6 Mart 2018 Salı

İngiliz Dizi - Game Of Thrones

Herkese merhabalar efenim ...

7 yıl dayandım dile kolay tam 7 yıl direndim bu diziyi ısrarla izlememek için ! Efsane denildi ! Çokça yazıp çizildi spoilerlar havada uçtu.İzlemeyene cahil gözüyle bakıldı hiç sallamadım.Beni bunca yıl sonra 2 ay gibi kısa bir süre de tam 7 sezonu oturup izlemeye kim mi ikna etti  ? Tabi ki de kardeşim ! Haydaaaa ! Nerden çıktı bilmiyorum bi oturuşta beraber başladık izlemeye sonrası da sardı gitti zaten o olmadan da izlemeye başladım ve bi baktım bitmiş.Aslında benim hayranlığım diziye değil bu kurgunun asıl sahibi olan George R.R Martin'e oldu.Adam yapmış abi ! Adam zeki ! Kitaplarını okumadım zaten okumaya da zamanım olmaz herhalde dizi izlemek yetti bana.İzlemek ayrı bir dert kurguyu anlamak karakterleri sindirmek ayrı bir dert.Çünkü dizi de karakterden bol başka bir şey yok.

Konusu oldukça basit bir taht var ve hanedanlıklar herkes tahtın peşinde :D Savaşlar var elbette ama daha çok kurnazlıkla,kim kimin kuyusunu kazdı ve bol bol entrikalar var hikayenin odağında.Daha çok fazla detay var aslında diziyi izleyenlerde bir çok hikayeyi ve detayı bilmiyor olabilirler çünkü kitapla çokta bağdaşmıyor bir yerden sonra dizi.Mesela ben çokta anlamadım ilk başlarda kim kim ne oluyor ne bitiyor olayların arkasında ki hikaye nedir ... Bu yüzden de YouTube'da ki bölüm bölüm incelenen kanalları izleyerek ilerlemenizi tavsiye ediyorum.Yoksa bu nerden çıktı bu kim bunun hikayesi ne soruları bitmiyor :D

Game Of Thrones ile ilgili görsel sonucu

Bildiğim Karakterler ve Yorumlarım :

Dizi de dediğim gibi karakterden bol bir şey yok, konuyu anlamanız açısından karakterlerden bahsedicem tabi kendi yorumlarımı da katacağım için içinde SPOİLER da barındıracak benden söylemesi !

Hanedanlar : İrili ufaklı bir sürrü hanedan olduğu için benim bildiklerime göre ayırdım daha bir çok hanedan ve extra karakterler var şu eksik bu fazla demeyin o yüzden kafama göre takılıyorum ben :D

Lannisterlar :

Tyrion Lannister : Tek kelime ile adamın dibi desem :D Cüce espirisi değil vallahi :D Hem gerçek anlam hem mecaz anlam :D Kendisi Lannisterlar içinde ki en delikanlı kişi olabilir.Zekası ve yönetme stratejileri ve kötü olaylardan sıyrılma şekli ile bir çok kişinin gönlünü fethetmeyi başardı.6.ve 7.sezonda Deni'nin eli olacağı için çok önemli bir karakter haline de gelecek.

game-of-thrones

Cersei Lannister : Tam bir kahpe ! Tamam tamam küfür etmicem ama öyle :D Başından sonuna kadar sevmediğim hırslarıyla haraket eden bir karakter 7.sezonda hafiften akıllıca davranmaya başladı gibi ama dönekliği baki :D

game-of-thrones

Jamie Lannister : Cercei ile ikizler ama aynı zamanda sevgililer.Bu nasıl oluyor diye sormayın dizi de ensestlik ve yasak ilişkiler diz boyu o yüzden bir yerden sonra artık yadırgamamaya başlıyorsunuz.Başlarda sevmiyor olsam da bence daha sonra ki sezonlarda bana kendini sevdirmeyi başaran bir karakter oldu ve 8. ya da 9.sezonda da Cersei'nin hakkından gelecek kişiymiş gibime geliyor.Çünkü tam olarak kötü mi yoksa iyi mi olduğuna karar veremediğim bir karakter.

