Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Film - Saw Serisi

Herkese merhabalar efenim...

Efsane film serilerine kaldığımız yerden devam ediyoruz.Saw serisi benim küçüklüğümde (2004) çıkmış bir seri olduğu için maalesef yıllar boyu bana yasak edildi ve psikolojimi bozabilir diye izletilmedi.Bu zamana kadar da bende korku filmlerinden aşırı korktuğum için izlemek istememiş ve sürekli ertelemiştim ama artık yaş olarak büyük olmasam (22) psikolojik olarak kendimi oldukça olgun hissettiğim için artık eskisi gibi korku filmlerinden hiç etkilenmiyorum hatta baya baya korkmuyorum bile :D 

Zeka dolu kurgusu,senaryosu ve altında yatan bir insanlık drama,insanların zor durumda kalınca kendi hayatları pahasına diğer insanların hayatlarını hiçe saydıkları ve çok ağır br psikoloji içine girdikleri ve elbette 1 odada çekilen filmlerin atası olan Saw Serisini izlemenin vakti gelmişti.Sayko Japon filmlerimi daha önce yoksa bu seri mi daha önce pek bilemiyorum ama birbirlerinden etkilenip ardı ardına bu tarz bi sürrü film çekildi ve hepsi de çok konuşuldu çok beğenildi.

Toplamda 8 seri (son filmi 2017'de çıkacak ya da çıktı bilemiyorum) Saw serisinin ben en fazla 4 filmini izleyebildim çünkü artık ilk tadını vermemeye ve olaylar aynı şekilde gelişmeye başlayınca seriyi yarım bırakmaya ve devam etmemeye karar verdim.Ayrıca daha çok kan ve şiddetten,işkenceden oluşan bir film yani korku filmi de sayılmaz :D 

Sırf zeka dolu senaryosu için bile 4 filmcikte olsa izlenmeye değer.Yalnız hassas mideler için tavsiye etmediğim bir film :)

1-Saw

Whannell ve Elwes, birbirini tanımayan iki adamdır. Bir gün kendilerini pis bir banyonun duvarına zincirlenmiş olarak bulurlar. İkisi de bu berbat yere nasıl geldiklerini ve kendilerini nasıl bir bela beklediğini bilmemektedir.Ancak yerde yatan ve kafasının bir kısmı kopmuş adam, onlara niçin burada oldukları hakkında bir ipucu olabilir. Sonunda manyak bir adamın son kurbanları olduklarını anlayacaklardır.


2-Saw II

Amanda'yla birlikte kapana kısılmış başka kurbanlar da var; ve her biri yavaş yavaş kanlarına işleyen ve iki saat sonra ölümlerine neden olacak zehre bir panzehir bulmak için uğraşıyorlar. Kendine bakmak konusunda pek kaygı duymayan, dikbaşlı Xavier (Franky G.), grubun liderini oynamaya çalışan, sağduyulu Jonas (Glenn Plummer), inatçı Addison (Emmanuelle Vaugier), sıçanı andıran Obi (Tim Burd) ve duygusal açıdan kırılgan Laura (Beverley Mitchell) da onları fiziksel ve duygusal açıdan yıpratmaya çalışan Jigsaw tarafından sınanıyorlar.


3-Saw 3

Efsane katil Jigsaw ve müridi Amanda bir yandan hasta olan Jigsaw'u acımasız oyunlarına devam edebilmesi için hayatta tutmaya çalışırken, diğer yandan yeni kurbanlarının hayata bağlılıklarını akılalmaz işkence ve oyunlarla test etmeye devam ediyorlar.


4-Saw 4 

Jigsaw ve asistanı amanda hayatlarını kaybetmiştir. Dedektif kerry cinayetinin duyulmasından sonra, 2 tecrübeli FBI ajanı ajan strahm ve ajan perez, dedektif hoffman'a jigsaw'un kalan son oyununun çözümlenmesi için yardım ederler. Bununla birlikte, SWAT takımı komutanı rigg kendini bu ölümcül oyunun içinde bulur. Ve eski bir dostunu ve de kendisini dehşet verici bir ölümden kurtarmak için düğümlenmiş, korkutucu tuzaklar zincirini yenmek için bir buçuk saati vardır.




Yorumlar

  1. Hep aynı konuyu işleyip yine de sıkmayan kurgusu bu kadar iyi çok az film vardır diye düşünüyorum.Bir de ben saw filmini korku kategorisinden saymayanlardanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen korku daha farklı bu daha çok kan ve şiddet gerilim psikoloji denebilir :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…