Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Aralık, 2019 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Animasyon : The Grinch

Herkese merhabalar efenim,
Herkesin yeni yılı kutlu olsun ! Umarım bu yıl da sağlıklı,sevdiklerinizle beraber çok güzel bir sene geçiriyor olursunuz ! 2019 senesi benim için oldukça kötü bir yıl oldu aslında.Balıkesir'den İzmir'e ailemin yanına geldim,mezun oldum ilk işime girdim ve işim psikolojik olarak beni çok yorduğu için çıktım ve yalnız geçirdim çoğu zamanımı 2.yıl da hazırlandığım KPSS yi kazanamadım ve onunla birlikte kariyer açısından bir çok yıkıma uğradım.Allah'a şükür yılın sonlarına doğru şuan ki mutlu olduğum işimi buldum ve tabi ki yeni bir aşka da yelken açtım 2020 senesinde de umarım şimdi ki gibi mutlu olmaya devam ederim.

Bu akşamı ailemle geçiricem her yılbaşında olduğu gibi kardeşim İstanbul'dan gelicek onunla boğuşuruz tüm akşam :D Ocak ayında yarı yıl tatilinde 3-4 günlük bir iznim olacağa benziyor eğer gerçekten iznim olursa ben de İstanbul'a onun yanına gitmeyi düşünüyorum hem gezmiş olurum hem de kardeşimi görmüş olurum.Dün izin günüm old…

Türk Dizisi : Atiye

Herkese merhabalar efenim,
Herkesin merakla beklediği Netflix yapımı 2.dizimiz olan Atiye nihayet görücüye çıktı ben de annemle birlikte dün akşam 1 sezonunu ( 8 bölümcük) izleyip bitirdim.Açıkçası ben de annemde oldukça beğendik diziyi oyuncu kadrosu oldukça iyi özellikle de Beren Saat'i ekranlarda görmeyi özlemişiz.Göbeklitepe'nin ve Nemrut'un da reklamı oldukça iyi yapılmış dizi süresi 40 dk olduğu için bazı sahnelerde ve geçişlerde elbette kopmalar olmuş Türkler 2 saatlik dizi çekmeye ve izlemeye alıştığı için çoğu kişi izlerken bu durumu biraz yadsımışlar ayrıca bazı diyalogları ve sahneleri çok Hollywoodvari bulmuşlar benim de o tarz bulduğum sahneler oldu ama bizim günlük dizilere baktığınız zamanda Amerikan vari özellikle de burjuva kesimden insanlarda çok fazla var bu yüzden ben öyle aşırı eleştirecek bir taraf bulmadım bu konuda.Bence Hakan Muhafızdan daha keyifli bir dizi olmuş 2.sezonu çıkarsa da izlerim gibime geliyor :)

İsmini baş karakter olan Atiye’den alan…

Kitap - İzmir Kitap Kulübü İle Aralık Ayı Kitabı 6.Koğuş Anton Çehov

Herkese merhabalar efenim,
Bana yıllar sonra Rus romanı ya da hikayesi okutacak tek bir kulüp vardı o da İzmir Kitap Kulübü ! Tanışma toplantısıyla birlikte 4.toplantısına katıldığım kitap kulübüyle aralık ayında Çehov'dan 6.Koğuş hikayesini okuduk.Okuması biraz zor olsa da sayfa sayısı az olduğu için çabuk bitirdim ama kafamda bir şeyleri ve özellikle de karakterleri oturtmak her zaman ki gibi zoruma gitti.Kitap sohbeti esnasında farkettim gibi Rus edebiyatı okurken karakterleri ve karakter isimlerini birbirine karıştırıp okuma zevkini azaltan bi ben değilmişim.Psikolojik ve felsefik anlamda derin sorgulamaları olan ve elbette bir sistem eleştirisi olan bu kitap kısa zamanda okunan,bana göre orta zevkli olsa da bir çok kişiye göre oldukça edebi zevk vermiş bir yapıt olmuş.