Game of Thrones

Tywin Lannister : Ölse de rahat etsek dediğim karakterlerden.Başka da bir yorum yapasım yok adamın tipinde iş yok muşmula suratlı :D

Game of Thrones

Targanyenlar :

Daenerys Targaryen :  Dizi de en sevdiğim karakter ki bence tahtın gerçek varisi.Babası Çılgın Kral zamanında herkesi yakıp yıkmış o yüzden kanı biraz deli bir hatun her an herkesi yakıp yakabilir.Barış dünyası yaratma gibi bir ütopyanın peşinde koşuyor ama bana biraz hayal gibi geliyor fazla pollyanacı bir düşünce hele de babasının kanını taşıdığı düşünülürse.Ataları gibi tam bir savaşçı.Dizi boyunca nasıl ilerlediğini görüyoruz dizi de adam gibi iş yapan tek karakter bence.

game of thrones

Viserys Targaryen : Hiç bir halta yaramayan kız kardeşinden bile daha korkak olan tez zamanda ölmesini umduğumuz karakterlerden biri.Deni'nin abisi.

Game of Thrones

Starklar :

Eddard “Ned” Stark : Kralın eli.Starkların babası İyi bir adam ama fazla gururlu stratejik zekası yok maalesef.

Game of Thrones

Catelyn Stark : İnsan bu kadına nasıl aşık olur bir adam demekten kendini alamıyor.Hiç bir şekilde sevemediğim karakter.Ned'in karısı,Starkların anası.

Game of Thrones

Jon Snow : Soyadı Snow ise Starklarda ne işi var diye sormayın hiç dizinin ana konularından biri bu zaten :D Snow neden Snow :D Çünkü güya piç ama değil neyse bu çok fazla spoiler oldu :D Seyircinin yok yere dağlara,zirvelere taşıdığı bir karakter dizi boyunca 6.ve 7.sezon haricinde adam gibi bir iş yaparken görmedim onu maalesef.Babası gibi - Ned Stark - fazla gururlu hiç bi entrika kafası savaş stratejisi kafası yok.Cesareti kafasından büyük o ayrı konu ama umarım ilerde patlamaz :D


Game of Thrones

Sansa Stark : Başta sona gıcık olduğum bir karakter daha.Akılsız,savaşmayı bilmez anca kafası çıkarlarına çalışıyor.Nerde çıkarı varsa oraya gidiyor resmen.

Game of Thrones

Arya Stark : Karakter olarak çok sevdiğim karakterlerden biri olsa da yeter ulan yeter birisi daha beni bu kıza benzetecek olursa kendimi kesicem ! Neremiz benziyo yahu bu kızla ben daha güzelim ! :D Neyse Arya yaşına rağmen Stark ailesi içinde en delikanlı olan kişi.Ailesini bırakıp suikast eğitimi alıp intikam için geri dönmesi ile bol bol seyirciye oynayan bir karakter.

Game of Thrones

Greyjoylar :

Theon Greyjoy : Bu karaktere tamamen nötrüm hiç bir şey hissedemiyorum :D

Game of Thrones

Yara Greyjoy : Greyjoylarda adam gibi adam tek karakter herhalde.

Game of Thrones

Euron Greyjoy : Greyjoylar içinde en kıl karakter gibi gözükse de ben nedense bu karakteri seviyorum ama nedensiz :D Her şeyle dalga geçmesi korkaklığı falan komiğime gidiyor :D

Euron Greyjoy

Baratheonlar :

Robert Baratheon : Nerden gıcık var gitmiş Baratheon olmuş.İlk sezondaki kral kral ölünce tabi taht kavgası asıl o zaman başlıyor.Spoiler değil zaten ilk bölümden ölüyor :D

Game of Thrones
Joffrey Baratheon :  Bildiğiniz Harry Potter da ki MALfoy :D Sarı pipi :D Ona nasıl gıcık oluyorsak bu dizide de bu tipe gıcık olduk.Tez zamanda ölmesi dileğiyle ...

