Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Bilim Tarihi Sohbetleri Sefer Turan

Herkese merhabalar efenim !

Tam da biraz önce okuyup bitirdiğim,tazecik kitabın hemen açıp sizler için bi yorum yazayım dedim !
Bu kitap bu seneki "Bilim Tarihi" dersi kapsamında (evet vizede sorumluyuz) okumamız gereken bir kitaptı.

Ülkemizde yetişen çok nadide hocalardan biri olan Bilim Tarihçisi Fuat Sezgin Hoca ile yapılmış bir sohbet bi röportaj bi söyleş -artık siz hangisini uygun görürseniz- tarzında yazılmış bir kitap.Ayrıca hemen belirtmem gerekir ki bu benim edebi açıdan ilk bu türde okuduğum bir kitap diyebilirim.

Sıkıcı bir ders kitabı kapsamında düşünsemde başta okudukça aslında bence bir çok insanın okuması gereken bi kitap olduğunu düşündüm en sonunda.Çünkü hocamızın gerçekten Türkler ve İslamda Bilim hakkında bence çok yerinde tespitleri var.Ayrıca kitap İstanbul'da açılan Gülhane Parkının oradaki bir müzeninde daha çok reklamı mahiyetinde diyebiliriz.Okudukça vallahi o müzeyi gidip göresi geliyor insanın  tabi imkanınız varsa ...

Son olarak Müslümanlar daha doğrusu Doğu Alemi olarak Batı'dan hiç bi eksikliğimiz yok sevgili yurttaşlarım hatta zamanında fazlalarımızın olduğunu da unutmamak gerek ama maalesef ki ülkenin durumu mevcut okumayan,sorgulamayan,çalışmayan söylemek gerekirse "koyun" gibi yaşayan nesiller olup çıktık sonrada bi aşağılık kompleksine girip daha dün ki çocuk olan Amerika'nın nefesini koklar olduk,neyse efenim bu konulara girmek inanın istemiyorum burada yoksa bu konuda daha diyeceğim pek çok şey var ...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…

Çin Dizi - Love 020

Herkese merhabalar efenim ...
Dizi yolculuğumuza bu sefer Çin Dizileri ile devam ediyoruz.Normalde Çin'i de ,kültürünü de,dilini de çok fazla sevmem ama arada cidden çok tatlı çocukların olduğu ve konuda oldukça güzel olan dizilere denk gelince izlemeden geçemiyorum elbette.
Love 020 benim şu zamana kadar izlediğim en ilginç dizilerden biriydi.Aslına bakarsanız normal romantik-komedi dizisi gibi gözüksede içinde fantastiğe yakın diyebileceğim unsurlar bulunuduran açıkça söylemek gerekirse bir oyun dünyasının içindeki karakterler olarak haraket eden ve bazı sahneleri buna göre çekilmiş bir dizi,benim gibi oyun severler eminim bu diziyi çok seveceklerdir.Normalde genelde filmlerde gördüğümüz fantastik efektleri bir dizide görmek beni ayrıca etkiledi diyebilirim.
Çocukluğumda Metin 2 , Lol,Dota tarzı oyunlar vardı - gerçi halen var - bu oyunların gerçek karakterler oynuyormuş gibi düşünün bir oyunun içindeki dünya bir de dışta gerçek bir dünya var.Oyunun en iyisi olan bir erkek ve bir k…