Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Fi Akilah Azra Kohen

Herkese merhabalar efenim.Güzel bir hafta sonunda bir kitap postu ile daha karşınızdayım.Bu kitap postumuzun konuğu Türk Edebiyat'ın da Çok Satanlar Ve Çok Okunanlara girmeyi başarmış ve bir çok blog sitesinde de yorumları bulunan bir kitap olan Akilah Azra Kohen'in Fi'si.

Adını benim daha yeni duyduğum bir yazar belki de ilk kitabıdır bu kitap bilemem ama bu seriyle güzel bir çıkış yakaladığı kesin.Benden önce kardeşimin siparişiydi aslında bu kitap.Onun isteği ile alındı bende adını duymuştum ama daha okunacak çok kitabım olduğundan bu zamana kadar itibar etmemiştim açıkçası.

Kardeşim okumuş ve kurgusunu pekte beğenmemiş açıkçası.Ama ben okuyunca bu yorumunun yaşına bağlı olduğunu anladım.Psikolojik ve felsefik açıdan güzel sözleri ve diyalogları olan bi kitap.Kurgu konusuna gelirsek evet çok fazla alakasız yan karakter ve yan karakterlerin detayına girmiş.Ayrıca kitabın başındaki Karakter Kimlik Künyesi'de bi garip geldi bana genelde tiyatro metinlerinde görürüz böyle bir şeyi bir romanda olması biraz tuhaf olmuş ve romanı baştan basitleştirmiş açıkçası.

Onun dışında yazarın yalın ama hafiftende süslü bir dili var.Ne oralı ne buralı yani.Ayrıca gereksiz detaylara pek fazla girdiğinden kitap gereksiz uzamış ve okuyucuyu biraz sıkmaya başlamış.Bunlar dışında okurken insanda merak uyandıran bi kitap aslında serinin devamını almayı düşünüyor muyum pek bilmiyorum kısmet bu işlerde.


Yorumlar

  1. Azra Kohen'in videolarını izleyip, röportajlarını okuduktan sonra FİÇİPİ üçlemesini okuyup, dizisini izledim. Azra Kohen kitlesel bilince, üretime, bilinçlü tüketmeye, doğaya, canlılara ve birey olmakla ilgili kaygıları var. Aeden'i okurken sarsılacağımı biliyorum. Tanıtım için teşekkürler.

    Kohen hakkında yazımı keşfetmeniz için siteme beklerim.
    https://forestofnoreturn.blogspot.com/search/label/azra%20kohen

    YanıtlayınSil

Yorum Gönderme

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Tayvan Dizisi : Before We Get Married

Herkese merhabalar efenim,
Aldatma konulu diziler sadece Kore de değil Çin ve Tayvan dizilerine de yayılmaya başladı.Bu tip konuları çok fazla desteklemiyor olsam da izlemesi maalesef ki acayip heyecanlı oluyor.Aslına bakarsanız baş roldeki adamımız bildiğin tacizcinin teki bile sayılabilir o yüzden başlarda biraz öfkelendiğim bir dizi de oldu ama nedense beni sonradan aktı götürdü ve son bölümde buldum kendimi bir anda :/ Bir şeyleri desteklemesem ya da sevmesem bile bir an da kapılıp gidebiliyorum :/

 Li Hao Yi ile nişanlı olan Zhou Wei Wei, başarılı, azimli nişanlısına sadık bir kadındır. Lia Hao Li, tutumlukta çığır aşmış, hayatının her anını planlamıştır.
Chu Kehuan, başarılı bir girişimcidir. Aynı gün içerisinde onu kader, 3 kez Zhou Wei Wei ile karşılaştırır. Chu Kehuan, Zhou Wei Wei'den etkilenir ve kendini onun dünyasına kaptırır. Chu Kehuan'ın 10 yıllık kız arkadaşı olmasına rağmen Zhou Wei Wei ile ilişki kuramaya çalışır.

Tayland Dizisi : Boy For Rent

Herkese merhabalar efenim ...

Çerezlik bir Tayland dizisi ile devam ediyoruz yine Türkçe çevirisi olmadığı için ingilizce alt yazı şeklinde izledim haberiniz olsun :) Dizinin konusundan bahsedicek olursak , erkek kiralayabileceğiniz bir şirket var yani aslında şöyle kiraladığınız adamı cinsellik içinde kullanabilirsiniz ya da başka şeyler içinde kullanabilirsiniz.Baş roldeki kızımız hoşlandığı çocuk tarafından seksi olmadığı ve ezik bir kız olduğu için reddedilir bu kızımızda bir erkekle bir ilişki nasıl yaşanır ve nasıl daha seksi erkeklerin isteyebileceği bir kız olurum diye bu şirketten birini kendine öğretmen olarak kiralar tabi işler sonrasında karışır :)