Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Mart, 2018 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bilim Kurgu Film - Annihilation

Herkese merhabalar efenim ...

İzmir'e geldiğim için Netflixte yer alan filmleri de izlemeye devam ediyoruz annemle.İlk film Netflix orijinal yapımı olan ve başrolünde benim çok sevdiğim isimlerden biri olan Natalie Portman var.Bir çok kişiye hitap etmeyen "tür" sineması kategorisinde aslında bu film o yüzden bir çok kişi bu filmi saçma bulabilir.Evet hava da kalan bir çok tarafı olmuş ama üzerinde düşününce ince mesajların olduğu bir film diyebiliriz.

Spoiler : 

Film belli konularda havada kalsa bile, mantığı şu: yansıma. Bardaktan ve dünya dışı varlığın taklidinden bu filmin en büyük vurgununun insana yapılan gönderme olduğunu anlayabiliyoruz. İnsan oğlu bir gezegene vardığında onu kendi yaşam koşullarına uydurmanın peşinde olacaktır(mars projemiz gibi) ve orada dünyaya nasıl zarar vereceğini bilemeyecektir. Burada dünya dışı varlığın zarar verip vermediğini bilmiyormuş izlenimi var ama en son sahnede her şeyi bildiğini ve bunu bir aldatmaca olduğunu görüyoruz. Konu olarak…

Yerli Dizi - Gülizar

Herkese merhabalar efenim ...

Uzun zaman sonra bir Türk dizisi izlemeye başlamıştım o da 10.bölümde final oldu.Sanırım reyting kurbanı oldu.Hem Çağan Irmak yapımı olması vesilesiyle hem de Berk Cankat hayranı olduğum için başlamıştım diziye.Aslında dizinin konusu ve ilerleyişi oldukça parlaktı ama sonradan sanırım biraz tempo düşmeye hep aynı şeyler olmaya başladı.Kötü karakterler yeteri kadar kötü değildi başrollerin arasında ki kimya seyirciye geçmedi ee haliylen reytinglerde yerlerde olunca erken final oldu.

Konusu : Gülizar ve başarılı veteriner hekim Murat, farklı yönlere hareket etmek üzere olan iki ayrı treni beklerken yaşamları asırlık bir çiftlikte kesişecek iki gençtir. Gülizar dünya yıkılsa şarkı söylemekten vazgeçmeyecek, Murat kıyamet kopsa o kızı o  aleme yar etmeyecektir. Üstelik Gülizar düne kadar varlığını bilmediği bir ailenin ve dev süt ürünleri imparatorluğunun varisidir, Murat ise Gülizar’ın üvey kız kardeşi ile 16 yaşından beri sözlüdür ve çiftliğin belkemiğidir. B…

Kore Dizi - Misty

Herkese merhabalar efenim ...

Bir Kore dizisinin daha sonuna geldim.Normalde bu tarz dizileri hiç izlemem hem olgun aşk hem de dram.Tesadüfen izlemeye başladım ve diziye bayıldım.Dizi de bol bol entrika ve oyunculuk performansı var efenim.Tabi senaryo baştan sona mantık hatalarıyla dolu olsa da onları görmezden gelerek 16 bölümü izlemeye çalışınca bölümlerin devamı su gibi geliyor.Dizinin ana konusu daha çok orta da bir cinayetin olması,mantık evliliği yapmış bir çift -adam delicesine aşık kadına,kadın kariyeri için adamın ünvanını ve ailesini kullanıyor-.Öldürülen kişi kadının eski sevgilisi ,bu arada öldürülen kişi de evli.Adamın arabasında kadının bilekliği çıkınca suç kadının üzerine kalıyor ve olaylar gelişmeye başlıyor.Dizi finale kadar : Kadın suçlu mu suçlu değilse katil kim ? soruları üzerine yoğunlaşıyor.

Konusu:
Dizi, artık birbirlerini sevmeyen ve iki yabancıya dönüşen evli bir çiftin etrafında dönmektedir. Bir gün, Go Hye-Ran (Kim Nam-Joo) bir cinayet davasının zanlısı halin…

Kore Dizi - Radio Romance

Herkese merhabalar efenim ...

