29 Şubat 2020 Cumartesi

Kitap - İzmir Kitap Kulübü İle Şubat Ayı Kitabı İnsan Nedir? Mark Twain

Herkese merhabalar efenim,
İzmir Kitap Kulübü ile Şubat ayında Mark Twain'den " İnsan Nedir? " adlı kitabı okuduk.Genelde kurgu dışı okumayı sevmediğim için ve kitabında kurgu dışı olup genç bir adamla yaş bir adamın ikili diyaloglarından oluşmasından dolayı kitabı baştan sevemedim ama kitap evde vardı ve daha önce kız kardeşim kitabı okumuş ve Twain'nin kitapta vermek istediği düşüncelere kendinin de daha önceden düşündüğü ve kitapta bu düşünceleri başarılı bir şekilde anlattığını bana söylemişti hatta bu konuda kendi aramızda da tartışmıştık.Kitap daha çok insanın bir makine olduğu ve her insanın her ne yaparsa yapsın bencillikten yaptığını iyilik yaparken bile aslında kendi vicdanını rahatlattığı üzerine.İnsanı bu kadar basite indirgemek kulüple tartışırken bazı arkadaşlarımıza saçma gelse de bazı arkadaşlarımız da oldukça mantıklı geldi.Ben her ikisine de hak veren kısımdım.Psikoloji de de buna benzer kuramların olduğunu belirttim.

Halley kuyruklu yıldızının dünyadan göründüğü gün doğan Mark Twain, bir kâhin edası ile bu yıldızın tekrar görüneceği gün öleceğini bildirmiştir. Nitekim, kehaneti tutmuştur da. Mark Twain'in İnsan Nedir?'i,  uzun bir dinlenme süresinin ardından ve sadece belirli kişilere dağıtılmak üzere, yalnızca 250 adet basılmıştır. Elinizdeki kitap, 240. nüsha kullanılarak tercüme edildi. İnsan Nedir?'de Twain, bilinen öykücü tarzının dışına çıkıyor ve insanın kendi kendisini sorgulamasına yol açacak çarpıcı fikirleri sohbet havasında ortaya koyuyor.

 Hem de Türkçe’de ilk kez.

(Tanıtım Bülteninden)




bssysl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fantastik Film : V for Vengeance

 Herkese merhabalar efenim, Bayramın ilk gününde annemler yengemlerle birlikte Amasyaya gitmişlerdi.Beni de kuzenimin evine bıraktılar.Biz d...