Ana içeriğe atla

Maydanoz Time : Kitap - Yabancı Albert Camus

Herkese merhabalar efenim ...

Evimde olmak ve yatağımdan yazmak gibisi yok be a :D 
Neyse efenim gelelim bugünün konusu olan kitap postumuza.Daha önce hiç Camus okumadım desem beni ayıplar mısınız ? Yabancı ondan okuduğum ilk kitap oldu ve nedense kitabı fena halde Suç Ve Ceza'ya benzettim.Üsluplarından bahsetmiyorum elbette sadece konu bakımından kahramanın hayata bakış açısı tarafından.Tabi bu kitap daha kısa,daha sade yazılmış.Suç ve Ceza'da daha ağır bir anlatım ve daha ağır bir alt felsefesi vardı.Sadece karakter ve konu bakımından bahsettim.Bizim psikolojide "Aleksitimi" dediğimiz hastalığı olanlara benzer yapıda bir adam.Yani duygularını dışarı vuramıyor hatta adam gibi bir duygu da hissetmiyor.Annesi ölüyor,bir cinayet işliyor ve adam gibi bir duygu -pişmanlık,üzüntü vs- uyanmıyor resmen adamda öyle umursuz ki.Ölsem nolcak ya kafasında hayattan zevk almayı çok önceden bırakmış daha doğrusu belki de hayatı boyunca yaşamaktan hiç zevk almamış bir adamın hikayesi ...

Ve işin kötü tarafı ben gerçek hayatımda da buna benzer adamlar çok tanıyorum.Tabi bu kadar da değiller onlar sanırım hayattan zevk alma kısmında yine hemfikir olsalar da mesela aşkı,sevgiyi bilen adamlar.


Yorumlar

  1. Yazarın en sevdiğim kitabı diyebilirim :) Okumayan varsa en kısa zaman da okusun diyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tayvan Dizisi : Hello Again!

Herkese merhabalar efenim ...

Henüz Türkçe alt yazısı olmadığı için İngilizce alt yazı izlediğim bir Tayvan dizisinden bahsedicem.  Üniversite yılında birbirine düşman olan iki kişi yıllar sonra iş hayatlarında yine karşı karşıya gelirler ama bu sefer roller değişmiştir. Ünversite zamanında kızımız çalışkan iken iş hayatında tam bir kaybeden olmuştur hatta dükkan tefeciler tarafından basılmakta ve onları zor duruma düşürmektedir.Oğlanımız ise elbette CEO olmuştur ve zengindir (!). Kızla karşılaşıp kızı CEO'su olduğu mağaza da çalışma koşuluyla onu tefecilerden kurtarır tabi bu durumlar içince zamanla birbirlerine aşık olurlar.

Evet , konumuz oldukça klişe ama Asya da yıl 2019 olsa bile bu diziler ve bu konular bizim ülkede de olduğu gibi hala tutmakta vallahi bence hiç sıkılmıyorum izlemekten :D Bir de İngilizce alt yazı izleyip İngilizcemi geliştiriyorum benim için de daha iyi oluyor :)

Maydanoz Time : Dizi - Sevdiğim Kore Dizileri

Herkese merhabalar millet !

Aslında bugün başka bir dizi postu yapma fikri vardı aklımda fakat en sıkı takipçilerimden biri olan Deep'in isteği üzerine böyle olmazsa olmaz mutlaka izlenmesi gereken Kore dizilerini şöyle bi tekrardan kısaca yazdım.Ayrıntılı olarak Dizi kategorisinde bütün dizileri bulabilirsiniz.Ayrıca daha fazlasına da ordan bulabilirsiniz.Dediğim gibi bir çok Kore dizis izledim ama içlerinden 27 tanesi gerçekten unutulmaz bulmuşum demekki.



1-Healer

Daha yeni izledim.İzlerken aşkı,macerayı tee kalbimin derinliklerinde hissettiğim nadir Kore dizilerinden.Türü Aksiyon-Romantik-Dram.Başroldeki adama gizliden aşk duyuyorum :D



2-She Was Pretty

Türü Romantik-Komedi olan 2015 dizilerinden.Sırf Siwon için başladığım doğrudur 2.adam rolünde olmasına rağmen şarkıcılığı yanında çok büyük bir oyunculuk yeteneği olduğunuda kanıtlamış bulundu bu diziyle diyebilirim şimdi maalesef askerde :/  Başrol oyuncularına ise oldukça aşinayız Kill me Heal Me dizisi ile.




3-Oh My Ghost

Bence 2015&…

Çin Dizi - Whirlwind Girl 2

Herkese merhabalar efenim ...
Kore dizilerini güncel bir şekilde izlemeye elbette devam ediyorum ama bir de yan sanayi misali yan dizi olaraktan Çin-Tayvan ve Tayland dizilerini de izlemeye devam ediyorum :D
Bu dizi gibi bazı dizilerde Kore'den oyuncu tranferli olunca tadından yenmiyor hele de Kore'den transfer edilen kişi Ji Chang Wook olunca :D
Wook'un K2 Kore dramasından önce Çin'de bir dizisi vardı yine elbette romantik yönü çok fazla olmayan daha çok vurdulu kırdılı elbette yine Wook'un sert soğuk bi karakteri oynadığı daha çok spor   ve arkadaşlık temaları üzerinden yürüyen bir dizi diyebilirim.
Biliyorum pek benim tarzım değil ama konu Wook olunca hiç bir şeyi gözüm görmüyor ve atlaya atlaya olsada sırf onu biraz daha görebilmek için diziye tüm sıkıcılığına rağmen katlanıp izliyorum fangirl olmak böyle bir şey işte canlar :D
Allah'ım bu adamı en boş gününde özene özene yaratmış vallahi adam Allah'ın yaratma sanatının en güzel eserlerinden birinin temsilci…