Bugünden itibaren 1 hafta İzmir de evimde dinleniyor olacağım.1 Nisan itibariyle de yine bir sıkı çalışma temposuna gireceğim çünkü artık okulun son ayları hem de KPSS çalışmalarıma da hız kazandırmam gerekiyor.Yine paylaşımlar elbette devam edicek ama sanırım eskisi kadar sık olamayacak.Kim So-Hyun çok sevdiğim oyunculardan biridir.Tüm dizilerini kaçırmadan izlemeye çalışıyorum ponçik suratıyla bence ekranlara çok yakışan bir isim.Diziye gelicek olursak yine bir klişe ama bu sefer radyo programında geçiyor.Çerezlik 16 bölümlük bir dizi.

Bugün size dizi postunda daha yeni bitirdiğim tazecik Romantik-Komedi kategorisinden bir dizi sunmak istedim.


Konusu:
Dizi, ünlü bir top starın (Yoon Du-Jun) nasıl bir Radyo DJ’i haline geldiğini ve radyo yoluyla insanların nasıl iyileştiklerini anlatmaktadır.


Karakterleri:
Yoon Du-Jun dizide listelerde hep üst sıralarda bulunan oyuncu Ji Soo-Ho karakterini canlandırmaktadır. Elinde bir senaryo olmadan konuşamamasına rağmen bir…

Müzik - Colonel Bagshot Six Day War

Herkese merhabalar efenim ...

Şu sıralar vize haftam olduğu için sanırım bi süre buralarda olamıcam.O yüzden buraya güzel bir şarkı bırakmak istedim.1971 yılında Colonel Bagshot grubunun Arap-İsrail savaşları üzerine yazdığı bir şarkı olan "Six Day War" var bugün müzik postunda.Aradan o kadar zaman geçmesine rağmen Mahmut Orhan hüzünlü ve oldukça anlamlı olan bu şarkıyı Remix yapıp yeniden dinleyiciye sundu.Güzel olmuş mu olmuş hatta orijinalinden çok daha iyi olmuş.Ama ağıt niteliği bile taşıyabilme potansiyeli olan bir şarkıyı diskolarda oynanan Remix bir şarkı haline getirmek ne kadar etik orası tartışılır ...

1.video Mahmut Orhan'ın Remix hali 2.video ise şarkının sözlerinin anlamını anlamanız için Türkçe çevirisi yapılmış şarkının orijinal hali.










Çin Dizi - I Can't Hug You

Herkese merhabalar efenim ...

Bugün dizi postumuzda minnoş bir Çin dizisi var.Kore dışındaki Asya ülkelerinin dizilerini çok nadir izliyorum.Bu diziyi izleme sebebim de aslında Zhang Yu Xi'yi daha öncede izlemiş ve sevmiş olmam.Kız aşırı minnoş ve bu tür rollere de çok uyuyor.Konusuna gelicek olursak : OKB'si olan yani aşırı takıntıları,aşırı titizliği olan bir adam ile fırlama vampir mankenin hikayesi.O nasıl konu lan diyeceksiniz biliyorum :D Ama adamlar yapmış olmuş :D Ben izlerken çok eğlendim.Sonuçta adam hayattan izole olmuş bir şekilde yaşıyor.Kimseye dokunamıyor (aşırı titiz),sosyofobisi de var (kalabalıklara gelemiyor) , kızında adamın yaşam enerjisine ihtiyacı var.Bu nasıl vampir anlayışı orası da sorgulanır kan içmiyorlar ruh emiyorlar :D Bence vampirden çok ruh emiciler :D

16 bölümlük bir dizi aslında 2 sezon ama ben 2.sezonu izlemicem bence gereksiz geldi :D

Dram Film - Mother !

Herkese merhabalar efenim ...

