16 Temmuz 2014 Çarşamba

Maydanoz Time:Kitap-Uğultulu Tepeler Emily Bronte

Herkese Temmuz ortasında yağmur yağan bir İzmir gününden merhabalar efenim...Evet İzmir'e tatil için gelenler bugün yandı diyebiliriz daha saat 12 bile olmadı bardaktan boşalırcasına şakır şukur yarrabi şükür yağmur yağdı vallahi bi serinledi ki hava sormayın yani bura şimdiden böyle ise Amasya Samsun nasıldır hiç düşünemiyorum yanıma uzun kollu bir şeyler alsam çok iyi olcak.Neyse gelelim bugünün kitap postuna...Yaklaşık 1 hafta gibi bir süre de artık bitmezse sıkıntıdan pat diye patlayacağımı hissettiğimi bir klasik ile karşınızdayım.Okuma listemde de olan ayrıca canım arkadaşım Bilge'nin de tavsiyesi ile aldığım bir kitaptı ama cidden affedersiniz ama hiç bir bok anlamadım ya çeviride bir saçmalık vardı ya benim aklım şu sıra tercihle mercihle çok dolu olduğu için pek anlayamadım (gerçi tekrar okumak gibi bir niyetim yok okuduğum bir kitabı 2.kez okuyamıyorum malesef).Romantizm akımında yazıldığı için üslubu bana çok yapmacık geldi.Şekspir okuyor gibiydim vallahi.Kitap kahraman bakış açısıyla yaqzılmış ama kahraman kendi hayatını anlatmıyor biraz farklı ve garip geldi bu bana.Ayrıca araya natüralist ögeler karışmış ve akışı engellemiş şiveye gerek yok bence amcanın dediklerinden hiç bir halt anlamadım mesela...Son olarak altını çizdiğim bazı güzel sözler vardı...

''Kötüleri cezalandırmak Tanrı'nın bileceği iş.bize düşen affetmeyi öğrenmek.''

''Sabahın en güzel saatleri asıl ondan önceki saatler.İnsan o gün yapacağı işlerin yarısını saat ona kadar bitirmediyse,geri kalan yarısını hiç bitiremeyebilir.''

Son olarak alınacaklar listemde ki kırmızı beats kulaklığıma kavuşmuş bulunuyorum.

Konusu:Romanda biri anne biri kız iki Catherine, biri Heathcliff’in oğlu biri bu çocuğun dayısı iki Linton vardır. Wuthering Heights adı verilen evin sahibi Earnshaw, Liverpool’dan 6 yaşlarında çingene gibi esmer bir erkek çocuğuyla geri döner 
günün birinde. Heathcliff adını taktığı, soyadı olmayan bu çocuğu oğlu Hindley ve kızı Catherine ile birlikte, kendi çocuğuymuş gibi büyütmek ister. Catherine ile Heathcliff birbirlerini hemen severler. Babaları öldükten sonra Catherine’nin ayyaş ve kötü bir deli kanlı olan ağabeyi Hindley, Heathcliff’e eziyet eder, sıradan bir uşakmış gibi davranır ona. Çocuklar büyüyünce Heathcliff, Catherine’nin onun gibi biriyle evlenmesinin kendisini küçük düşüreceğini duyar bir rastlantı sonucu. Bunun üzerine Wuthering Heights’tan kaçar. 3 yıl ortadan yok olduktan sonra, varlıklı bir adam olarak geri döner. Bu arada Catherine Trushcross Grange denilen komşu malikânenin sahibi genç Edgar Linton ile evlenmiştir. Catherine ile Heathcliff karşılaşınca aralarındaki tutku yeniden başlar. Catherine kendi adını taşıyan kızını romanın ortalarında doğurduktan hemen sonra ölür. Heathcliff de Edgar Linton ‘a kötülük olsun diye, onun kardeşi İsabella ile evlenir. İsabella’dan, dayısının adı verilen bir oğlu olur. Aradan 20 yıl kadar geçer ve Heathcliff Earnshaw ailesinden de, Linton ailesinden de öcünü almayı sürdürür. Yine sırf kötülük etmek amacıyla kendi oğlunu, Edgar Linton ‘un ve Catherine’nin kızı Cathy ile zorla evlendirir. Earnshaw ile Linton ailelerinin malına mülküne, yani Wuthering Heights ile Trushcross Grange ‘e el koymanında yolunu bulur. Kendisine yapılan eziyetlerinin hıncını almak için, Hindley Earnshaw’a da, oğlu Hareton’a da bir köpek muamelesi yapar. Oğlu öldükten sonra, Heathcliff’de ölür. Romanın sonunda gencecikken dul kalan Cathy ile Hareton evlenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...