bandırma daha soğuk olarak diyerekten üzerimede ekten şeyler almıştım.Sabah 8.30 gibi yola çıktığımızdan kahvaltımızı da otobüste yaptık.

Balıkesir-Bandırma arası ortalama 1 saat.1 saat boyuncada pencereden müzik eşliğinde yeşil-mavi-sarı renklerinin cümbüşünü izliyorsunuz tam bi göz ziyafeti!

Bandırma Terminaline inince gittiğiniz firmanın şehiriçi minübüsüne biniyorsunuz biz hiç bir yer bilmediğimizden direk sahilde iniverdik.Tam da Bandırma'nın ortasına inivermişiz zaten.Deniz gördün mü in!

İlk olarak Bandırma halkının Aşk Köprüsü adını verdiği bana biraz San Francisco çakması gibi gelen dandik köprüden geçip kayalıkların olduğu sahile iniyoruz ve orada kıyıları pek temiz olmasada ileri kısımları tertemiz olan ve insanda içine girme isteği uyandıran denizin tadını çıkarıyoruz.Kayalıklara oturup biraz muhabbet edip rüzgarın ve güneşin altında olmaksa en güzeli.

Otobüste sallama bi kahvaltı ile durduğumuzdan hemen sahilin başındaki Midye Tavacıda bir midye tava hüpletiyoruz.Daha önce hiç yememiştim ama resmen aşık oldum!Uzun zamandır ekmek yememe rağmen bu güzellik ekmeksizde hiç gitmiyor vallahi yanında sarımsaklı yoğurtta pek güzel gidiyor ama naneli sakızınızı çantanıza atmayı unutmayın! Bence normal midyeden daha güzel.Tam olarak fiyatını bilemiyorum ama sanırım 5-10 TL arası bir şeydir ya da daha azdır belkide.

Teknede karnımızı biraz olsun doyurduktan sonra sahilde çadırlar içinde sıra sıra dizilmiş el sanatları,çiğ börekler,eşyalar,çantalar vb satan yerleri geziyoruz.Benim en sevdiğim yerlerden biriyse hediyelik dükkanlar.Onların cümbüşüne,dokusuna nedense her yerde pek bi bayılıyorum!Bandırma hatırası olarakta yukarda gördüğünüz kupalardan aldım.El işi olan bu kupalar 8 Tl bence biraz pahalı ama kesinlikle en sevdiğim şeylerden biri kupa almak bir türlü doyamıyorum!

Biraz gezindikten sonra Bandırma'nın ara sokaklarında yeniden kaybolmamak için ana sahil kısmına çıktık ve Burger'dan çikolatalı milkshake alıp soluklanmak için oturduk.Karşımızdaki manzara pek bi güzeldi.Hatta Burger bile oldukça güzeldi.Eski bi binaya yapmışlar hatta ''İlk Burger'' diye espirisini bile yaptık :D

Türk bayraklarının ve önünde temsili mezar taşlarının olduğu yerin tam önüne oturduk.

Turgut Reis heykeli tam sahilin ortasında genel kafelerin önünde.

Bandırma sahili öyle çokta büyük bi yer değil biz zaten öyle çokta fazla gezemedik pek bi yer bilmediğimizden ama bu kadarı bile bana yetti diyebilirim.Yürüme mesafesiyle baya bi uzakta olan Bandırma Arkeoloji Müzesi varmış aslında benim asıl amacım oraya gitmekti ama bi türlü bulamadık maalesef o yüzden orası içimde kaldı diyebilirim.Grafitilerin olduğu sahilden en az bi 15 dk yürüme mesafesinde olan Erdek duraklarından Erdek minübüslerinden birine bindik kişi başı 5 Tl'de oraya verdik.

Bandırma-Erdek arası ortalama yarım saat sürüyor.Erdek terminaline indiğimizde mini çaplı bi şok yaşadık önce herkesin övdüğü Erdek burası değil değil mi diyerek.Çünkü köyden bozma kasaba gibiydi.Deniz sahil falanda göremedik önce moralimizi bozuldu bi anda.

Suratımızı asa asa işi şansa bırakmayıp tabelalardan anladığımız kadarıyla şehrin iç kısmına girmeye çalıştık ve ara sokaklardan biraz geçmeye başlayınca Erdek bize asıl yüzünü göstermeye başladı tabi bizimde yüzlerimiz güldü :)

Ara sokaklarda duvarlarda bu tip duvar oymaları var benim çok hoşuma gitti.

Duvarın hemen karşısında yerde kurutulmuş papatyalar vardı o kadar güzel kokuyorlardı ki anlatamam !

Hemen biraz aşşağı inince Erdek sahili boylu boyunca sizi karşılıyor.Kafeler,barlar,lüks yazlıklar,bisiklet sürenler...Bu arada Erdek belediyesini bol bol kınadım sahilin bi tarafında çalışmalar falan yapmışlar herhalde yollar bozuk bozuk daha tam olarak sezon açılmadı biliyoruz elbette ama yaz gelmeden halletseler iyi olacak!Zaten Erdek ilkbaharda tam bi emekli yeri ki bence zaten Erdek'te tam emekli olup yerleşmelik yer!

Bu arada Erdek'te tuhaf olan şeylerden biride çeşmelerin hep musluklarının ters olması :D

Erdek'te bahar pek bi renkli pek bi güzel her yerde tee kaç yaşında olan Anıt ağaçlarına rastlamak mümkün.

Ara sokakları gezerken şu kedileri rastladık minnoşlara bakın ya ne de güzel uyuyorlar değil mi?

Akşama doğru baya bi acıktık elbette ama öyle çok ağır şeylerde yiyesimiz gelmedi açıkçası o yüzden Albatros diye bi Cafe-Bar'a oturduk.Bira (ben Ice Tea içtim elbette içki içmek biliyorsunuz tarzım değil) patates-sosis keyfi yaptık ama 30 Tl ile çıktık :( Resmen kazıkçı dükkanıymış burasıda haberimiz yoktu bende diyorum neden pek fazla müşterisi yok! 30 Tl içimize oturdu elbette hem de alternatif bi şey yedik ona balık keyfi yapardık ki keşke de yapsaydı bizim büyük hatalarımızdan biri bu oldu siz siz olun böle keyif yapmayın gidip balık keyfi yapın!

Günün geri kalan kısmında bisiklet  ve elektrikleri motor keyfi yaptık.Bisikletin 1 saati 5 Tl elektirikleri motorun ise 1 saati 10 Tl.Akşama kadar sahilde hem yürüyerek dolaştık hem de bunları sürüp keyif yaptık ben çok ama çok eğlendim.

Akşam 9 gibi Erdek terminalinden Baıkesir otobüsüne bilet aldık biz tahminen 1 saat sürer sandık ama maalesef yanlış hesaplamışız yaklaşık 2 saat sürdü ve ben yurda geldiğimde saat 00.30 falandı herhalde :( Ailemden biraz papara yedim elbette bu yüzden ama değdi açıkçası istedikleri kadar kızsınlar bana amann bi daha böyle geziyi nerde yapıcaz vallahi.En sevdiklerinizle böyle günlük küçük kaçamaklar insanı öyle bi mutlu ediyor ki sormayın yani haftaya (şimdi ki hafta) bi sürü sınavım olmasına rağmen mutluluktan ölüyordum resmen o gün :D