Eğer bugün pazar sineması yapmak istiyorsanız bu filmi önerebilirim.Sıkı bir Jennifer Lawrence takipçisi olduğumu söylemiş miydim daha önce ? Gerçi izlemediğim çok az filmi kaldı herhalde :D Yeni filmi "Kızıl Serçe" internete düşene kadar izlemediğim Mother filmi ile idare edicem.Kadının hiç dandik ya da ölesine rol almak için rol aldığı bir film görmedim.Bu da en az diğer filmleri kadar kaliteli bir filmdi.Bol bol metaforların hava da uçuştuğu bir film.Seyircileri ikiye bölen bir film.Bir kısım filmden nefret etmiş çünkü ya bir şey anlamamışlar ya da dine ve Tanrı olgusuna sıkı bir eleştiri olduğu için.Sevenler ise biraz daha geniş bir pencereden bakanlar.Ben sevenler tarafındayım.Tam bir sanat filmi olmuş bence.İçine alan atmosferi,çekimleri ve oyunculukları ile bence gerçekten iyiydi.Filmi izleyip anlamayanlar için küçük bir spoiler :


Javier Bardem =tanrı
jennifer Lawrence=doğa ana
Ev = Dünya
Ed Harris=Adem
Michelle Pfeiffer =Havva
Iki kardeş =abel …

Müzik - Camila Cabello Havana

Herkese merhabalar efenim ...

Uzun zaman sonra bugün müzik günü keyfini çıkarın :)


Kitap - Kayıp Aranıyor Sait Faik Abasıyanık

Herkese merhabalar efenim ...

Türk Edebiyatı'nın En İyi 100 romanını okuma serüveni devam ediyor efenim.Sait Faik'ten okuduğum ilk roman aslında bu.100 sayfa kadar olması kolay okunmasını sağlasa da hem yabancı sözcüklerin hem de osmanlıca sözcüklerin kullanılması beni biraz sekteye uğrattı elbette.Ayrıca kitabın ismiyle konuyu son sayfaya kadar bağdaştıramamıştım.Son sayfa da kimin ne kaybı aradığını öğrenmiş olduk o zamana kadar olaylar aslında daha çok Nevin diye evli bir kadının boşanmak üzere olduğu eşiyle olan olaylarını ve diğer erkeklerle olan münasebetlerini anlatıyor.Okuken öyle çok edebi bir zevk aldım diyemem maalesef ama Sait Faik'in kendine has tatlı bir anlatım tarzı var bu oldukça hoşuma gitti bu yüzden daha çok Sait Faik okurmuşum gibime geliyor :)

Biyografi Film - I,Tonya

Herkese merhabalar efenim ...

Evet ! Bence Margot Robbie aşırı güzel ve seksi bir hatun ve bu kadını izlemekten resmen zevk alıyorum :D Ama ego yapmayıp gerçek bir oyuncu olduğunu asıl bu filmde göstermiş oldu bence.Çünkü bir biyografi de oynamak cidden cesaret ve ayrı bir yetenek istiyor.Kendisi bir kez daha bu film sayesinde gözüme girdi.

Ben, Tonya dünya spor tarihinin en tuhaf skandallarından birinin gerçek hikayesini konu ediniyor. Ameriklı artistik buz pateni şampiyonu Tonya Harding’in hikayesi bu yıl Oscar’a göz kırpan filmlerden birine vesile olmuş durumda. Harding’in başarılı kariyeri, Olimpiyatlarda ABD’yi temsil etme şerefini yaşamış olan artistik buz patenci Nancy Kerrigan’a saldırmasıyla gölgelenmiştir. Bu olayın perde arkası ve hem öncesinde hem de sonrasında yaşananlar ilk kez beyazperdeye aktarılıyor. Harley Quinn rolüyle dünyaca üne kavuşan Margot Robbie filmin hem yapımcısı hem de başrolü. Yönetmen koltuğundaysa en son geçtiğimiz sene vizyona giren The Finest Hours adl…

Etkinlik - Duman Konseri

Herkese merhabalar efenim ...

Şubat ayında maddi olarak batmış olsam da son 50 Liramı Duman konserine hiç gözümü kırpmadan harcadım :D Çünkü DUMAN ! Türkçe olarak dinlediğim nadir gruplardan hatta sanatçılardan sanırım.Ayrıca para verip konserine gideceğim nadir isimlerden.Konser sırası beklemek için 9.30 da başlayan konser için 6 da konser sırasındaydık.Resimde de gördüğünüz gibi yerler de sürünüyorduk artık ... Günün sonunda ayaklarımın sızlamasından ağlayacak duruma geldim resmen ama değdi o kadar eğlendim ki.Ayrıca önlerde yer kaptığımız için en önde izleme fırsatımız oldu :) Benim için unutulmayacak günlerden biri oldu :)






Fantastik Film - The Shape Of Water

Herkese merhabalar efenim ...

