14 Nisan 2017 Cuma

Maydanoz Time : Kitap - Yabancı Albert Camus

Herkese merhabalar efenim ...

Evimde olmak ve yatağımdan yazmak gibisi yok be a :D 
Neyse efenim gelelim bugünün konusu olan kitap postumuza.Daha önce hiç Camus okumadım desem beni ayıplar mısınız ? Yabancı ondan okuduğum ilk kitap oldu ve nedense kitabı fena halde Suç Ve Ceza'ya benzettim.Üsluplarından bahsetmiyorum elbette sadece konu bakımından kahramanın hayata bakış açısı tarafından.Tabi bu kitap daha kısa,daha sade yazılmış.Suç ve Ceza'da daha ağır bir anlatım ve daha ağır bir alt felsefesi vardı.Sadece karakter ve konu bakımından bahsettim.Bizim psikolojide "Aleksitimi" dediğimiz hastalığı olanlara benzer yapıda bir adam.Yani duygularını dışarı vuramıyor hatta adam gibi bir duygu da hissetmiyor.Annesi ölüyor,bir cinayet işliyor ve adam gibi bir duygu -pişmanlık,üzüntü vs- uyanmıyor resmen adamda öyle umursuz ki.Ölsem nolcak ya kafasında hayattan zevk almayı çok önceden bırakmış daha doğrusu belki de hayatı boyunca yaşamaktan hiç zevk almamış bir adamın hikayesi ...

Ve işin kötü tarafı ben gerçek hayatımda da buna benzer adamlar çok tanıyorum.Tabi bu kadar da değiller onlar sanırım hayattan zevk alma kısmında yine hemfikir olsalar da mesela aşkı,sevgiyi bilen adamlar.


1 yorum:

  1. Yazarın en sevdiğim kitabı diyebilirim :) Okumayan varsa en kısa zaman da okusun diyorum :)

    YanıtlaSil

Program : Love Like a K-Drama

 Herkese merhabalar efenim, Bugün bayramda izleyip bitirdiğim ve beni son bölüme kadar saran bir programdan bahsedicem.Program Netflix üzeri...