30 Kasım 2018 Cuma

Kitap - Başarıya Götüren Aile Doğan Cüceloğlu

Herkese merhabalar efenim ...

Bana resmen rahatlık battı diyeceğim ama iş yerinde o kadar yoğunum ki eve gelince 1-2 saat bilgisayarla oyalanıp yığılıp kalıyorum resmen.Ben de neremden çıktığını bilmiyorum ama 4 Marttaki YDS ye ve 5 Mayıstaki ALES sınavlarına hazırlanıp PDR alanında yüksek lisans yapmaya karar verdim.Hadi Ales KPSS benzeri olduğu için beyin olarak daha yatkınım ama YDS ye hazırlanmak cidden inanılmaz zor ki çevremde kursa falan gidip buna rağmen YDS den çokta iyi alamayanlar var.Ben ise internetteki video konu anlatımlarından o hani eve gelince harcayacağım 2 saat var ya heh işte o kadarıyla hazırlanacağım.Sonuç ne olacak bilemiyorum ama bu zamana kadar girdiğim hiç bir sınavda istediğim sonucu alamadım ki KPSS daha yeni geldi geçti içimde acısı daha tazeyken bu hırs birden nerden geldi bilmiyorum ama kararımı verdim işte.YDS ye hazırlanıyorum daha 2 gündür ama bana inanılmaz zor gelmeye başladı daha şimdiden.Hem de İngilizcemin gayet iyi olduğunu düşünüyorken :/ Neyse bakalım ileri ki zamanlarda alışmaya başladıkça neler olacak daha siparişini verdiğim soru bankalarım gelmedi daha soru çözmeye bile başlamadım her şeyin ilk başı böyledir o yüzden biraz sabır etmek ve emek vermek gerek bunu 1 milyon kere bu yaşıma kadar girdiğim sınavlardan anlamış bulunmaktayım.

Neyse gelelim bugünün kitabına.Mesleğimde "iyi olmak" kavramına taktığım için bol bol mesleğimle ilgili kitaplarda okumaya çalışıyorum dinlendiğim zamanlarda.Türkiye de PDR ve Psikoloji okuyanların idolü olan belli isimler vardır : Üstün Dökmen,Doğan Cüceloğlu,Nevzat Tarhan,Engin Geçtan gibi.Üniversite zamanımda hem Üstün Dökmen ile tanıştığım hem de hocalarımın hocası olduğu için onun kitaplarını okumuştum (hepsini değil daha okuyacaklarım var) , bu sefer rotamı Doğan Cüceloğluna çevirmek istedim ve benim çalışma hayatımda da veliler ile iletişimde bana yardımcı olacağını düşündüğüm "Başarıya Götüren Aile" kitabıyla başlamayı uyun gördüm.Genel olarak bir Psikolojik Danışman olarak benim bildiğim şeyler ama her velime kesinlikle her fırsatta önerdiğim bir kitap.Sınav döneminde olan çocuklarına nasıl davranması,onlarla nasıl iletişim kurması gerektiğini samimi bir dille anlatan Cüceloğlunu ben beğendim bu yüzden kitaplarını da okumaya ve sizlere tavsiye etmeye devam edeceğim.

Başarıya Götüren Aile Doğan Cüceloğlu ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...