4 Mart tarihinde Oscar 2018 töreni yapıldı.Ve en iyi film ödülü "The Shape Of Water"a gitti.Hakketti mi ? Evet bence sonuna kadar hakketti.İzlerken Amelia (en sevdiğim filmdir) da aldığım tadı aldım diyebilirim.Konusu bana daha çok eski yaratık filmlerini anımsatsa da biraz filmde korku ve bilim-kurgudan çok "sevgi" konusu üzerinde durulmuş.Başroldeki Sally Hawkins'i daha önce Maudie filminde izleyip çok beğenmiştim zaten bu tarz rollere çok yakışan ve kaldırabilen bir isim.Bence bu yıl iki filmde ki rolüyle de "En İyi Kadın Oyuncu " Oscarını da hakketti.

Son olarak filmin yönetmeni Guillermo del Toro'ya da helal olsun, adam Oscar için her şeyi kullanmış filmde; azınlık meselesi, siyahilerin hakları var, eşcinsel hikayesi var, fantastik öğeler var, tanrı, din, incil vb içerikler var, müzikal var, Amerika - Rus çekişmesi var.

Soğuk savaş döneminde bir çok ülke gizli birimler geliştirmiştir. Bu gizli birimler gizli silahla…

Kitap - Yaban Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Herkese merhabalar efenim ...

Türk Edebiyatı'nın En İyi 100 romanını okuma maceram kaldığı yerden devam ediyor ! Bu okul dönemi içinde ne kadar okuyabilirim bilmiyorum ama şu 2 ay içinde (araya başka kitaplarda girdi) 2 tanesini okuyabildim :/ 

Gelelim Yakup Kadri'nin ünlü eserlerinden biri olan Yaban'a.Öncelikle dili sadeleştirilmiş olsa bile çok fazla eski sözcük vardı ve bir çoğunu mantıken çözmeye çalıştım bence bu eserlerin daha iyi bir sadeleştirmeye ihtiyacı var.Kitap Sakarya savaşından sonra Yunan ordularının iyice köylere girmesi ve ülkeyi işgal etmesi döneminde geçiyor.Baş kahramanımız Ahmet Celal savaşta bir kolunu kaybetmiş eski bir subaydır ve bir köyde yaşamaya başlar.Kitabın tabi ana noktası bir Türk entellektüeli Türk köylüsü arasındaki bilinç ve düşünce farkı üzerine odaklanıyor.Ahmet Celal köylülere Mustafa Kemal'i ve vatan savaşını anlatır ama köylü hiç oralı olmaz hatta Ahmet Celal'e 'Yaban' gözüyle bakarlar.Burada 'yaban' oralı ya…

Kore Dizi - A Korean Odyssey

Herkese merhabalar efenim ...

Ayın 24 'üne kadar bir koşturma içindeyim Balıkesir'de.24'ünde 1 haftalığına İzmir'e gidiyorum yine :) O zamana kadar bana Fighting !

Gelelim bugünün dizi postuna.Eh hep yabancı diziler olmaz ! Mutlaka Kore dizileri de olmalı arada ki ortam şenlensin ! Goblin dizisine oldukça benzetildi ama Goblin den daha iyi bir dizi olamadı maalesef.Kötü efektleri ve sona doğru saçmalayan senaryosuyla 20 bölümde son bulundu ki bence 16 bölümde yeterdi bu diziye.

Böyle bir kadro harcandığı için üzülüyor tabi insan.Ama en çokta Cha Seung Won Oppa'yı özlemişim.Ona kötü bir karakter ne kadar da yakışıyor yahu.Hele mimikleri,oyunculuğu ! Resmen onun üzerine kuruldu dizi :) Sırf onu izledim bile denebilir :D

Konusu:
Dizi, birbirleriyle bir türlü anlaşamayan Son O-Gong (Lee Seung-Gi) ve Woo Ma-Wang’ın (Cha Seung-Won) kötülüğün her yerde kol gezdiği karanlık bir dünyada gerçek bir ışık aramasını konu almaktadır.