Çehov bir taşra kasabasındaki akıl hastanesinde geçen bu novellasında, eğitimli bir hasta olan İvan Dmitriç ile Doktor Andrey Yefimıç arasındaki felsefi çatışmaya odaklanır. İvan Dmitriç maruz kaldıkları adalet…

Kitap - Nantucketlı Arthur Gordon Pym'in Öyküsü Edgar Allan Poe

Herkese merhabalar efenim,
Blackfriday de İthaki'de indirim olunca bende uzun zamandır okumak istediğim bir yazar olan Poe'den bir öykü kitabı alıp okumak istedim ama açıkçası hiç beğenmedim hatta çok nadir de olsa bir kitabı yarım bırakırım bu kitapta o yarım bıraktığım kitaplardan biri oldu , kitap benim için artık miladını doldurmuş oldu.Kitap kahramanın ağzından anlatılıyor ama yazar da çoğu zaman "ben de burdayım" diyerek kendini belli ediyor.Sanırım kitap tek bir mekanda geçtiği için okurken beni çok sıktı bir yerden sonra sürekli aynı şeyler olmaya başladı ve ben aklımı kitabın içine veremez oldum benim için ilk Poe deneyimi kötü oldu maalesef :/

“Nantucketlı Arthur Gordon Pym’in Öyküsü, Poe’nun yazdığı en büyük eserdir.”

-Jorge Luis Borges

Nantucketlı Arthur Gordon Pym’in Öyküsü, genç ve maceraperest Arthur Gordon Pym’in arkadaşı Augustus’la kaçak olarak bindiği Grampus isimli gemiyle güney denizlerine yaptığı yolculuğu anlatır. Gemide çıkan isyandan sonra Ar…

Amerika Dizi - The Witcher

Herkese merhabalar efenim,
Bu dizinin zamanında oyununu oynamış ve açık dünyasına,grafiklerine,hikaye akışına hayran kalmıştım.Zaten gamerlar arasında bir efsane olarakta kabul edilir bir çok oyunu ve oyunların ek paketleri de var.Daha sonra kitap serisi olarak çıktı ama kitabı dizisi kadar ses getirmeyi başaramadı bence.Dizi çekilince kitaplarının da olduğunu öğrenen kişiler kitaplarını okumaya başladı.

Ben kitaplarını okumadım okumayı da pek düşünmüyorum açıkçası ama dizi Netflix üzerinden çıktığı için izledim 1.sezon toplamda 8 bölüm.Olayların ve karakterlerin ilk doğuş hikayelerinden başladığı için anlatıma , oyunu oynamayanlar için dizinin zamansal grafiği sıkıntı oldu ki  bir çok kişi de kimin ne olduğunu anlayamamış.Diziye dair en çok sevdiğim şey sanırım Geralt karakterini Henry Cavill'in oynaması oldu çünkü oyundaki karakterle cidden birebir olmuş.Benim oyunda sevdiğim kadın karakter tabi ki Yennefer yengeydi ama hem karakteri canlandırın kızı pek sevemedim hem de bir çok…

Kitap - Lyon'da Düğün Stefan Zweig

Herkese merhabalar efenim,
Uzun soluklu kitaplar okurken araya özellikle de Zweig tarzında okuması kolay,akıcı kitaplar almayı seviyorum yolculukta bir mola vermişim gibi hissettiriyor.Zweig bu kitabında yine okuması birbirinden keyifli 3 hikayeye yer vermiş.Olay örgüsü aşırı önemli olmasa da  kendine has diliyle duyguları vermeyi başarabilmiş.

Lyon’da Düğün Fransız Devrimi sırasında yaşanan kargaşa ve zulüm günlerinde ölüme yaklaşan insanlara umut veren bir aşkın hikâyesidir. 1793’te kentte kurşuna dizilmeyi bekleyen karşı devrimcilerin toplandığı hapishane tuhaf bir nikâha sahne olur. İki Yalnız İnsan, acı çeken iki çaresiz insanı buluşturur. Birinin yüreğinden kopan çığlık diğerininkinde karşılık bulurken, farkında olmadan birbirlerinin yıllar süren yalnızlığına son verirler. Wondrak ise yazarın savaş karşıtı yapıtlarından biridir. Bohemya’nın küçük bir kentinde çirkinliğiyle sürekli alaya maruz kalan bir kadın tecavüze uğradıktan sonra doğurduğu çocuk sayesinde yaşama tutunmuştur,…

Kitap - Bir İdam Mahkumunun Son Günü Victor Hugo

Herkese merhabalar efenim,
Aralık ayı demek soğuk demek, aralık ayı demek kar kış kıyamet derken aynı zamanda hastalık ayı da efenim :) Evet yine tam zamanında grip olamayı başardım ama bu işin iyi tarafı sanırım bu vesilesyle kitap okuma hızımı arttırmam oldu çünkü bir şeyler izleyemiyorum gözlerim acıyor o yüzden kendimi oyalamak için çok fazla kitap okuyorum şu sıralar.Black Friday indiriminden aldığım kitaplarda nihayet dün geldi şimdi elimdeki kısa kitapları bir kenara bırakıp onları okumaya başlıcam tabi bu arada hasta olduğum için hiç KPSS de çalışamadım sanırım daha hala psikolojik olarak yeniden KPSS ye hazırlanmaya kendimi hazır hissetmiyorum.

