11 Mayıs 2019 Cumartesi

Kitap: Otomatik Portakal Anthony Burgess

Herkese merhabalar efenim ...

Bu kitabın filmi sürekli karşıma çıkıyor "beni izle,beni izle" deyip duruyordu bana ama hep filmin yorumlarında "önce kitabını okuyun" ya da "kitabı daha güzel" yazınca ben de "önce kitabını okuyayım " diye düşündüm kitabı ne zaman nerden alır okurum bilmiyordum ama 22.İzmir Kitap Fuarında kardeşimde almak isteyince kitabı bana da fırsat olmuş oldu ve okudum ama şimdi de filmini izleyesim kaçtı :D Yanlış anlamayın kitabın ya da konunun güzel olmadığından değil sadece hevesim kaçtı işte belki bir gün onu da izlerim :)

Kitaba gelicek olursak , distopik bir evrende geçen (popüler distopik evren gibi değil) şiddetin doğasını anlatan ve baş karakter olarak bir anti-kahramanının olduğu alt mesajlarla dolu "Davranışçı Terapiyi" esas alan bir kitap.Eğer psikolojiye dair ya da "davranışçı terapiye" dair bir şeyler biliyorsanız bu kitap sizin için daha anlamlı olur eğer bilmiyorsanız size değişik gelen distopik bir evren deneyimi olur sadece.Zamanında bu tarz davranışçı terapilerin yapıldığını bizzat bu işin içinde olduğum için biliyorum.Maalesef psikoloji bilimi her bilim gibi sütten çıkmış ak kaşık değil.İnsan doğasına ve insan psikolojisine aykırı deneyler yapıldı insan doğasını anlayabilmek ve insan psikolojisini iyileştirebilmek için :) O yüzden bu kitabın bu kısmı pekte distopik sayılmaz hatta çoğu zaman "oh iyi yapmış hükümet keşke gerçekten de böyle şeyler olsa" diyeceğiniz sahneler okuyacaksınız.Cinayet,tecavüz,şiddet psikolojisini oldukça iyi anlatan çok değerli bir klasik bence şiddetli tavsiyemdir :)


1 yorum:

  1. Şiddetin doğasını gayet güzel anlatıyor kitap. Severek okumuştum.

    YanıtlaSil

Komedi Filmi : The Blackening

 Herkese merhabalar efenim, Benim gibi ofansif Amerika mizahını biliyor ve seviyorsanız beğeneceğiniz bir film.Çok fazla Amerika mizah kültü...