Karakterleri:
Lee Seung-Gi dizide insanüstü bir varl…

Kişisel - Öneri Makinesi Mimi !

Herkese merhabalar efenim ...

http://onerimakinesi.blogspot.com.tr 'dan bana mim geldi ! Ay bayılırım kendimi anlatmaya :D Hemen yaptım tabi :) Mimiz Sinema Ve Ben ! Mimi yapmak isteyen herkesi davet ediyorum bu blogta özel davet beklemeyin ! :)

1-Sinemada izlediğiniz ilk film ?

Aslında Harry Potter serisine düşkünlüğüm ben de ilk olduğu anısından gelir.2001'de beyaz perdeye girmiş olan ilk filmi ben 6 yaşındayken izledim.Hem de babamın kucağında :D Hatta 2.yarısında uyayakalmışım :D 

2-Film en güzel .... 'de/a izlenir.

Sinemada

3-Film izlerken olmazsa olmazın var mı ? Varsa neler ?

Abur cubur :D
-
4-Tek başına mı,kalabalık mı ?

Sinemada kalabalık onun dışındaki yerlerde tek.

5-Mısır mı cips mi?

Cips :)

6-İki boyutlu mu üç boyutlu mu ?

Sinemasına ve filmine göre değişir aslında.Bazı filmlerde gereksiz 3 boyut oluyor Aman Ne Macera ! Ya romantik filmde ne alaka kardeş 3D :D

7-Avm sineması mı sokak sineması mı ?

Hiç sokak sinemasına gitmedim :)

8-Filmden önce fragman izlemek mi,yorum …

İspanyol Dizi - La Casa De Papel

Herkese merhabalar efenim ...

Şu sıra herkesin dilinde bir İspanyol dizisi olan  La Casa De Papel 'den bahsetmek istiyorum sizlere bu dizi postunda.2 sezonluk bir dizi ve tadı kaçmadan bitirildi.İlk sezon Netflix'te yayınlandı 2.sezonu bir İspanyol yapımı alıp devam ettirdi.İlk sezon 13 bölüm sürerken 3.sezon 6 bölüm yayınlanıp bitirildi ama bence iyi ki bitirildi çünkü sakız olma olasılığı vardı bir yerden sonra kendini tekrar etmeye hatta mantık hatalarıyla dolup taşmaya başladı.

Profesör liderliğinde 8 sabıkalı soyguncunun İspanyol Krallık Darphanesine soygun yapmasını anlatıyor dizi aslında en kısa anlatımıyla.Soygun toplamda 5 gün sürüyor ve bu süreçte soygun öncesini ve soygun anı anlatılıyor.Bundan sonra ki anlatımı karakterler üzerinden yapacağım için büyük oranda SPOİLER içeriyor olacak :

The Professor 

Soygunun beyni diyebileceğimiz kişi.Tam bir sanat aşığı ve unvanının hakkını verir derecesinde de zeki bir karakter bir çok şeyin altından ince zekasıyla oldukça iyi sıyrı…

Fantastik Film - Dark Tower

Herkese merhabalar efenim ...

Aslında aklımda Oscar aday filmlerinden devam etmek vardı ama izlemeye fırsat bulamadım maalesef.Bu filmi de İzmir'den Balıkesir'e gelirken izlemek nasip oldu.Aslında konusu itibariyle ilk çıktığı zamanda dikkatimi çekmişti ama izleyememiştim.Konu Bilim-kurgu oldu mu akan sular durur biliyorsunuz ki ! Onu bunu bilmem de Matthew Mcconaughey'e bayıldım favori kötü karakterlerimden olabilir sanırım adamın tipi tam kötülük için doğdum ben demiyor mu :D

Son olarak filmin Stephen King'in eserinden beyaz perdeye uyarlama olduğunu belirtmek isterim :)

Neyse efenim filmin konusuna gelicek olursak :


11 yaşındaki Jake Chambers (Tom Taylor), rüyalarında gördüğü, ancak kimsenin varolduğuna inanmadığı Orta Dünya'yla ilgili ipuçlarını takip ederek buraya ulaşmayı başarır. Burada yine rüyalarında gördüğü Silahşör Roland Deschain (Idris Elba) ile karşılaşır. Deschain, yıllarca kendi evrenlerini korumak için Kara Kule'yi savunmuştur, ancak Siyahlı Adam …

Etkinlik - !f Film Festivali

Herkese merhabalar efenim ...

Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü.!F Film Fesivali'nin bu sefer ki konusu bugünün de anlam ve önemine istianeden Kadınlar."Kadın Var ! Hayat Var !" sloganı ile yola çıkılmış ve toplamda 5 bağımsız filmden oluşmakta.Ben sadece 2 tanesini izleyebildim.İzlediğim Ava ve Dans Eden kızlar adlı yapımdı.Ava şu an adını hatırlamadığım bir Arap ülkesinde genç bir kızın hayatını anlatıyor Dans Eden Kızlarda Türk yapımı bir proje 2 genç kızın arkadaşlık hikayesi.Ayrıca bu festival kapsamında her ayın son cumartesi yine kadınlarla ilgili bir film yayınlanacağı belirtildi.Bu tarz bağımsız filmleri izlemeyi ve festivale katılmayı seviyorum umarım gittiğim yerlerde de olur ve bunu kendim için bir gelenek haline getirebilirim :)



Kitap - 8 Numaralı Yetim Kim Van Alkemade

Herkese merhabalar efenim ...

Bu kadar yoğunluğumun içinde elimden geldiğince kitap okumaya da çalışıyorum.Benim için kitap okumak  bir bağımlılık resmen elimde bir kitap olmayınca kendimi boşlukta hissediyorum içim sıkılıyor :D Boşlukta kalmayayım diye kütüphaneden 2 kitap birden almıştım ama çok yoğun bir döneme girince bu kitabı 200 sayfa kadar okuyabildim sonra teslim süresi geldi.Konusu oldukça ilgi çekici gibi görünse de bir süre sonra aynı olaylar etrafında dönmeye başlayınca sıkılmaya başladım açıkçası teslim süresini de uzatmak içimden de gelmedi o yüzden 200 sayfa sonra yarı da bırakmak durumunda kaldım :/

1919’da, 4 yaşındaki Rachel Rabinowitz, Dr. Mildred Solomon’un çocuklar üstünde tıbbi araştırmalar yaptığı Yahudi Küçük Çocuklar Evi’ne yerleştirilir. Dr. Solomon küçük kızı onun sağlığını tehlikeye atan, ancak kendisinin ismini duyuran bir dizi deneysel röntgen ışını tedavisine maruz bırakır. Sene 1954 olmuştur ve Rachel yaşlanmış Dr. Solomon’un bir hastası olduğu Yaşlı Yahu…

İngiliz Dizi - Game Of Thrones

Herkese merhabalar efenim ...

7 yıl dayandım dile kolay tam 7 yıl direndim bu diziyi ısrarla izlememek için ! Efsane denildi ! Çokça yazıp çizildi spoilerlar havada uçtu.İzlemeyene cahil gözüyle bakıldı hiç sallamadım.Beni bunca yıl sonra 2 ay gibi kısa bir süre de tam 7 sezonu oturup izlemeye kim mi ikna etti  ? Tabi ki de kardeşim ! Haydaaaa ! Nerden çıktı bilmiyorum bi oturuşta beraber başladık izlemeye sonrası da sardı gitti zaten o olmadan da izlemeye başladım ve bi baktım bitmiş.Aslında benim hayranlığım diziye değil bu kurgunun asıl sahibi olan George R.R Martin'e oldu.Adam yapmış abi ! Adam zeki ! Kitaplarını okumadım zaten okumaya da zamanım olmaz herhalde dizi izlemek yetti bana.İzlemek ayrı bir dert kurguyu anlamak karakterleri sindirmek ayrı bir dert.Çünkü dizi de karakterden bol başka bir şey yok.

Konusu oldukça basit bir taht var ve hanedanlıklar herkes tahtın peşinde :D Savaşlar var elbette ama daha çok kurnazlıkla,kim kimin kuyusunu kazdı ve bol bol entrikalar var hi…