Bugünün kitabına gelicek olursak Hugo'dan okuduğum ilk kitap olan "Bir İdam Mahkumunun Son Günü" bahsedicem sizlere.Evet bu yaşıma kadar Sefilleri dahi okumadım doymayın cahilliğime :D Oldukça akıcı ve insanın kalbine okları fırlatan bir kitap çünkü suçlu birinin gözünden ölüme mahkum edilişi anlatıyor.O zamanlardan bu za…

Kitap - Ben Robot Isaac Asimov

Herkese merhabalar efenim,
Yıllar sonra İthaki'nin bilim kurgu serisinden bir kitap okumak nasip oldu.Bir çok blogta ve arkadaşımda gördüğüm bi kitaptı.Bilim kurgu dünyasında en sevdiğim konu Cyberpunk ve yapay zeka kavramı elbette ama kitabı büyük bir hevesle almama rağmen ilk giriş kısmındaki hikaye dışında o hevesim söndü gitti.İlk olarak bu bir roman değil onu söylemekle başlamam gerekiyor.İçinde 9 hikaye olan bir hikaye kitabı.Bu hikayelerden ilk giriş kısmında ki hariç çokta birbirinden bağımsız hikayeler değil.Aslında hikayeden çok bir kadının anıları gibi.Tabi kurgusal bir kadının anıları :)

Ünlü bilim kurgu yazarı Isaac Asimov'un bilim kurguya en büyük katkısı Üç Robot Kanunu'dur. Üç Robot Kanunu'na göre;

-Robotlar, insanlara zarar veremez ya da eylemsiz kalarak onlara zarar gelmesine göz yumamaz.
-Robotlar, Birinci Kanun'la çakışmadığı sürece insanlar tarafından verilen emirlere itaat etmek zorundadır.
-Robotlar, Birinci ya da İkinci Kanun'la çakışmad…

Romantik Film : A Cinderella Story Christmas Wish

Herkese merhabalar efenim,
Netflix'in Christmas haftası için yaptığı minnoş ergen filmleriyle devam ediyoruz :) Yılın en sevdiğim zamanlarında (İzmir de bir de kar yağıyor olsa çok güzel olucak) bu tar filmleri izlemek ve yazmak benim içinde bu blog içinde bir gelenek oldu biliyorsunuz ki : Milyonlarca versiyonunu izlediğim Cinderella'nın bir de Christmas versiyonunu izleyin demişler :)

Üvey annesi ve üvey kardeşleri tarafından bir hizmetçi gibi muamele gören Kat’in mucize dolu hikayesi.

Romantik Film : The Knight Before Christmas

Herkese merhabalar efenim,
Dün izin günüm olduğundan ve biraz da hasta olduğumda battaniyemin içine girip elimde kış çayımla  bütün gün Christmas filmleri izledim.Malum Aralı ayı demek benim için kış temalı filmler demek :) Netflix bu konuda her yıl beni doyurmayı başarıyor o yüzden ilk oraya baktım ve dişime göre 2 tane film bulup izledim.Bunlardan ilki artık bu tarz yapımlara görmeye çok alıştığım Vanessa Hudgens'ın baş rolünde olduğu The Knight Before Christmas filmi oldu.İzlemesi keyifli klişe bir Noel filmi :)

Bir büyücünün Noel tatili sırasında günümüz Ohiosu'na ışınladığı Orta Çağ şövalyesi Sir Cole (Josh Whitehouse), aşkta hayal kırıklığı yaşamış olan akıllı ve iyi kalpli lise fen bilgisi öğretmeni Brooke (Vanessa Hudgens) ile arkadaş olur. Brooke, eve geri dönmesini sağlayacak tek şey olan gizemli amacına nasıl ulaşacağını keşfetmeye çalışan Sir Cole'un modern dünyada yolunu bulmasına yardımcı olur. Ancak Sir Cole ve Brooke yakınlaştıkça, birbirlerine karşı hisler…

Gerilim Filmi : Funny Games

Herkese merhabalar efenim,
Çok sevgili iş arkadaşım Ceren'nin tavsiyeleri ile Aralık ayı Noel filmleri ve kar-kış temasına girmeden önce bir gerilim filmi daha izlemek istedim.Aslında bu filmi elbette çok duymuştum ama izlemek şimdiye nasip oldu.Orijinal hali aslında Alman yapımı , ilk o yapımını açtım ama nedense görüntüleri falan çok beğenmediğim o yüzden baş rolünde Naomi Watts'ın da olduğu Amerika versiyonunu izledim.