Joffrey Baratheon


Diğerleri :

Jorah Mormont : Dizi boyunca üzüldüm ben bu adama ya.Nedense babam yaşında olmasına rağmen çok sefiom :D Deni ile salak salak yakıştırmış da olabilirim :D Tam bir şövalye ruhlu ...

game-of-thrones

Petyr Baelish (“Littlefinger”) :  Ben haricinde bu adamı seven yok herhalde :D Ben de dizide ki karakterini sevmiyorum elbette oyuncunun kendisini ve oyunculuğunu çok beğeniyorum.Tam bir manipülatör tam bir kurnaz nerde entrika orda Baelish :D Zamanında bu Starkların anasına aşıkmış ya o çirkini nasıl sevebildin ya gurbanın olam :D

Game of Thrones

Varys : Dizi boyunca nötr olduğum karakterlerden biri.Aman etliye sütlüye karışmayayım yerimi yurdumu bileyim kim güçlüyse ona hizmet edeyim diyen tiplerden biri.Bir çok kişi sevmiyor bu karakteri ama bence adam haklı her devrin adamı modulünde bi tip :D

game of thrones

Shae : Milli gururumuz Sibel Kekkili :D Tabi onu daha çok yarı çıplak görmeye alıştık dizide çünkü metres rolündeydi karakter konusunda nötr olduğumu belirtmek isterim.

Game of Thrones

Khal Drogo : Tam bi ayı tam bir barbar :D Ama bir çok kişi onu çok sevdi çünkü Deni'nin sevdiği adam oldu Deniciğimiz bu sığıra satılmıştı ve Drogo'da onu çok sevdi Kanuninin Hürremi sevmesi gibisi "Güneşim,Ayım" falan diye sevmeye başladı :D 

Game of Thrones

Brienne of Tarth : Sevdiğim karakterlerden biri.Bu kadının boyu kaç yahu :D Dur hemen bakayım :D 1.91 miş e yuh :D Kadın savaşçı olmak için yaratılmış resmen idolüm be yürü kim tutar seni :D 

Game of Thrones

Ygritte : Diziye girdiğinden beri hiç sevmediğim karakterlerden biri güzelim Jon Snow'u da kendine aşık etti püü götürdü vallahi güzelim oğlanı şu tipsiz haliylen :D 

Game of Thrones

Jaqen H’ghar : Hiçkimse,binbir surat.İyi bir suikastçi zaten Arya'yı da yanına alıp eğiten bu adam.İkisinin hikayesi bence çok sıkıcı olduğu için genelde sahnelerini hep atladım ama oynayan oyuncuyu çok beğendiğimi de söylemeden geçemicem :D

Game of Thrones

Grey Worm : Gri solucan buna da nötrüm.

Grey Worm

Missandei : Buna da nötrüm Deni'nin sağ kolu diyebiliriz.Köleyken Deni tarafından özgür bırakıldı.

Game of Thrones

Tormund : Hee işte buna gıcık oluyorum.Aslında bir çok kişi bu karakteri seviyor ama ben hiç sevmiyorum nedeni de yok :D

game of thrones

Margaery Tyrell : Bu kızı da nedense seviyorum benim de tam tersime bir çok kişi sevmiyor.Sanırım benim sevme nedenim daha çok canlandıran oyuncusuna karşı oldu :D 

game of thrones



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kitap - Ateşin Varisi Sarah J. Maas

 Herkese merhabalar efenim, Çookk uzun bir aradan sonra Cam Şato serisinin 3.kitabı olan Ateşin Varisi kitabına başladım.3.seriden itibaren ...