3 Mart 2018 Cumartesi

Dram Film - Hadi Be Oğlum

Herkese merhabalar efenim ...

Buse'nin Sinema günleri devam ediyor :) Özellikle yerli filmlere gitmeye çalışıyorum.Hem yerli sinemaya katkı sağlamak için hem de daha sonradan bu filmler telif hakkı çok kolay yediği için internette arayıp bulamıyor haliylen izleyemiyorum :D 

Neyse efenim aslında Tatlıtuğ'yu çokta sevmem :D Şimdi içinizden ya hehe diyeceksiniz biliyorum ama hem dış görünüşünü hem de oyunculuğunu benlik bulmuyorum :D Ama Büşra Develi'yi ve şu yanak oğlanı seviyorum :D Çocuk film boyunca otizmli birini oynadığı için hep göz temasından kaçınıp yere baktı ee haliylen yanaklarda onunla birlikte yere sarktı :D Nasıl tatlış nasıl kıvırcık kafa :D 

Film,teşhisi filmde konulmamış olsa da (filmin mantık bakımından en büyük eksiği) ben koydum.Çocuk açık açık otizm belirtileri gösteriyor :D Konuşmama,göz temasından kaçınma,gürültüden ve tekrarlanan seslerde nöbet geçirme,ezber ve taklit yeteneğinin üst safhalarda olması vb :D Sanırım senaristler belirtileri bir yerlerden okumuşlar ne yazacaklarına karar verememişler 'hastalıklı bir çocuk ya işte' deyip geçmişler :D Oysa babası çocuğu doktorlara falan götürmüş güya Allah'ın bir kolu da çocuğa ne olduğuna tespit edememiş babaya şöyle yap böyle yap diye öneriler de bulunmamış.Bu kısımları baya baya mantıksız :D Ayrıca annesinin hastalığına da hiç değinmediler "hasta kadın işte ya " deyip geçtiler yine :D Bunları herkes yutar ama ben yutmam :D

Neyse baya baya spoiler vermeye gitmeden sonuna kadar ağlamamayı başardım ama son sahneden bi baktım milletten peçete dileniyordum :D Dramsa dram arkadaş mantıksız falan ama ağlarım hiççte çekinmem,gocunmam :D Bu arada filmde çok sevdiğim süpriz bir isim vardı : Feridun Düzağaç :D 

2 yorum:

  1. ben çocuğa teşhis konulmadığını düşünmüyorum filmde, özel bir çocuk olduğundan bahsediliyordu; ama açık açık bir hastalık söylemeyi gereksiz bulmuş olabilirler. benim eleştirim filmin yarım kalmış olmasına. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır bir psikolojik danışman olarak özellikle dikkat ettim otizimden bahsedicelek mi diye babası filmde "ne doktorlara gittik bir şey yapılamadı " diyor teşhis konulmamış ama belirtiler aslında çok açık babayı böyle bir durumda çok rahat yönlendirir doktorlar böle yapcaksın şu okullara başvur falan diye ...

      Sil

Kitap - Bir Kutup Ayısının Anıları Yoko Tawada

 Herkese merhabalar efenim, Yoko Tawada'dan daha önce Tokyo'nun Son Çocukları diye distopik bir hikaye okumuş ve bunu sizinle paylaş...