Her yönetmen filmde seyircisine bir duygu vermeyi amaçlar.Dram filminde hüzün,aşk filminde sevgi ve aşk,gerilim ve gizem filmlerinde merak ... Bu filmde yönetmen tamamen sizi rahatsız ve gıcık etmeyi amaçlamış ve bence yönetmen bana bu hisleri filmde fazlasıyla geçirdi o yüzden kendi içinde oldukça başarılı bir film.Filmi izlerken o kadar gıcık oldum ki bilgisayara kafa atasım geldi :) Şimdi çok fazla spoiler vererek filmin izlenme hevesini kaçırmak istemiyorum ama bence bu türleri seviyorsanız benim gibi mutlaka izlemeniz gereken bir film :)

Sizden küçük bir…

Kitap - Sonsuza Dek Kiera Cass

Herkese merhabalar efenim,
"Beni Seç" serisinin son kitabı da benim için miladını doldurduğu için yarım bırakıp buraya da postunu girip artık arşive kaldırmak istiyorum.Bu seriyi iyi ki zamanında çok paralar verip almamışım ikici elden tanesine 10 tl verip seriyi aldım ve hiç umduğum gibi bir seri olmadı hatta sadece aç gözlülük etmeyip ilk kitabını alsaydım dedim çünkü serinin daha ilk kitabından anlaşılıyordu benim beklentimi karşılayamayacağı.Neyse efenim bir seriyi daha bitirip önümüzde ki maçlara bakmayı umuyoruz.

Seçim, America'nın hayatını tamamıyla değiştirmişti.

Illéa'nın prensesi olmak için yarışmaya katıldığından beri, ilk aşkı Aspen'e hissettikleri ve Prens Maxon'a karşı gün geçtikçe artan ilgisi arasında kalmıştı.

Şimdi America için gerçekten de karar verme zamanı.
Savunduğu doğrular için mücadele zamanı.
İstediği gelecek için savaşma zamanı.
Sonsuza dek seveceği erkeği seçme zamanı.

Yayınlandığı tüm ülkelerde çok satanlar listesine hızlı bir gir…

Kitap - Yağmurun Gelini Sinan Akyüz

Herkese merhabalar efenim,

Daha önce "Yatağımdaki Yabancı,İncir Kuşları" kitaplarını okuduğum Sinan Akyüz'den bu sefer "Yağmurun Gelini" diye bir roman okudum.Beğenmekle beğenmemek arasında kaldım.Sinan Akyüz'ün sade ve akıcı anlatım biçimini sevdiğim içi kitabı çok kolay bir şekilde okuyup bitirdim ama ne duygusal olarak bana geçti ne de hikayeyi bir yerlere bağladı bi kopukluk olduk bence kahramanlar ve olaylar arasında o yüzden daha önce okuduğum kitaplarına nazaran bu kitabını o kadar da beğenemedim.

“Bazen alıp başını gitmek ister insan. Uzaklara, çok uzaklara… Görürüm ki sen de alıp başını gitmek istersin buralardan.   O vakit ben de seni yanımda götüreyim derim…” Delal iliklerine kadar sarsıldı. Sonra ani bir öfke hissetti içinde. “Doğrudur,” diye bağırdı. “Uzaklara, hem de çok uzaklara gitmek isterim… Fakat Şiyar’ımın olmadığı bir yere de gitmek istemem.” Mamo sakinliğini hiç elden bırakmadı. “İstersen acele hüküm verme,” dedi. “Yarın sabaha kadar v…

Gizem Filmi : Hailey Dean Mystery

Herkese merhabalar efenim,
Hellmark filmlerini kafam çok bozuk olduğunda izlemeyi çok seviyorum.Genelde Romantik filmlerini izlerdim ilk defa polisiye bir yapıma denk geldim.Tee çalışmaya başlamadan önce polisiye filmlere,dizilere ve kitaplara merak salmıştım o zaman izlemiştim aslına serisi olan bir film ama devamını izleyesim gelmedi açıkçası o yüzden bu filmi de yazıp artık arşive kaldırayım dedim.

