30 Temmuz 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Ben-Amasya Bayramın 2.Günü


Tekrardan merhabalar efenim...Bayramın 2.günü yani dün oldukça yorucu ve Amasya gezmelerine doyduğumuz bir gün oldu...Akraba ziyaretinden çok Amasya'yı bir turist gibi gezdik desem daha doğru olur sanırım. Dayımlar köye gitti bizde teyzemlerle ve kardeşimle birlikte ilk olarak (sıkı bir bayram kahvaltısından sonra tabi) öğle yemeği için teyzemin favori mekanlarından olan Öncü'de döner yemeğe gittik. Deri koltukları ve loş ortamıyla sessiz sakin benim de çok sevdiğim bir yer Öncü. Dürümleri de ayrı bir güzel ki sormayın...


Bir kere lavaşı bildiğiniz lavaşlardan değil Amasya'ya özel daha çok bazlamaya benzer bir lavaşı var ayrıca iç malzemesi de bol ve oldukça doyurucu bunu yiyip göbeğinizi şişirdikten sonra gezmelerde hiç acıkmayacağınızı temin edebilirim.


Teyzemler kuzenlerimle birlikte (küçükler) Belediye Parkına gittiler Amasya'yı turist gibi gezmekte kardeşimle bana kaldı elbette.Amasya küçük ama şirin bir yer.Yani hafta sonu kaçamak yapmak isteyenler için oldukça elverişli bir yer bence.Şehzadeler Şehri olarakta biliniyor Amasya daha çok tarihi turist meraklılarına hitap ediyor Karadeniz'in biraz iç kesiminde kaldığı için deniz turizmi yok elbette kapalı havuzları da zaten daha çok yerli halk tercih ediyor.Hava olarak öyle Karadeniz'de diye püfür püfür esiyor falan sanmayan dün araba da 40 dereceyi gördük İzmir'de bile bu kadar sıcak olduğunu hatırlamıyorum,daha çok akşamları esiyor tabi o da şansınıza...Gezmelerden sonra kardeşimle Şehr-i Zade otel ve üst kattada kafesinin bulunduğu manzarası harika olan bir yerde oturup buz gibi limonatalarımızı içip dinlendik.


Kardeşimle turist gibi gezicez dedik ya ehh biz de her turist gibi bir hediye bir anı alalım kendimize dedik ve Amasya hediyelik eşyaların satıldığı kolyeler,bileklikler,tepsiler,magnetler,el işlerinin olduğu cıvıl cıvıl daha çok turistlerin bulunduğu küçük bir yerden bu kolyeleri aldık.Ben arka tarafında Sude ön tarafında Buse yazılı olan bir kolye (yazıya para almadıklarını öğrendiğimizde bi sevindik ki anlatamam.) alırken Sude'de Atatürk imzası olan bir kolye aldı.


Amca kolyeye isimleri yazarken amcayı çok sevdim :)

Kral Kaya mezarlıklarının uzaktan görünüşü...Buralara çıkma gibi bir niyetimiz var ama bakalım çok sıcak günler bizi bekliyor gibi cesaret edemeyebilirizde ...


Amasya Evleri Safranbolu evlerine ne kadar çok benziyor değil mi ama daha güzel çünkü Yeşilırmak a bakıyor ....


Bazı padişahların büstünün olduğu bir cadde var eğer Amasya ya giderseniz orayı mutlaka gezin! Resimde ki 2.Beyazid...


Amasya Saat Kulesi...


Yorulduk ve manzara karşısında biraz soda keyfi yapalım dedik tabi dürümden ve sıcaktan da olabilir tam bilemiyorum ama biraz midem bulandı...


Daha sonra kardeşim ve ben biraz eğlendik zeka yaşımız yerlerde sürünüyordu o anlarda ama olsun içimdeki çocuk isyanda...


Topuz Kafa :)  Evet benim yeni ismim bu olucak artık evde :) Eve gelince yine curcuna vardı sohbet muhabbet derken kuzenim Ecem bu internetten saç modelleri videoları falan izlemiş baya da yapmayı öğrenmiş deney fareside ben oldum gördüğünüz gibi eh saçlar ince telli ve pırasa gibi olunca hemen şekle giriyor tabi böyle de bir topuz çıkardılar ortaya...

Ve son olarak bu güzel günü cips eşliğinde (evet hala homigırtlak yeme peşindeyim) sizlere sunmak kaldı bu arada önümüzde ki pazartesi kuzenim Ecemlere yani Samsun'a gezmelere gidiyoruz belki havuza da gireriz oldukça özledim havuza girmeyi zaten Karadeniz'de denize girmeyi hiç sevmiyorum hem çok pis hem de malum televizyonlardan duyuyoruz akıntısı pek bol biliyorsunuz beni pek korkağımdır şimdilik haberler böyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Komedi Filmi : The Blackening

 Herkese merhabalar efenim, Benim gibi ofansif Amerika mizahını biliyor ve seviyorsanız beğeneceğiniz bir film.Çok fazla Amerika mizah kültü...