Okul tatile girdiğinde okulda yapılacak tamir ve tadilatlar için Hailey'in yeğeni görev alır. Para toplama işlerini de müzik öğretmeni üstlenmiş  fakat müzik öğretmeni ortadan kaybolmuştur. Onu bulması gereklidir öldürüldüğünden şüphe edince ipuçlarını takip eder ve kendini bir cinayetin içinde bulur.

Kore Dizisi : When the Camellia Blooms

Herkese merhabalar efenim,
Dünyayı böyle tatlış adamlar yönetsin ! Kadınına değer veren,duygusal,tatlı ... Kang Ha-Neul'u ilk defa bu kadar naif bir rolde gördüm.Genelde daha sert erkek rollerinde olurdu o yüzden onun bu hallerine pek alışık değilim.Gong Hyo-Jin yine bildiğimiz kadın rollerinden birini oynamış güçlü ama masum,sert ama aynı zamanda naif ağlak bir kadın.Diziye sırf Gong Hyo-Jin ablamız için başladım elbette ama ilk defa bu çok sevdiğim ablamın dizisini yarım bıraktım çünkü ne Kang Ha-Neul ile kimyalarını tutturabildim ne hikaye bir yere bağlanabildi uzattıkça uzattılar romantik sahneleri bitirdiler yerini gizem aldı cinayet aldı tuhaf saçma sapan bir dizi oldu :/

Konusu:
Dizi, üç farklı çiftin hikâyesini ve aşkın farklı aşamalarını anlatmaktadır. Dong-Baek (Gong Hyo-Jin) ve Yong-Shik (Kang Ha-Neul) aşk ile her şeyin mümkün olabileceğine inanırken onların etrafındaki insanlar aşkın gücüne olan inançlarını sorgulamaktadır.

Karakterleri:
Gong Hyo-Jin dizide adı 'Ka…

Kore Dizisi : Melting Me Softly

Herkese merhabalar efenim,
Ji Chang Wook Oppam askerden döndü ne güzel diziyi başlayacak diye sevindik vere vere şu çaylak kızı vermişler partner diye saçma salak gram ilerlemeyen bir konuda bulmuşlar harcamışlar benim bebişimi,yazıktır günahtır ya sonuna kadar gelemediğim çok nadir Kore dizisi vardır bu da onlardan biri oldu Ji Chang Wook vardı diye bir kaç bölüm bakılmayı hak ediyor onun dışında tırt bir dizi olmuş.

Konusu:
Dizi, bir proje için bedenlerinin sadece 24 saatlik dondurulmasına gönüllü olan bir erkek (Ji Chang-Wook) ve bir kadının (Won Jin-A) etrafında dönmektedir. Ancak gizemli bir komploya kurban giden ikili, 24 saat sonra uyandırılmak yerine, 20 yıl sonra uyandırılır. Dahası, hayatta kalabilmek için vücut ısıları 33°C’de tutulmalıdır.

Karakterleri:
Ji Chang-Wook dizide popüler bir TV programının PD'liğini yapan Ma Dong-Chan karakterini canlandırmaktadır. 24 saat boyunca insanların bedenlerinin dondurulduğu bir projeye katılır. Ancak donduktan 24 saat sonra uyandır…

Kitap - İzmir Kitap Kulübüyle Kasım Ayı Kitabı : Eşekli Kütüphaneci Fakir Baykurt

Herkese merhabalar efenim,
Bugün izin günüm olduğu için evdeyim.Kütüphaneye gider yeni bir kitaba başlarım,biraz dizi film izler ve tabi ki KPSS ye çalışmaya başlarım.İş arkadaşlarımla ve sevdiceğimle zaman geçirmenin yanında bir de her ay İzmir Kitap Kulübünün toplantılarına katılıyorum.İlk toplantı Eylül ayında olmuştu bir tanışma toplantısı olduğu için kitabımız yoktu,Ekim ayı için Saramago'nun Körlük kitabı seçildi ama ben zaten daha önceden okumuş olduğum için toplantıya katıldım elbette ama buraya tekrardan yazmak istemedim Kasım ayı kitabımız da Eşekli Kütüphaneci Fakir Baykurt oldu.Türk edebiyatından kitaplar okumayı şu sıra çok seviyorum o yüzden bu kitabın bana denk gelmesi çok güzel oldu.

Kitaptan biraz bahsedicek olursam , bu kitap Baykurttan okuduğum ilk kitaptı.Kitap Baykurt'un ölmeden önce yazdığı son kitapmış kendisi Köy Enstitülerinden mezun olduğu için Anadoluyu oldukça iyi bilen ve kitaplarından bol bol yer veren birisi.Eşekli Kütüphaneci aslında bir biyogra…